بلاگ, نقد و بررسی

نقد و بررسی Redfall

نقد و بررسی Redfall

در این نقد و بررسی Redfall برای رایانه‌های شخصی و ایکس‌باکس، نگاهی خواهیم داشت به FPS جدید Co-op که توسط Arkane Studios توسعه یافته و توسط Bethesda Softworks منتشر شده است. داستان چطوره؟ مدت زمان بازی چقدر است؟ و مهمتر از آن، عملکرد هر دو رایانه شخصی و ایکس باکس چگونه است؟ در این بررسی ما به تمام این سوالات و بیشتر پاسخ خواهیم داد. اگر نظرات ما را دوست دارید، نظرات ما را در اینجا بررسی کنید.

نقد و بررسی Redfall

مشخصات بازی Redfall

  • ژانر: FPS، جهان باز
  • توسعه دهنده: Arkane Studios
  • منتشر شده توسط: Bethesda Softworks
  • تاریخ انتشار: 2 می 2023
  • پلتفرم‌ها: رایانه شخصی (بازبینی شده)، ایکس باکس وان (بازبینی شده)

داستان Redfall

Redfall در شهر Redfall اتفاق می‌افتد، جایی که خون‌آشام‌ها مردم را به قتل رسانده یا به بردگی گرفته‌اند. اتفاقات ماوراء طبیعی و مخفی به طور منظم رخ می دهند و بازماندگان Redfall به کمک شما نیاز دارند تا نه تنها بفهمند چه اتفاقی در حال رخ دادن است، بلکه برای متوقف کردن تهدید خون آشام ها نیز نیاز دارند.

Redfall یک تجربه به شدت مبتنی بر داستان نیست، زیرا ماهیت جهان باز آن به شما اجازه می‌دهد به کاوش و گرفتن اشیاء دیگر به غیر از روایت اصلی، آزادی داشته باشید، اما تقریباً هر کاری که انجام می‌دهید به نوعی به طرح اصلی مربوط می‌شود. این به این دلیل است که بیشتر فعالیت‌ها توسط همان شخصیت‌هایی انجام می‌شوند که بخش عمده داستان اصلی را تشکیل می‌دهند، و همچنین به این دلیل که حتی اگر بازی جهان باز است، چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن وجود ندارد که شما را علاقه مند نگه می‌دارد. آنها به نوعی نقشه را پیش نمی بردند.

نقد و بررسی Redfall

نقد و بررسی Redfall

داستان قوی‌ترین بخش Redfall نیست، زیرا بیشتر شخصیت‌ها بی‌علاقه و کسل‌کننده هستند، و من به طور کلی احساس می‌کردم که همه دیالوگ‌های آن‌ها را نادیده بگیرم. هیچ تصمیمی در این بازی وجود ندارد، این یک RPG نیست، بنابراین شما واقعا فقط به خاطر گوش دادن به آن گوش می دهید، و من مجبور به انجام این کار نبودم. علاوه بر این، بیشتر داستان اصلی از طریق خاطرات روانی روایت می‌شود که به خوبی انجام نشده‌اند، که منجر به عدم علاقه شدید به چیزی می‌شود که در غیر این صورت می‌توانست فرصت خوبی برای تعامل با بازیکن باشد.

خود داستان نیز بسیار مشتق شده است به این معنا که احتمالاً قبلاً این داستان را به شکلی شنیده‌اید، و واقعاً دلیل اجرای این بازی تقریباً به طور کامل مربوط به محیط و گیم‌پلی است.

اگرچه تنظیمات جالب است و می‌توان آن را یکی از قوی‌ترین جنبه‌های این بررسی Redfall در نظر گرفت. نه تنها قبل از بازی ردفال از کل مفهوم “زامبی ها” خسته می شدم، بلکه می توانم قبل از اینکه آنها را به تعویق بیندازند، این همه خون و خون را تحمل کنم. خوشبختانه ردفال از فرمول مشابهی استفاده کرد، فقط با خون آشام ها و بیشتر از یک حس علمی تخیلی فانتزی (فکر کنید لاوکرافت) یک نفس تازه بود. مطمئناً چرخ را با آن دوباره اختراع نکردم، اما من حداقل احساس کردم مجبور شدم چیزهایی را کاوش کنم و ببینم که احتمالاً قبلاً در هیچ بازی ندیده اید (و احتمالاً بعد از آن هم نخواهید دید).

بررسی گیم پلی Redfall

گیم‌پلی Redfall به راحتی قانع‌کننده‌ترین استدلال آن است، اگرچه با فکر کردن به زمان بازی‌ام، هیچ چیز واقعاً «خاص» در مورد آن برجسته نمی‌شود. این بازی دارای یک جهان باز مناسب، با کاوش و پیشرفت کاراکتر مناسب، همراه با بازی مناسب با تفنگ است که مدت‌ها بعد از اینکه جنبه‌های دیگر بازی واقعاً به من این احساس را داد که نباید به بازی ادامه دهم، انگیزه‌ام را حفظ کرد.

Redfall دارای 4 شخصیت برای انتخاب است که هر کدام مهارت ها و خطوط صداگذاری منحصر به فرد خود را دارند. این مهارت‌ها را از طریق درخت‌های مهارت منحصربه‌فرد آن‌ها بهبود می‌بخشید، همانطور که از شکست هیولاها و تکمیل مأموریت‌ها، بهبود عملکرد آنها، اما هرگز واقعاً گیم‌پلی آنها را بعد از دو مرحله اول تغییر نمی‌دهید. به عبارت دیگر، آنها کم و بیش به همان روشی که این روزها در بازی رایج است، اما ناامید کننده تمام بازی ها را هدایت می کنند.

بازیکنان ماموریت‌ها را در پایگاه اصلی خود انتخاب می‌کنند و به نقشه‌های جهان باز که دو مورد از آن‌ها وجود دارد، می‌روند تا اهداف خود را در حالی که با فرقه‌ها و خون‌آشام‌ها روبرو می‌شوند، تکمیل کنند. فرقه‌گرایان در حال اجرا هستند که انسان‌ها با اسلحه و خون آشام‌ها به سرعت حرکت می‌کنند، می‌توانند پرواز کنند و برای کشتن دائمی به یک چوب در قلب نیاز دارند. متأسفانه، تقریباً 95٪ از بازی با این دو نوع دشمن روبرو خواهید شد، و تنها نوع واقعی آن، خون آشام های فوق العاده قدرتمند است که بارها و بارها ظاهر می شوند. این ممکن است گاهی تکرار شود، و هوش مصنوعی این دشمنان در بهترین حالت اولیه بود، که اوضاع را بدتر کرد.

شکست دادن دشمنان و کاوش تقریباً همیشه سلاح‌های جدیدی را برای شما به ارمغان می‌آورد. تقریباً در هر تیرانداز دیگری که وجود دارد.

هر چه نادر بودن یک اسلحه بیشتر باشد، اسلحه پاداش بیشتری دارد و معمولاً آسیب آن به ازای هر شلیک نیز بیشتر از نادری پایین‌تر در همان سطح است. با بالا رفتن سطح، سلاح های سطح بالاتری پیدا خواهید کرد که در نهایت به سلاح هایی که دارید آسیب می رسانند، بنابراین باید به طور مداوم آنها را در حین پیشرفت بازی ارتقا دهید.

نقد بازی Redfall

نقد و بررسی Redfall

همچنین شکاف هایی برای هدیه های خدای خون آشام و خون خون آشام وجود دارد که مزایای غیرفعال دیگری را به شما می دهد که از یک سیستم کمیاب مشابه پیروی می کنند و می توانند بسیار قدرتمند باشند، اگرچه به ندرت آنها را پیدا می کنید.

در مجموع من از گیم پلی Redfall بیشتر از اینکه دوست نداشتم لذت بردم، و به اندازه کافی خوب بود که من را ادامه دهد، البته فقط. با این حال، وقتی بازی به پایان رسید، خوشحال شدم، زیرا استقبال از آن کم شده بود، و خیلی بیشتر از آن و ممکن بود بیش از حد باقی بماند.

بررسی گرافیک بازی Redfall

در قسمت جلوی صوتی Redfall یک کیسه ترکیبی است. صداپیشگی بازی خیره کننده نیست و وحشتناک نیست، و برای بازی ای که تمرکز زیادی روی داستان ندارد، فکر می کردم صداپیشه ها خوب کار کرده اند. من همچنین از جلوه های صوتی بازی لذت بردم، و صدای خون آشام ها و حال و هوای “عاشقانه” بسیاری از دشمنان واقعاً تجربه من در مواجهه با آنها را افزایش داد. متأسفانه موسیقی وحشتناکی بود و واقعاً چیز زیادی در بازی وجود نداشت.

از نظر بصری Redfall شبیه یک بازی 10 ساله به نظر می‌رسد، که فکر می‌کنید بازی را بسیار روان‌تر می‌کند، اما متأسفانه برعکس است. من هنگام اجرای این بازی بر روی رایانه شخصی در سیستم Corsair One Pro i182 خود، که دارای یک GPU 2080ti و یک پردازنده i9-9920X است، با کیفیت 1440p در تنظیمات متوسط، مشکلات عملکردی بسیار زیادی داشتم. در بیشتر بازی‌ها نمی‌توانستم نرخ فریم ثابتی را بالای 60 فریم بر ثانیه نگه دارم و در برخی مکان‌ها (بیشتر در نقشه دوم)، حتی برای چندین ثانیه در یک زمان به تک رقمی کاهش یافت.

بعضی جاها 80 تا 90 فریم بر ثانیه دریافت می‌کردم، اما بعد ناگهان پایین می‌آیند، و این بارها و بارها اتفاق می‌افتد. اینها مسائل مشابهی هستند که Star Wars Jedi: Survivor را آزار می‌دادند، که ما در بررسی آن بازی به آن اشاره کردیم، اما با توجه به اینکه Redfall در ابتدا از نظر بصری چشمگیر به نظر نمی‌رسد، ممکن است احتمال آن‌ها بسیار کمتر باشد.

در هر دو Xbox Series X و S، Redfall روی 30 FPS بدون گزینه “Performance” در دسترس است، بنابراین نمی توانید در حال حاضر بالاتر از این باشید. حالت 60 FPS بعداً انتظار می‌رود، اما هیچ تاریخی در مورد زمان وقوع آن مشخص نشده است.

پس از بازی کمی روی ایکس باکس برای این Redfall Review، فکر می‌کردم که با سرعت ثابت 30 فریم در ثانیه نسبت به تجربه رایانه شخصی من، روان‌تر بازی می‌کند، فقط 30 فریم در ثانیه بود… که برای اجرای یک بازی کامل دشوار است. با این حال، من در مورد نیمه دوم بازی نگرانی هایی دارم، زیرا این جایی است که بدترین متخلفان روی رایانه شخصی بودند، اما من در ایکس باکس به آن اندازه نرسیدم تا تأیید کنم که آیا این مورد است یا خیر.

علاوه بر این، تنظیمات کنترلر شما در Redfall در هنگام بازی در ایکس باکس کاملاً خالی است، که باعث ناامیدی من شد زیرا تنظیمات پیش فرض بسیار بد هستند. بدون هیچ راهی واقعی برای اصلاح این مشکل، و 30 فریم در ثانیه در کل بدتر از مشکلات عملکرد در رایانه شخصی است، من به بازی خود به جای Xbox روی رایانه شخصی ادامه دادم.

بررسی مدت زمان بازی

قابلیت پخش مجدد Redfall از این واقعیت ناشی می شود که بازی دارای 4 نفر است و پس از اتمام بازی، قفل سختی جدیدی را باز می کنید که به شما امکان می دهد شخصیت خود را وارد آن کنید و تمام تجهیزات و امتیازات مهارتی قبلی خود را حفظ کنید. با این حال، من بازی را در حدود 13 ساعت به پایان رساندم، که احتمالاً می‌توانستم آن را تا 15 ساعت (در حالت عادی) در صورت انجام کارهای جانبی بیشتری برای این Redfall Review انجام دهم، اما شک دارم که خیلی بیشتر از این باشد. احتمالاً به 20 ساعت سخت نگاه می کنید زیرا گاهی اوقات غرق شدن در دشمنان بسیار آسان است.

نقد و بررسی Redfall

مسئله این است که من فقط مطمئن نیستم که چند نفر برای بار دوم کل کمپین را بازی کنند، مگر اینکه دوستانی برای بازی با آنها داشته باشند که واقعاً بازی را دوست دارند، که فکر نمی کنم تعداد زیادی از آنها وجود داشته باشد. علاوه بر این، قیمت این بازی برای رایانه های شخصی و ایکس باکس 69.99 دلار است که با توجه به کوتاهی و تولید ضعیف این بازی، مبلغی خیره کننده است. تنها لطفی که در اینجا وجود دارد این است که این بازی در روز اول بر روی Xbox Gamepass عرضه می شود، به این معنی که می توانید آن را با قیمت بسیار ارزان تری بازی کنید و همچنین می توانید از سایت یانگ سنتر اکانت قانونی ps5 را به مراتب ارزانتر از قیمت اصلی خریداری کنید.

نظر نهایی درباره نقد و بررسی Redfall

Redfall یک بازی عجیب است، زیرا من چیزهای خوبی برای گفتن در مورد آن ندارم، اما به دلایلی به بازی کردن ادامه دادم و (در بیشتر موارد) به هر حال از زمانم با آن لذت می بردم. چیزی در مورد محیط نسبتاً منحصر به فرد همراه با پیشرفت شخصیت که به اندازه کافی خوب بود، من را وادار کرد تا در تمام مسائلی که به هر حال داشتم به جلو بروم. اما، من بازی را به صورت رایگان دریافت کردم و مجبور نبودم برای بازی آن پول بپردازم.

من نمی‌توانم این بازی را به کسی که قیمت کامل آن را بپردازد توصیه کنم، زیرا این یک محصول صیقل‌نشده است که مانند Star Wars Jedi: Survivor باید تا زمانی که به اندازه کافی خوب برای انتشار باشد به تعویق می‌افتاد. بین مشکلات عملکرد، کلاهک FPS در ایکس باکس، و فقدان کلی مکانیک‌های گیم‌پلی الهام‌گرفته‌شده که بارها دیده‌ایم، باید منتظر بمانم تا این بازی قبل از بازی در فروش عمیق قرار گیرد یا اگر قبلاً آن را دانلود کرده‌اید. گیم پس داشته باشید مطمئناً ارزش بازی کردن را دارد، فقط پول زیادی برای این کار خرج نمی کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 1 =