بلاگ

هر آن چه باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید

هر آن چه باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید

با فراگیر شدن استفاده از گوشی های همراه و وارد شدن صنعت بازی به عرصه فناوری های روز، هر روز به روز شاهد افزای تعداد گیمرها هستیم. طبق آمار مجله GameAnalytic ، در حال حاضر بیش از 2.7 میلیارد گیمر در دنیا وجود دارد که این رقم قابل توجهی است. از این رو و با توجه گسترش و رشد روز به روز صنعت گیمینگ، نیاز به یک گوشی گیمینگ مناسب، یکی از نیازهای اصلی گیمرهایی است که میخواهند از یک گوشی گیمینگ خوب و با رده کیفی بالا بهره مند باشند. بنابراین اگر قصد خرید گوشی گیمینگ دارید، در این مقاله با ما همراه شوید.

گوشی گیمینگ به چه نوع گوشی هایی می گویند و چه تفاوتی با سایر گوشی های همراه دارد؟

همان طور که در جریان هستید و می دانید، هر ورزه گوشی های زیادی با قابلیت و قیمت های متفاوت روانه بازار می شوند که اکثریت آن ها قابلیت عکاسی، وبگردی، برقراری ارتباط و… را دارند.

گوشی های گیمینگ نیز علاوه بر داشتن این ویژگی ها و قابلیت ها، قابلیت های دیگری نیز دارند که در ادامه مقاله به شرح این قابلیت ها خواهیم پرداخت.

پردازنده گوشی های گیمینگ

میتوان گفت که یکی از مهم ترین فاکتورها برای یک گوشی مخصوص بازی کردن است. پردازنده این نوع گوشی ها باید در حدی باشد که پس از انجام بازی دچار باگ و اختلال نشوند و همچنان عملکرد مطلوب خود را بتوانند حفظ کنند. به این منظور به شما توصیه میکنم به منظور عملکرد بهتر گوشی خود در هنگام اجرای بازی به سراغ گوشی های پرچمدار هر مارک بروید.

صفحه نمایش گوشی های گیمینگ

یکی از مواردی است که در هنگام خرید گوشی گیمینگ باید به آن توجه داشتته باشید. اندازه صفحه نمایش گوشی گیمینگ حداقل باید 6.2 پیکسل باشد.

نکنه بعدی که در مورد صفحه نمایش این نوع گوشی ها باید مورد توجه قرار دارد، رزولوشن و وضوح آن است. رزولوشن صفحه نمایش گوشی های گیمینگ حداقل باید 1280 در 720 باشند.

صفحه نمایش گوشی همچنین باید از نور و روشنایی بالایی نیز برخوردار باشد و صرفا بزرگ تر بودن صفحه نمایش گوشی نمیتواند به شما تجربه لذت بردن از انواع بازی ها را بدهد.

برای خرید اشتراک پلاس اکسترا لطفا به سایت مراجعه کنید.

رم گوشی

رم و یا حافظه موقت گوشی نیز میتواند در حفظ عملکرد گوشی نقش فوق العاده ای داشته باشد. هر چه رم گوشی شما بیشتر باشد، عملکرد سریع تری نیز دارد و گوشی شما در هنگام انجام گیم دچار لگ و یا کندی نمیکند. اگر یک گیمر حرفه ای و به اصلاح خوره بازی هستید! به شما توصیه میکنم در هنگام خرید گوشی مخصوص بازی خود حتما توجه داشته باشد که رم آن کم تز 8 گیگ نباشد.

حافظه داخلی گوشی گیمینگ

از آن جا که اکثر بازی های محبوب امروزی از  دیتا با حجم بالا بهره میبرند، به شما توصیه می کنم به فکر تهیه گوشی هایی با حافظه داخلی 64 گیگابایت از نوع UFS باشید.

باتری

از آن جا که انواع بازی ها، حجم بیشتری از پردازنده گوشی را درگیر خود میکنند و مخصوصا گوشی هایی با صفه نمایش بزرگتر هم در مصرف بیشتر باتری بی تاثیر نیستند، از این رو توصیه میشود که اگر به فکر خرید گوشی گیمینگ هستید، توجه داشته باشید که باتری آن کم تر 4500 میلی آمپر بر ساعت نباشند.

 

هر آن چه باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید

لوازم جانبی و پشتیبانی

همچنین در هنگام خرید گوشی های مخصوص گیمینگ باید این موضوع را هم مد نظر قرار دهید که آیا مارک گوشی مدنظر شما از  لوازم جانبی مخصوص گیمینگ نیز پشتیبانی میکند یا نه؟

دقت داشته باشید که گوشی شما ورودی جک 3.5 میلیمتری داشته باشند؛ زیرا امروزه به دلیل محبوبیت یافتن هندزفری های بلوتوثی این مسئه کم تر مورد توجه قرار گرفته است و برای گیمرهایی که به دنبال تجربه صوتی بدون تاخیر هستند، این موضوع میتواند مشکل ساز باشد.

همچنین دقت داشته باشید که گوشی گیمینگ مدنظر شما از سایر لوازم جانبی مثل کنترلرهای کلیپسی، کنترل پد و… نیز پشتیبانی کند.

معرفی گوشی های میان رده با کیفیت

اگر می خواهید گیم های محبوبی مثل پابجی،کالاف دیوتی و… را که بازی های سنگینی نیز هستند را بر روی گوشی های خود اجرا کنید، برندهای زیر میتواند پاسخگوی نیاز ما باشد:

  • Galexy A51
  • Galexy A30s
  • Galexy M30s
  • Galexy A20
  • Xiaomi Redmi note8 Pro
  • Xiaomi Redmi Note 8
  • Redmi Note 9
  • Huawei Anor 10 light
  • Anor 7s
  • Anor 8A
  • Huawei Y9
  • و…

سخن آخر

در این مقاله نکاتی در مورد خرید گوشی گیمینگ به شما گفتیم. همچنین در انتهای مقاله نیز  چند مدل گوشی میان مناسب برای بازی های سنگین را به شما معرفی کردیم. امیدوارم نکات گفته شده در مورد خرید گوشی گیمینگ بتواند به شما در خرید یک گوشی مخصوص بازی کمک کند.

برای خرید گیفت کارت مخصوص کنسول های بازی به صورت آنلاین و با قیمت مناسب میتوانید به سایت هم سری بزنید تا از تجربه بازی های آنلاینی که در این کنسول ها رائه میشوند نیز در کنار دوستان و آشنایان خود نهایت لذت راببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *