بلاگ

بهترین بازی های استراتژیک

بهترین بازی های استراتژیک

بازی های استراتژیک را میتوان جزو یکی از پر طرفدارترین انواع بازی های استراتژیک از اوایل شروع به کار صنعت بازی دانست. شما کم تر گیمری را پیدا میکنید که در طول دوران طلایی بازی های استراتژیک، حداقل یک بار  این نوع سبک بازی ها را امتحان نکرده باشد.

در این مقاله نیز قصد داریم چند مورد از بهترین بازی های استراتژیک را به شما معرفی کنیم. با ما همراه بمانید.

بازی های استراتژیک به چه نوع بازی هایی میگویند؟

قبل از آن که به معرفی انواع بازی های این سبک بپردازیم، در ابتدا میخواهم تعریفی از بازی های سبک استراتژیک را به شما ارائه دهم.

بازی های استراتژیک نوعی سبک بازی است که در آن شما همیشه شاهد میان نبرد میان افراد، ربات ها و… هستید و باید سعی کنید که بر طرف مقابل خود پیروز شوید و نقطه اشتراک همه آن ها این است که شما باید نیروهایی را که در برابر شما قرار گرفته اند مهار کنید و شکست دهید.

انواع بازی استراتژیک

بازی استراتژیک هم زمان ( Real-Time Strategy)

به سبکی از بازی ها میگویند که در آن شرایط آرام و پر آشوب را همزمان به تصویر کشیده است.

بازی های استراتژیک نوبتی ( Turn-based strategy)

این ژانر از بازی های نوبتی شبیه بازی شطرنج است که در آن بازیکنان به نوبت حرکات خود را اعمال میکنند. بازیکنان زمان بیشتری را برای فکر کردن دارند و میتوانند استراتژی های پیچیده تری را در بازی پیاده سازی کنند.

بازی 4 اکس

زیر مجموعه ای از سبک استراتژیک است که مبتنی بر  اهدافی مثل  اکتشاف (Explore) ،انهدام ( Exterminate)، گسترش ( Expand) و بهره برداری ( Exploit) است و به دلیل آن که بخش اول چهار هدف این بازی با EX شروع میشود، به آن 4X میگویند.

 

بازی های استراتژیک

معرفی بهترین بازی های استراتژیک

1- HumanKind

این بازی استراتژیک بر سبک بازی 4X است که در سال 2021 انتشار یافته است. این بازی ،گاهی اوقات این بازی بیشتر شبیه پازل است تا بازی به سبک 4 اکس.

در این بازی مهیج شما چند عصر تکنولوژیکی را پشت سر میگذارید و حتی میتوانید فرهنگ های مختلف را با یکدیگر ترکیب کنید. در این بازی، یک میلیون بیلد برای ساختن تمدن های مختلف وجود دارد و وجود این میزان تنوع در بازی واقعا هیجان انگیز و سرگرم کننده است.

2-Men of War

یکی از پرطرفدارترین بازی های استراتژیک است. این بازی در سال 2009 منتشر شد. این بازی یک تم حماسی دارد که به بیان حماسه افراد مختلف در جنگ جهانی دوم میپردازد. در این بازی شما به نبرد با نیروهای مختلفی که در برابرتان قرار میگیرد میپردازید.

3- Stronghold: Crusader

این بازی استراتژیک معروف و پرطزفدار در سال 2002 انتشار یافت که ایرانیان آن را به عنوان قلعه نیز میشناسند. این بازی به سبک Real-Time بوده و شما در طی این بازی باید با آموزش سربازان خود ، شهرهای دشمن را از بین ببرید.

4- Age of Empires

اولین سری این بازی استراتژیک محبوب در سال 1997 منتشر گردید. این بازی بر سبک Real-Time است و تا کنون در چهار سری انتشار یافته که جدیدترین سری آن در سال 2021 منتشر شده است.

در این بازی باید منابع مختلفی که در بازی هستند را کشف کرده و با استفاده از آن ها یک تکنولوژی جدید بسازید. در بازی، هشت تمدن معروف قرون وسطی وجود دارد که هر کدام در یک زمینه مهارت دارند و شما باید سعی کنید بر  آن ها غلبه کنید تا بتوانید بالاترین امتیاز را کسب نمایید.

5- Company of heroes

یکی از بهترین بازی های استراتژیک است که در سال 2006 روانه بازار شد. در این بازی نیز صحنه هایی از جنگ جهانی دوم به تصویر کشیده میشود. این بازی در واقع ترکیبی از انسانیت نهفته در سریال Bond of Brothers و بازی های استراتژیک همزمان است.

در این بازی، شما باید حواستان باشد که یک اشتباه شما میتواند منجر به ماموریتی مرگبار شود و باید سعی کنید که از جان همه سربازان خود محافظت کنید و در شرایط سخت بهترین تصمیمی را بگیرید.

6- Total War : Shogun2

سری دوم بازی ShoGun1 ساخته کرییتو اسمبلی است که از نظر گیمرها سری دوم این بازی، بهترین بازی مجموعه شوگان2 است.

این بازی در دوران پر التهاب جنگ داخلی ژاپن اتفاق می افتد و شما در این بازی نقش یکی از اربابان را بازی میکنید که سعی دارد ژاپن قرن شانزدهم را به تسخیر خود درآورد.

7- Ultimate General: Gettysburg

از جمله بهترین بازی های سبک استراتژیک از نوع تاریخی است که در سال 2014 انتشار یافت. یک بازی به سبک Real-Time  است. یک بازی رقابتی- مبارزاتی است که در آن تصمیمات شما میتواند در روند بازی بسیار تاثیرگذار باشد و  شما را برنده میدان کند.

8- AFK Arena

یک بازی استراتژیک به سبک نوبتی است که در سال 2019 انتشار یافت و توانست توجه گیمرهای زیادی را به سمت خود جلب کند. این بازی یک فضای فانتزی دارد که در آن تعدادی موجودات جادویی زندگی میکنند. شما باید به قهرمان های بازی کمک کنید تا بتوانند پادشاه خود را از دست این موجودات جادویی نجات دهند.

سخن آخر

در این بازی با 8 مورد از بهترین بازی های استراتژیک پرطرفدار آشنا شدید. حالا نوبت آن فرارسیده که به انتخاب خود یکی از این بازی ها را در گوشی موبایل و یا دسکتاب کامپیوتر خود نصب کنید و از انجام آن لذت ببرید.

همچنین برای دسترسی به بازی های بیشتر میتوانید به سایت یانگ سنتر مراجعه کرده و  یکی از انواع گیفت کارت ایکس باکس و یا گیفت کارت پلی استیشن را تهیه کرده و از انجام بازی های آن لذت ببرید.

 

 

1 فکر در مورد “ بهترین بازی های استراتژیک

  1. ممنون از این مطلب کاربردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *