بلاگ

لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟

لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی

اگر شما هم جزو طرفداران پر و پا قرص انواع گیم های آفلاین و آنلاین هستید، این سوال برایتان پیش آمده که لپ تاپ گیمینگ برای اجرای بازی بهتر است و یا کنسول بازی؟ با کدام یک اجرای بازی بهتر است؟ بالاخره بین این دو دستگاه، کدام یک را برای اجرای بازی های محبوب خودمان انتخاب کنیم؟ اگر می خواهید به جواب سوال هایتان برسید و بهترین انتخاب را داشته باشید، تا پایان این مقاله همراه یانگ سنتر شوید تا به جواب سوالتان دست یابید.

مقایسه بین دوربین عکاسی حرفه ای و دوربین گوشی موبایل

برای آشنایی بهتر با تفاوت بین لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی، ابتدا از یک مثال آغاز می کنیم. عکاسان حرفه ای به خوبی می دانند و آگاه هستند که دوربین یک گوشی موبایل هر چه قدر هم پیشرفته و به روز باشد، به پای دوربین های عکاسی حرفه ای نمی رسد. در مورد بازی نیز همین طور است، گیمرهای حرفه ای، کنسول بازی را به لپ تاپ گیمینگ بیشتر ترجیح می دهند؛ زیرا علاوه بر داشتن امکانات و سرویس های بیشتر، بیشتر بازی های به روز را بیش از آن که در نسخه ویندوز پیاده سازی کنند، در کنسول بازی که کاملا مخصوص بازی است، ارائه می دهند.

تا این جای کار ممکن است شما را از خرید لپ تاپ گیمینگ منصرف کرده باشم و شما ترجیح بدهید که کنسول بازی را برای اجرای بازی های خود خریداری کنید. اما هر یک از این دستگاه ها مزایا و معایبی دارند که در ادامه مقاله با آن بیشتر آشنا خواهید شد.

مقایسه لپ تاپ گیمینگ و کنسول بازی

لپ تاپ گیمینگ

  • علاوه بر کنسول بازی، برخی کمپانی ها مثل MSI ، Razer Blade و… اقدام به عرضه لپ تاپ های گیمینگ کرده اند. این لپ تاپ ها همه کاره هستند و شما علاوه بر آن که با استفاده از لپ تاپ گیمینگ می توانید به انجام بازی بپردازید، به وسیله آن می توانید کارهای گرافیکی و… نیز انجام دهید. در واقع، سیستم سخت افزاری و رابط کاربری این نوع سیستم ها را به گونه ای طراحی کرده اند که همه کاره بوده واز پس همه کاری برآید.
  • سنگین وزن هستند و با وجود آن که امکان حمل و نقل دارند، حمل و نقل آن ها نیز می تواند سخت باشد و از آن جا که سیستم سخت افزاری این لپ تاپ ها را صرفا برای بازی نساخته اند و بعد از دو سه ساعت انجام بازی ممکن است دستگاه شما داغ کند، نیاز به کول پد برای خنک کردن سیستم خود دارید که می تواند حمل و نقل را کمی برای شما سخت کند.
  • علاوه بر انجام بازی شما با استفاده از لپ تاپ می توانید فیلم و سریال های مختلف را دانلود کنید و آن ها را تماشا کنید و یا آهنگ دانلود کنید و…

لپ تاپ گیمینگ بخریم یا کنسول بازی

کنسول بازی

  • کنسول را بر خلاف لپ تاپ گیمینگ صرفا برای بازی کردن طراحی کرده اند. سیستم سخت افزاری و رابط کاربری آن صرفا مخصوص بازی است و بازی ها گرافیک بالاتری دارند.
  • بر خلاف لپ تاپ گیمینگ، شما با استفاده از کنسول می توانید ساعت ها مشغول بازی باشید؛ بدون آن که نیاز به سیستم خنک کننده و یا همان کول پد داشته باشید.
  • علاوه بر این، شما در هنگام خرید کنسول بازی وسایل جانبی مخصوص بازی مثل هدست، دسته بازی و.. را نیز دریافت خواهید کرد.
  • همان طور که در سطرهای بالایی نیز گفتیم، یکسری بازی های مخصوص و پر طرفداری را در کنسول های بازی ارائه می کنند که در لپ تاپ گیمینگ و در نسخه ویندوز ارائه نمی کنند. همچنین برای خرید لوازم جانبی ایکس باکس می توانید به لینک مراجعه کنید.
  • انواع کنسول های بازی با امکانات پیشرفته، قیمت کم تری نسبت به لپ تاپ گیمینگ دارند و قیمت آن ها نسبت به لپ تاپ گیمینگ ارزان تر است.
  • همانند لپ تاپ قابل حمل نیستند و شما صرفا در مکانی که حضور دارید می توانید از کنسول خود استفاده کنید.
  • یکی از معایبی که کنسول های بازی نسبت به لپ تاپ گیمینگ دارند این است که علاوه بر پولی که برای خرید کنسول پرداخته اید، شما در برخی موارد و برای بهره مند شدن از بازی های محبوب و به روز باید گیفت کارت خریداری کنید و حساب خود را شارژ نمایید؛ این در حالی است که در لپ تاپ گیمینگ شما صرفا با پرداخت هزینه اینترنت می توانید به انواع بازی های روی سایت دسترسی داشته باشید.

سخن آخر

در این مقاله به بررسی این موضوع پرداختیم که لپ گیمینگ برای بازی بهتر است یا کنسول بازی. با توجه به ویژگی های ذکر شده در مورد هر دو دستگاه می توانید با توجه به نوع نیاز و بودجه ای که در اختیار دارید، یکی از دستگاه ها را خریداری نمایید. اگر یک گیمر حرفه ای هستید که تمام وقت خود در روز را صرف گیمینگ می کنید و یا از آن راه درآمد دارید، به شما کنسول بازی را پیشنهاد میکنم.

اما اگر صرفا از روی سرگرمی می خواهید بازی انجام دهید و سایر کارها مثل تماشای فیلم، دانلود آهنگ، کارهای گرافیکی و… را نیز می خواهید با آن انجام دهید، پیشنهاد من به شما لپ تاپ گیمینگ می باشد. باز هم انتخاب با خودتان است؛ لپ تاپ گیمینگ یا کنسول بازی؟

برای خرید گیفت کارت پلی استیشن آمریکا و گیفت کارت xbox آمریکا به صورت آنلاین و با قیمت مناسب به سایت یانگ سنتر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *