playstation, آموزش, بلاگ

افزایش سرعت دانلود ps5

چگونه سرعت دانلود را در PS5 خود افزایش دهیم

اگر شما یکی از افرادی هستید که برای دانلود کردنبازی در پلی استیشن 5 باید مدت زیادی منتظر بمانید، به احتمال زیاد لیستی از بازی هایی دارید که برای دانلود آنها هیجان زده هستید و ممکن است طولانی باشد. همانند نسل قبلی کنسول، کاربران PS5 می توانند یک بازی را روی دیسک خریداری کنند یا نسخه دیجیتالی آن را دانلود کنند – اگرچه اگر نسخه دیجیتال کنسول را دارید، دانلود تنها گزینه ای است که دارید.

افزایش سرعت دانلود ps5

انتظار برای دانلود بازی می تواند خسته کننده باشد، به خصوص زمانی که عنوان نیاز به پایین آوردن 40 گیگابایت یا بیشتر از داده دارد. اگر متوجه شده اید که PS5 شما کندتر از آنچه که باید دانلود می شود – یا به سادگی امیدوار هستید که همه چیز را به منظور صرفه جویی در هر دقیقه ممکن بهینه کنید – برخی از تنظیمات کنسول وجود دارد که می توانید آنها را تغییر دهید و سعی کنید روند دانلود را تسریع کنید، نه به یک تنظیم ساده اتصال به اینترنت اشاره کنیم که ممکن است همه چیز را تغییر دهد.

افزایش سرعت دانلود ps5 :

از اتصال سیمی (دانگل) به جای Wi-Fi استفاده کرد

چگونه سرعت دانلود را در PS5 خود افزایش دهیم

چگونه سرعت دانلود را در PS5 خود افزایش دهیم

در حالی که بسیاری از ما از اتصالات بی سیم برای مرور اینترنت استفاده می کنیم، این روش به دلیل عوامل متعددی می تواند سرعت شبکه شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. به عنوان مثال، مواردی مانند جنس دیوارهای خانه یا فاصله از روتر می تواند بر سرعت واقعی شبکه ای که کنسول شما می تواند استفاده کند تأثیر بگذارد. به همین دلیل، یکی از ساده‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود سرعت دانلود PS5، به حداکثر رساندن اتصال اینترنتی موجود با استفاده از کابل اترنت است.

پیشنهاد خرید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

سونی نحوه اتصال کنسول PS5 را به اتصال اینترنت سیمی توضیح می دهد:

  • به تنظیمات بروید.
  • به پایین بروید و Network > Settings را انتخاب کنید.
  • Set Up Internet Connection > Set Up Wired LAN را انتخاب کنید.
  • روی دکمه Connect کلیک کنید و سپس دستورات روی صفحه را دنبال کنید.

طبق گفته Spectrum، کابل‌های اترنت معمولاً سرعت اینترنت سریع‌تر، تأخیر کمتر و اتصالات مطمئن‌تری را ارائه می‌کنند. با یک کابل اترنت، می توانید به شبکه خود دسترسی مستقیم داشته باشید و سرعت را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. گذشته از این، ممکن است بخواهید پهنای باند مودم خود را بررسی کرده و ارائه دهنده خدمات اینترنت خود را ارتقا دهید تا سرعت بیشتری داشته باشید. در برخی موارد، سرعت دانلود نیز می‌تواند تحت تأثیر تعداد کاربران در هر زمان باشد، بنابراین می‌توانید به هم خانه‌های خود بگویید تا زمانی که دانلود شما در حال انجام است، از اینترنت فاصله بگیرند.

PS5 خود را در حالت استراحت قرار دهید

اگرچه دلایل معتبری وجود دارد که چرا نباید پلی استیشن 5 خود را در حالت استراحت قرار دهید، اما هنوز چند مزیت دارد. با این حالت می توانید بازی ها، شارژ کنترلرها، دانلود بازی ها و … را متوقف کنید. مهم‌تر از همه، می‌توانید منابع PlayStation خود را روی اطمینان از اینکه دانلودها سریع‌تر انجام می‌شوند متمرکز کنید. برای قرار دادن PS5 خود در حالت استراحت، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • در کنترلر DualSense کنسول، دکمه PlayStation را فشار دهید.
  • در گوشه سمت راست تلویزیون یا صفحه نمایش مانیتور، نماد پاور را انتخاب کنید.
  • Enter Rest Mode را انتخاب کنید.

هنگامی که کنسول در حالت استراحت قرار گرفت، مطمئن شوید که پلی استیشن 5 به منبع تغذیه خود متصل است. اگر کنسول در این حالت انرژی خود را قطع کند، دفعه بعد که روشن می‌شود به حالت تعمیر حافظه می‌رود تا خرابی داده‌های احتمالی ناشی از قطع برق غیرمنتظره را ارزیابی و برطرف کند. بسته به اندازه درایو و تعداد بازی های نصب شده، این فرآیند ممکن است مدتی طول بکشد.

پیشنهاد خرید: خرید Ps5

سیستم عامل کنسول PS5 خود را ارتقا دهید

چگونه سرعت دانلود را در PS5 خود افزایش دهیم

چگونه سرعت دانلود را در PS5 خود افزایش دهیم

Sony توصیه می‌کند برای بهترین تجربه بازی، سفت‌افزار دستگاهتان را به‌روز نگه دارید. اگرچه برخی از به روز رسانی های سیستم عامل PS5 بر جزئیات جزئی تأثیر می گذارد، برخی از آنها می توانند عملکرد سیستم را به طور قابل توجهی بهبود بخشند. به عنوان مثال، به‌روزرسانی‌های قبلی شامل افزودن تنظیمات سفارشی مانند حالت تأخیر کم است. اگر متوجه شدید که PS5 شما با سرعت کمتری نسبت به معمول دانلود می شود، ممکن است نیاز به به روز رسانی سیستم عامل داشته باشد.

دو روش مختلف برای به‌روزرسانی نرم‌افزار کنسول وجود دارد که اولین راه شامل رفتن به بخش دانلود و آپلود است:

  • کنسول پلی استیشن 5 را روشن کنید.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه، تنظیمات را با دکمه PlayStation انتخاب کنید.
  • صبر کنید تا منو ظاهر شود.
  • دانلودها/آپلودها یا نماد فلش رو به پایین را انتخاب کنید.
  • در قسمت Downloads/Copies، System Software را انتخاب کنید.
  • Update System Software را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، می توانید سیستم عامل PS5 خود را از طریق تب تنظیمات سیستم به روز کنید:

  • کنسول پلی استیشن 5 را روشن کنید.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه، تنظیمات را انتخاب کنید.
  • System را انتخاب کنید.
  • در نوار منوی سمت چپ، System Software را انتخاب کنید.
  • به روز رسانی و تنظیمات نرم افزار سیستم را انتخاب کنید.
  • Update System Software را انتخاب کنید.
  • Update Using Internet را انتخاب کنید.

اگر هیچ یک از این گزینه‌ها به هر دلیلی برای شما کار نمی‌کند، گزینه نصب آخرین سیستم عامل با استفاده از درایو USB با دانلود دستی فایل به‌روزرسانی PS5 نیز وجود دارد. به گفته سونی، معمولاً این روش تنها در صورتی نیاز به استفاده دارد که به‌روزرسانی کنسول گیر کند و راه‌اندازی مجدد سیستم مشکل را حل نکند.

پیشنهاد خرید: خرید دسته PS5

دانلودهای PS5 خود را مدیریت کنید

چگونه سرعت دانلود را در PS5 خود افزایش دهیم

چگونه سرعت دانلود را در PS5 خود افزایش دهیم

وقتی پلی استیشن شما در حالت استراحت است، تمایل دارد تمام به‌روزرسانی‌های معلق را روی کنسول شما نصب کند. با این حال، این ممکن است به این معنی باشد که بازی مورد نظر شما برای دانلود اولویت کمتری دارد. خوشبختانه، می‌توانید دانلودهای خودکار را در PS5 غیرفعال کنید تا کنسول محتوا را به ترتیب دلخواه دانلود کند.

  • کنسول پلی استیشن را روشن کنید.
  • در گوشه سمت راست بالای صفحه، تنظیمات را فشار دهید.
  • داده های ذخیره شده و تنظیمات بازی/برنامه را انتخاب کنید.
  • در نوار منو سمت چپ، Automatic Updates را انتخاب کنید.
  • در کنار دانلود خودکار، دکمه را خاموش کنید.
  • در کنار نصب خودکار در حالت استراحت، دکمه را خاموش کنید.

این ممکن است با اطمینان از اینکه کنسول فقط محتوای مورد نظر شما را در هر زمان مشخص نصب می‌کند، سرعت دانلود بازی را افزایش می‌دهد، اما به خاطر داشته باشید که به این معنی است که PS5 به‌روزرسانی‌های جدید بازی را به‌طور خودکار دانلود نمی‌کند. برای مثال، اگر یک به‌روزرسانی در نیمه‌های شب منتشر شود، غیرفعال کردن دانلود خودکار ممکن است سرعت شما را کاهش دهد، زیرا دفعه بعد که کنسول را روشن می‌کنید، باید به‌روزرسانی را به‌صورت دستی دانلود و نصب کنید.

سخن آخر درباره افزایش سرعت دانلود ps5 :

افزایش سرعت دانلود ps5 بیشتر در ایران به دلیل سرعت کم اینترنت دغدغه گیمر ها م باشد که شما عزیزان میتوانید از روش های بالا برای افزایش سرعت دانلود در PS5 استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *