بلاگ

مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

امروز می خواهیم در یانگ سنتر به مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس بپردازیم ، شاید خیلی از کاربران دنبال نقاط قوت و ضعف مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس می گردند ولی ما امروز سعی کردیم تا به صورت جامع و خلاصه تمام مزیت و معایب هر دو یعنی گیم پس و پلی استیشن پلاس رو به شما توضیح بدهیم.

مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

چند ماه پس از رونمایی از نسخه بازسازی‌شده پلی‌استیشن پلاس، سونی مجموعه اولیه بازی‌هایی را که به سرویس جدید خود می‌روند، به اشتراک گذاشته است که همه چیز را بازی های کلاسیک و عناوین قابل حمل پلی‌استیشن گرفته تا آثار مدرن را پوشش می‌دهد.

پلی استیشن پلاس جدید دارای سه طبقه است که هر کدام با قیمتی مجزا و سطوح مختلفی از ویژگی‌ها ارائه می‌شوند.

اکنون که می‌دانیم کدام بازی‌ها در هر سطح گنجانده می‌شوند – PlayStation Plus Essential، Extra و Premium – مقایسه مستقیم سرویس سونی با بزرگترین رقیبش، Xbox Game Pass از مایکروسافت، آسان‌تر است.

مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

معرفی پلی استیشن پلاس

در ابتدای مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس لازم است این مورد را برای شما عزیزان بگم که سونی سه بخش یا اشتراک برای سرویس های خود تعیین کرده شما متوانید در این مقاله بخوانید.

سونی سرویس ابری موجود خود، PlayStation Now را به اکوسیستم پلاس جدید اضافه می کند، اما فقط در گران ترین سطح آن. با این کار حدود 700 بازی از کتابخانه PS Now به Premium اضافه می شود که با قابلیت پخش مجموعه ای از عناوین PS3 از فضای ابری و استریم یا دانلود بازی های سطح پایین تر از دوران اصلی PlayStation، PS2، PSP و PS4 کامل می شود.

توجه داشته باشید که بازی ابری فقط در مناطقی در دسترس است که PS Now در حال حاضر فعال است. پخش جریانی روی PS4، PS5 و PC کار می‌کند، در حالی که بازی‌های ابری بومی روی دستگاه‌های تلفن همراه در شبکه سونی امکان‌پذیر نیست.

بیشتر ببینید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

بازی های سونی در مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

حالا بازی ها سونی بیش از 100 عنوان را برای PS Plus Extra و Premium تایید کرد، از جمله Demon’s Souls، Ghost of Tsushima Director’s Cut، Horizon Zero Dawn، The Last of Us Remastered، Gravity Rush Remastered، The Last Guardian، Tokyo Jungle، Ico، Tekken 2، Asura’s Wrath، Ape Escape و Assassin’s Creed Valhalla. آخرین بازی به عنوان بخشی از قرارداد ارائه چند بازی Ubisoft+ Classics به مشترکین Extra و Premium در لیست گنجانده شده است.

اکثر بازی‌های موجود در لیست سونی از نسل‌های PS4 و PS5 هستند که خبر خوبی برای مشترکین Extra است. با این حال، مجموعه اولیه بازی‌های قدیمی سونی نازک به نظر می‌رسد، حتی اگر آنها یکی از ویژگی‌های مهم در سطح Premium هستند. تاکید بر روی بازی های PS3 وجود دارد که 29 بازی برای پخش در دسترس هستند و عناوین نسبتا کمی از دوره های قبل. در حالی که برخی از ریمسترهای PS4 از بازی‌های PS2، از جمله Rogue Galaxy و سری Jak and Daxter در لیست وجود دارند، تا کنون سرویس سونی هیچ بازی اصلی PS2 را ندارد.

خرید اشتراک پلاس 

معرفی گیم پس برای XBOX

در ظاهر، Game Pass با 25 میلیون مشترک ماهانه و تعداد زیاد، یک تلاش موفق برای مایکروسافت بوده است. Game Pass دسترسی به یک کتابخانه بزرگ از بازی‌های قدیمی و جدید، از جمله انتشار روز اول عناوین شخص اول مانند Halo: Infinite و Starfield را باز می‌کند (در نهایت). این در سراسر کنسول‌های ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی کار می‌کند، و شامل ویژگی‌های ابری است که باعث می‌شود بازی‌های موجود در دستگاه‌های تلفن همراه قابل پخش باشند.

کتابخانه Game Pass دارای حدود 300 بازی است، حتی اگر مایکروسافت همچنان به فروش این سرویس با رقم کم حجم “بیش از 100” ادامه می دهد. این مجموعه از Xbox اصلی تا نسل فعلی را در بر می گیرد، و لایه اصلی Xbox Live Gold و دسترسی به EA Play را اضافه می کند. Game Pass دارای هکرهای سنگینی مانند Halo: The Master Chief Collection و Halo: Infinite، Doom اصلی و دنباله‌های مدرن آن، Forza Horizon 5، Mass Effect Legendary Edition و Microsoft Flight Simulator، و همچنین بازی‌های مستقل از جمله A Memoir Blue است. Kentucky Route Zero، Outer Wilds، Death’s Door و Spelunky 2

بیشتر ببینید:خرید اکانت قانونی PS5

دسترسی در گیم پس XBOX

مایکروسافت تنها به برخی از این بازی ها دسترسی دارد زیرا بخش قابل توجهی از صنعت بازی های ویدیویی را در اختیار دارد. استودیوی بازی‌سازی ایکس‌باکس شامل ۲۳ تیم توسعه‌دهنده است، از جمله id Software، Bethesda Softworks، Arkane، Ninja Theory، Playground Games، Double Fine و Mojang. همه این‌ها تضمین می‌کند که Game Pass دارای یک بانک انحصاری برای استفاده است – در عمل، PS Plus بازی‌هایی را از این استودیوها دریافت نمی‌کند مگر اینکه مایکروسافت اجازه دهد. عکس این موضوع برای فهرست انحصاری های سونی نیز صادق است، اما مایکروسافت به سادگی باید در این زمینه با آنها کار کند.

Game Pass دارای سطوح فقط برای رایانه شخصی و کنسول است که دسترسی به کتابخانه و نه چیزهای بیشتر را فراهم می کند و هر کدام 10 دلار در ماه هزینه دارند.

هیچ‌کدام از این گزینه‌ها شامل بازی ابری یا Xbox Live Gold نمی‌شود، که برای بازی آنلاین برخی از عناوین ضروری است و به تنهایی 10 دلار در ماه هزینه دارد.

مایکروسافت کار زیادی برای بازاریابی این سطوح مستقل انجام نمی دهد، در عوض بازیکنان را به Game Pass Ultimate هدایت می کند که تمرکز اصلی طرح اشتراک Xbox است.

خرید گیم پس 

مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

چند تفاوت آشکار بین PS Plus جدید و Game Pass وجود دارد. طرح اشتراک سونی شامل استریم تلفن همراه نیست و دسترسی روزانه به عناوین اول شخص جدید را فراهم نمی کند، به این معنی که طرفداران جدی پلی استیشن باید هزینه این افت های بزرگ را جداگانه بپردازند.

در ادامه به مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس از نظر قیمت میپردازیم.

از نظر قیمت، بیایید روی سطوح برتر تمرکز کنیم: PS Plus Premium ماهانه 18 دلار یا سالیانه 120 دلار هزینه دارد و Game Pass Ultimate ماهانه 15 دلار است. هزینه قابل مقایسه است، اما در انعطاف پذیرترین سطح قیمت، برنامه سونی 3 دلار در ماه بیشتر از مایکروسافت است. این یک پرداخت اضافی 36 دلار در سال است. با این حال، PS Plus Premium سالانه 60 دلار کمتر از Game Pass Ultimate است.

مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

البته در اینجا هزینه تنها مورد توجه نیست. با خدمات اشتراکی رقیب، سونی و مایکروسافت در حال دو برابر کردن موارد انحصاری به عنوان منبع اصلی شتاب هستند و حفظ یک کتابخانه غنی و منحصر به فرد کلید موفقیت این برنامه ها خواهد بود.

ایکس‌باکس ممکن است بیش از ۲۰ استودیو داشته باشد، اما سونی همچنان می‌تواند بازی‌هایی را ارائه کند که مایکروسافت نمی‌تواند، و عناوینی مانند Demon’s Souls، Gravity Rush Remastered، Tokyo Jungle، Ico و Assassin’s Creed Valhalla جذابیت قابل توجهی برای طرفداران قدیمی پلی استیشن دارند.

با این اوصاف، تصمیم مبنی بر عدم گنجاندن بازی های اول شخص در روز اول در PS Plus می تواند مشترکین سونی و همچنین مقداری حسن نیت را از دست بدهد.

به نظر می‌رسد PS Plus جدید مقداری گوشت را از کاتالوگ کلاسیک‌های خود حذف کرده است، حرکتی که می‌تواند مشترکین Premium بالقوه را خاموش کند، اما سونی تازه شروع به کار کرده است و فضای زیادی برای رشد وجود دارد. یعنی اگر جیم رایان و تیمش ارزش افزودن محتوا به سرویس را ببینند.

Game Pass Ultimate ماهانه 15 دلار هزینه دارد و Xbox Live Gold، ویژگی‌های بازی ابری و دسترسی به همه بازی‌های موجود در کنسول و رایانه شخصی را ارائه می‌دهد. این گزینه همه جانبه است که روی کنسول‌های Xbox، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های تلفن همراه از طریق ابر کار می‌کند.

در آخر مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس

ما سعی کردیم تا مقایسه گیم پس و پلی استیشن پلاس رو به صورت کامل توضیح دهیم همچنین شما میتوانید هر دو اکانت رو از یانگ سنتر به صورت اورجینال و تضمینی خریداری کنید و با خال راحت استفاده کنید. یانگ سنتر سعی کرده تابهترین کیفیت خدمات را با کمترین قیمت برای شما عزیزان به اشتراک بگذارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − سه =