بلاگ

انواع کنسول پلی استیشن

پلی استیشن 5

آیا از انواع کنسول پلی استیشن شناخت کافی دارید؟ آیا میخواهید با ویژگی های این کنسول آشنا شوید؟ با ما در فروشگاه یانگ سنتر به این منظور همراه باشید.

همان طور که می دانید سالیان بسیار زیادی است که بازی های کامپیوتری در جوامع مختلف جایگاه بسیار وسیعی را از آن خود کرده اند و مورد توجه قرار گرفته اند. بازی های کامپیوتری توسط کنسول های مختلف قابل اجرا هستند و برای به کار بردن آنها انواع مختلفی از کنسول های بازی توسط شرکت های گوناگون در جهان تولید شده اند که یکی از این کنسول ها را می توان کنسول پلی استیشن نام برد.

تمامی کسانی که از طرفداران سر سخت بازی های کامپیوتری هستند با نام کنسول پلی استیشن آشنایی دارند و یا از آن استفاده کرده اند.

کنسول پلی استیشن و تاریخچه آن

کنسول پلی استیشن به واسطه شرکت سونی برای استفاده از بازی های کامپیوتری تولید شد و اولین ورژن آن در سال 1994 به بازار آمد. با ورود این کنسول به بازار توجه عده زیادی به سوی آن جلب شد و توانست که جای کنسول های بازی بسیار محبوب تولید شده توسط شرکت پاناسونیک یعنی سگا، آتاری و نینتندو را بگیرد.

به عبارت دیگر می توان گفت که کنسول پلی استیشن صنعت بازی های کامپیوتری را دگرگون کرد و از زمانی که به بازار بازی های کامپیوتری راه پیدا کرد تا کنون به عنوان بهترین کنسول های بازی شناخته می شود.

از این جهت پس از استقبال زیاد از کنسول پلی استیشن وان، ورژن های جدید تر این کنسول نیز به بازار آمدند.

انواع کنسول پلی استیشن

از سال 1994 تا کنون 5 ورژن مختلف کنسول پلی استیشن به بازار آمده اند که آنها را می توان به شرح زیر معرفی کرد:

پلی استیشن وان

این کنسول همان طور که در بخش های فوق اشاره شد، اولین ورژن از کنسول پلی استیشن است که در سال 1994 به بازار راه پیدا کرد و با کنسول های سگا و آتاری رقابت داشت. ابعاد و اندازه این کنسول در ابتدا بزرگ بود اما با تغییرات صورت گرفته بر روی آن در سال 2000 شرایط ایده آلی پیدا کرد.

پلی استیشن 2

پلی استیشن 2 به عنوان نسل ششم کنسول های بازی در سال 2000 معرفی شد. برای ساخت این کنسول شرکت سونی به همکاری با شرکت فیلیپس پرداخت تا بر روی آن دی وی دی تعبیه کنند.

با این وجود با استفاده از کنسول 2 پلی استیشن امکان تماشای فیلم های دی وی دی نیز وجود داشت.

از تغییرات بسیار ایده آل این کنسول طراحی دسته های بازی dualshock بود که باعث افزایش هیجان بازی ها می شد و شرایط ایده آلی تری نسبت به کنسول وان داشت.

 

پلی استیشن 3 | انواع کنسول پلی استیشن

پلی استیشن 3 با وجود تغییراتی که بر روی آن انجام شد، به پورت hdmi مجهز گردید و از کیفیت تصویری 1080 برخوردار بود که این کیفیت تصویر در مقایسه با کنسول های دیگر بسیار مناسب بود. علاوه بر آن کنسول پلی استیشن 3 به وای فای هم مجهز شد و دسته های بازی بی سیم با قابلیت شک برای آن طراحی گردید.

 

پلی اسیشن

پلی استیشن 4

نسل بعدی از کنسول پلی استیشن به عنوان کنسول 4 شهرت داشت که در سال 2013 عرضه شد. در روز اولی که این کنسول برای فروش عرضه گردید، از میزان فروش یک میلیون دستگاه برخوردار شد و این موضوع نشان دهنده استقبال پلیرها از این کنسول بازی است.

کنسول پلی اسیشن 4 مجهز به قابلیت ضبط و اشتراک گذاری ویدیو ها بود و طراحی آن نیز شرایط ایده آل تری را داشت. کنسول بازی ایکس باکس وان در زمان تولید کنسول 4 به بازار عرضه شد و با این کنسول به رقابت پرداخت.

پلی استیشن 5

آخرین نسل از کنسول پلی استیشن تا کنون کنسول های 5 هستند که در سال 2020 عرضه شدند و طراحی بسیار متفاوت تری برای کنسول و کنترلر های آن ایجاد شد.

لازم به ذکر است که کنسول پلی اسیشن 5 دارای دو نسخه متفاوت هستند و به نام کنسول دیجیتالی 5 و کنسول دیسک درایو شهرت دارند.

کلام پایانی

کنسول پلی استیشن را می توانید از فروشگاه یانگ سنتر تهیه کنید و با استفاده از انواع آن به تجربه بازی های کامپیوتری بپردازید. در فروشگاه یانگ سنتر علاوه بر کنسول بازی پلی استیشن قادر به تهیه تجهیزات جانبی این کنسول و یا انجام پرداخت های درون برنامه ای مربوط به بازی ها خواهید بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *