بلاگ

نکات خرید موس و کیبورد

نکات خرید موس و کیبورد

آیا در مورد نکات خرید موس و کیبورد اطلاعاتی دارید؟

بیشتر تعاملات با رایانه شامل استفاده از صفحه کلید و ماوس است. صفحه کلید به کاربر اجازه می دهد تا حروف و اعداد را تایپ کند و ماوس به کاربر اجازه می دهد مکان نما را در موقعیت مکانی قرار دهد، با کلیک روی دکمه های ماوس، عملکردهای برنامه را ترسیم و اجرا کند. استفاده بیش از حد از صفحه کلید و ماوس، به ویژه هنگامی که با دست ها در حالت انحرافی (خم به بالا یا پایین یا به پهلو) کار می کنند، می تواند باعث اختلالات اسکلتی- عضلانی دردناکی مانند تاندونیت، تاندوسینوویت و سندرم تونل کارپال شود.

نکات لازم هنگام خرید موس و کیبورد

در هنگام خرید موس و کیبورد شکل و محل قرارگیری ماوس نسبت به صفحه کلید ملاحظات مهمی برای ماوس کامپیوتر است و چندین طرح ارگونومیک در دسترس است. دکمه های ماوس باید:

به راحتی کلیک کنید

جابه‌جایی آسان باشد

مکان نما باید با دقت روی صفحه حرکت کند

برخی از موش ها دکمه های قابل برنامه ریزی را ارائه می دهند که به شما امکان می دهد برخی از عملکردهای اضافی کامپیوتر را از خود موس کنترل کنید. موارد مهمی که باید بررسی شوند عبارتند از:

اندازه و شکل ماوس به راحتی به دست شما می رسد.

می توانید موس را با دست خود در حالت خنثی نگه دارید (دست شما نباید به سمت بالا یا پایین یا پهلو خم شود).

می‌توانید موس را در حالی که بازویتان شل است و تا حد امکان به بدنتان نزدیک است، قرار داده و کار کنید، نه اینکه برای این کار به سمت جلو یا به پهلو دراز کنید.

برای کمک به این امر، برخی از صفحه کلیدهای رایانه دارای یک پد عددی جداگانه هستند که به ماوس اجازه می دهد تا نزدیک صفحه کلید (برای استفاده راست دست) قرار گیرد. برخی از صفحه‌کلیدها از یک دستگاه مکان‌نمای مکان‌نما مانند توپ، نقطه لمسی یا پد لمسی استفاده می‌کنند. استفاده از چنین وسیله ای از دسترسی به ماوس جلوگیری می کند.

انواع طرح های صفحه کلید

 

 

انواع موس و کیبورد

یکی از نکات خرید موس و کیبورد، طرح های صفحه کلید است که در زیر انواع آن آمده است.

ناحیه الفبایی عددی با حروف، اعداد و چند کلید کنترلی

ناحیه ای با کلیدهای مکان نما و سایر کلیدهای عملکردی مانند ورودی، حذف، صفحه بالا/پایین

ناحیه صفحه کلید عددی که در درجه اول دارای کلیدهای عددی است

کلیدهای عملکرد، کلیدهای “F”.

کلیدهای صفحه کلید یا ماوس

علاوه بر تایپ اولیه، بسیاری از اقدامات دیگر را می توان با استفاده از کلیدهای عملکرد، کلیدهای مکان نما، کلیدهای کنترل یا ماکروهای صفحه کلید روی صفحه کلید انجام داد. با این حال، بسیاری از این اقدامات با استفاده از ماوس تکرار می شوند. این روزها بسیاری از کاربران ترجیح می دهند به جای استفاده از کلیدهای صفحه کلید، کامپیوتر را با ماوس کار کنند.

برای داشتن وضعیت مناسب، مهم است که مرکز بدن خود را با مرکز قسمتی از صفحه کلید که بیشتر استفاده می کنید، تراز کنید، معمولا ناحیه حروف الفبا یا صفحه کلید عددی. شما می توانید هنگام  توجه به نکات خرید موس و کیبورد، طرح مورد نظر خود را خرید نمایید.

طرح بندی صفحه کلید و کیبورد

در سال 1349 ایده تقسیم و زاویه‌دهی کلیدها در طرح‌های ارگونومیک صفحه‌کلید کامپیوتر گنجانده شد، جایی که کلیدهای الفبایی عددی با زاویه به دو بخش شیب‌دار از هم جدا می‌شوند. برای یک تایپیست غیر لمسی، استفاده از این طرح دشوار است و بنابراین برخی از صفحه کلیدها فقط کلیدها را زاویه می دهند بدون اینکه آنها را به دو قسمت تقسیم کنند. طراحی تقسیم شده، خم شدن جانبی دست را کاهش می دهد، اما صاف شدن صفحه کلید برای کاهش خم شدن عمودی دست نیز مهم است.

برای اکثر مردم طراحی صفحه کلید معمولی در صورتی که در موقعیت خنثی مناسب قرار گیرد، بسیار خوب عمل می کند. اقدامات ساده مانند جمع کردن پاها در پشت صفحه کلید یا قرار دادن صفحه کلید روی سینی با کمی شیب به سمت پایین می تواند به بهبود وضعیت دست کمک کند. صفحه کلیدها در پیکربندی های چپ دست (صفحه کلید در سمت چپ) یا راست دست در دسترس هستند. لازم است ابتدا به نکات خرید موس و کیبورد توجه کنید تا بتوانید بهترین آنها را خریداری نمایید.

جهت کسب اطلاعات و آگاهی بیشتر در مورد نکات خرید موس و کیبورد می توانید از طریق پل های ارتباطی با یانگ سنتر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *