Forspoken یکی از بحثبرانگیزترین بازیهای سال گذشته بود که علیرغم پتانسیلهای بالا، به دلیل مشکلات اساسی در نگارش و روایت داستان، نتوانست انتظارات را برآورده کند. در ابتدا شاید به نظر میرسید انتقادات از این بازی اغراقآمیز باشد، اما با تجربه مستقیم آن میتوان دریافت که مشکلات نوشتاری این بازی بسیار عمیقتر از حد تصور است.
بیشتر ببینید: خرید بازی forspoken برای ps5
Forspoken هنوز هم یکی از بدترین بازیهای نوشته شده است
یکی از بزرگترین مشکلات Forspoken، شخصیتپردازی و دیالوگهای نامناسب شخصیت اصلی، Frey، است. گفتگوهای او بیشتر شبیه به یک نوجوان در دوران بلوغ است تا یک قهرمان داستان. اگرچه جوان بودن شخصیت قابل درک است، اما نویسندگان میتوانستند لحن و گفتار او را پختهتر و سنجیدهتر طراحی کنند.
نکته تعجببرانگیز این است که نویسندگان این بازی از چهرههای شناختهشده صنعت بازی و فیلم هستند. Amy Hennig که سابقه نویسندگی مجموعه موفق Uncharted را در کارنامه دارد و Gary Whitta که در نگارش Rogue One: A Star Wars Story مشارکت داشته است. با وجود این سابقه درخشان، مشخص نیست چرا نوشتار Forspoken تا این حد ضعیف از آب درآمده است.
ضعف بازی Forspoken
یکی از نمونههای بارز ضعف در نگارش داستان، سکانس آتشسوزی آپارتمان است. در این صحنه، Frey از کنار کیف پر از پولش که حاصل سالها پسانداز برای ترک شهر است، بیتفاوت میگذرد تا گربهاش را نجات دهد. این در حالی است که کیف دارای بند است و میتوانست به راحتی آن را همراه خود ببرد. این نوع تصمیمگیریهای غیرمنطقی باعث میشود باورپذیری شخصیت اصلی زیر سؤال برود.
با این حال، اگر بتوان از این مشکلات نوشتاری چشمپوشی کرد، جنبههای مثبتی نیز در Forspoken وجود دارد. سیستم پارکور و گیمپلی روان بازی از نقاط قوت آن محسوب میشود. حرکات سیال و نحوه جابجایی در دنیای بازی به خوبی توانسته کمعمق بودن دنیای باز آن را بپوشاند.
در نهایت، Forspoken نمونهای است از یک بازی که میتوانست با نگارش بهتر و شخصیتپردازی عمیقتر، تجربهای به مراتب لذتبخشتر را ارائه دهد. این بازی نشان میدهد که حتی با وجود نویسندگان مطرح و باتجربه، اگر انسجام و چشمانداز مشخصی در روایت داستان وجود نداشته باشد، نتیجه نهایی میتواند بسیار ناامیدکننده باشد.