بلاگ

١٠ بازي برتر RPG كه همگي منتشر شدن وقابل بازي هستن

١٠ بازي برتر RPG كه همگي منتشر شدن وقابل بازي هستن

وقتی میرید سراغ بازی های RPG یعنی به دنبال یه بازی کوتاه نیستید و می خواید تجربه ای رو کسب کنید که شما رو غرق کنه و کل مسیر سرگرم کننده باشه. سبک RPG، هم سبکی آشناست، هم دائماً در حال پیشرفته و معمولاً یه پکیج کامل رو ارائه می کنه. بهترین بازی های سبک RPG تمامی عناصر کلیدی رو دارند، یعنی: نبرد جذاب که آروم آروم توش پیشرفت می کنین، شخصیت های به یاد ماندنی، باس های غول آسا و یه داستان گیرا.
اگر بازی RPG ای می خواید که این ویژگی ها رو دارا باشه، حتماً لیست ما رو یه بررسی بکنید. بازی هایی که عنوان می شن همگی یه سری عنصر مشابه هم دارن و مسیری منحصر به قرد رو دنبال می کنند داستانی جذاب و خطی رو معرفی می کنند که سراسر هیجانه. این لیست ترتیب خاصی نداره. این شما و این هم ده بازی RPG که لیاقت وقت شما رو دارند.
Dying Light 2 Stay Human
بله، همچنان از اسم بازی متنفریم اما عاشق خود بازی هستیم. در این بازی ده سال هست که از رستاخیز عظیم گذشته و شما در این بازی سبک بقا باید جمجمه ی زامبی ها رو خرد کنید و با پارکور از قلعه ها و برج ها بالا برید. داستان بازی، روایت شخصیت بازمانده ای رو به طرزی جذاب و غافلگیرکننده عنوان می کنه که گذشته ش هنوز اون رو رها نکرده و مجبور هست که تصمیمات سختی بگیره که چه کسی بمیره و چه کسی زنده بمونه. چیزی که خیلی درمورد این بازی دوست داریم تنوع بالا مأموریت هاشه، که شما رو مجبور می کنه معماری بازی و نقشه ی بازی رو کامل ببینید. مأموریت های اصلی بازی زیاد هستند، اما مأموریت های فرعی بازی به ظاهر پایان ناپذیر هستند و تمام کردن شون خیلی از شما زمان می گیره. حتی اگه همه مأموریت های فرعی رو هم تموم کنید، مطمئنم از لگد زدن به زامبی ها و پرت کردن شون از بالای برج خسته نمی شید.
Pokémon Legends: Arceus
در بازی Pokémon Legends: Arceus شما مسیر همیشگی پوکمون رو طی نمی کنید. شرکت سازنده ی این بازی، سبک ماجراجویی و سفر در زمان این بازی رو طوری به کار گرفته تا از فرمول هیولای جیبی توسط گرفتن شون، تحقیق و گشت و گذار به وسیله ی نبرد و قهرمانی استفاده کنه. شما به عنوان یک عضو قدرتمند Galactic Team Research Corps به گستره های متعددی ورود خواهید کرد، فضاهای جهان بازی که می تونید داخلش هیولا بگیرید و اولین پوکدکس در منطقه ی هیسوئی رو پر کنید. در مسیر، پوکمون ها رو در محل زندگی شون پیدا می کنید و یا پرتاب توپ به سمت شون می تونید اونا رو بگیرید، یا با آوردن اسم شون می تونید علیه شون نبردی رو شروع کنید. چیزهای رازآلود زیادی هستند که می تونید در مورد منطقه ی هیسوئی، ساکنینش و خدای پوکمونی یعنی ارکئوس، کشف کنید. این نسخه از بازی پوکمون به سادگی یکی از خاص ترین و درگیرکننده ترین داستان های پوکمون طی سال ها اخیره و به نظرم طرفداران ژانر RPG نباید اون رو از دست بدند.
The Witcher 3: Wild Hunt
این بازی جهان باز و ماجراجویی که توسط شرکت CD Projekt Red منتشر شده اصلاً جدید نیست، اما واقعاً بازی جاه طلبانه و حیرت آوریه که همچنان جزو بهترین های سبک RPG به حساب میاد. تمامی ویژگی های مهم رو داره: داستان سرایی فوق العاده، شخصیت های منحصر به فرد، نبردهای به یاد موندنی، تصمیماتی که عواقب غیرقابل پیش بینی دارند و گشت و گذارهای جذاب. الان هم به خاطر زمانی که گذشته، آپدیت های خوبی برای بازی منتشر شده و حتی می شه روی switch تجربه ش کرد. به خاطر هوش و حرکت های خفن جنگی گرالت بازی رو شروع کن، اما به خاطر بزرگ شدن سیری و تبدیل شدنش به یک اون زنی که سرنوشتش هست، تو بازی بمون. اینکه تصمیماتی که در بازی می گیری، روی سراسر دنیای بازی تأثیرگذار باشه، چیزیه که تو کمتر بازی ای می شه دید.
Persona 5 Royal
وقتی که بازی Persona 5 در سال 2017 منتشر شد، کلاً سطح این سری بازی رو ارتقا داد، کل سیستم نبرد بازی رو بهبود بخشید و تمامی عناصر اجتماعی بازی رو از نو بهبود داد و کلاً این سری بازی رو همه پسندتر کرد. رهبری گروه Phantom Thieves در حالی که این گروه جامعه رو دگرگون می کنه و آدم بدهای کله گنده رو از بین می بره خالی از لطف نیست، به خصوص ساختن روابط دوستانه با دیگران در حین بازی خیلی حال میده. با این حساب، تجربه ی Persona 5 Royal یه راه عالی برای تجربه ی RPG خالصه؛ که شخصیت های جدید، داستان های جدید، یه قصر درست حسابی بعد از اتمام بازی رو اضافه کرد و همچنین جو سینمایی عضو گروه Phantom Thief بودن، در نوع خودش جالبه. یه چنگک، آیتم های قابل جمع آوری، هم تیمی شدن های جذاب در حملات و کلی چیز دیگه به داستان اصلی اضافه شده که باعث می شه این عنوان یکی از بهترین RPG های دهه ی اخیر باشه. چه اولین بارتونه که بازی رو تجربه می کنید، چه بار چندم، بدونید که قرار هست کلی خاطره سازی کنید و ارضای روحی بشید.
Mass Effect Legendary Edition

سه گانه ی Mass Effect به پیشرفت بازی ها دارای حق انتخاب کمک کرد و ثابت کرد که ارتباطی شخصی می تونه تجربه ی کلی بازی رو برای پلیر بهبود ببخشه. اما شخصیت ها ستارگان اصلی نمایش و دلیل بازی ما هستند. چه گاروس جذاب مد نظر باشه، یا تالی مهربون و رمزآلود، هم رزم های فرمانده شپرد خاطرات زیادی – و گاهی اوقات ناراحت کننده – برای ما ایجاد کردند. خاطراتی که به نام این سه گانه معنا بخشیدند. این نسخه از بازی به شما اجازه می ده که به طور کامل هر سه نسخه ی بازی رو انجام بدید و حتی از تمام بسته های الحاقی هم بهره مند بشید. ریمستر شدن نسخه های قدیمی باعث شد تا جلوه های بصری بی تردید پیشرفت داشته باشه و به خصوص ارتقایی که برای نسخه ی اول اتفاق افتاد، قطعاً هدایت بازی و زاویه ی دوربین رو بهتر کرد و به جزئیات محیط هم اضافه شد. اگه از سبک داستان های خطی در ژانر RPG لذت می برید، قطعاً تجربه ی داستان کاپیتان شپرد شما رو جذب می کنه.
Disco Elysium: The Final Cut
یه عنوان متفاوت با داستان خطی دیگه در ژانر RPG براتون آوردیم، که با بقیه فرق می کنه. نه تنها این بازی هیچ نبرد و درگیری ای نداره، بلکه دنیایی پیچیده و داستان خطی رو تقدیم می کنه. به نفع تونه که خیلی درمورد این بازی حرف نزنم که اسپویل نشه، اما بخوام خلاصه بگم: این داستان شما رو در نقش یه پلیس بدبخت ایفای نقش می کنید که باید به روی یه قتل عجیب تحقیق کنه. طی اعمال و مکالمه هایی که رد و بدل می شه، می تونین سرنوشت قهرمان داستان رو رقم بزنید، داستان بازی واقعاً معرکه ست. طبق بررسی ما توسط نوشته های جوبا: (داستان بازی عادت داره که زیبایی ها رو به رخ بکشه). نسخه ی نهایی این بازی برای اولین بار این عنوان رو به دنیای کنسول ها وارد کرد و محتواهای ارزشمندی مثل صداگذاری کامل تمام شخصیت ها و مأموریت های سیاسی جدید رو هم به بازی اضافه کرده. هرچند بار که بازی رو تموم کنید، یک بار هم مشابه دفعه ی قبل نمی شه و هرکاری کنید، باز هم روند داستان با دفعه ی قبل متفاوت خواهد شد و این هم جزو زیبایی های بازیه.
Fire Emblem: Three Houses
اگه به بازی های استراتژیک یا RPG علاقه مند هستید، امکان نداره از این عنوان خوشتون نیاد. سیستم های هوشمند باعث شدند که عناصر اجتماعی بیشتری به این بازی اضافه بشه و نتیجه هم داد، به خصوص چون شما رو شخصاً وارد ماجرا می کنه چون خاندان تون رو خودتون انتخاب می کنید. اگه بتونین متحدین تون رو خودتون شکل بدین و ماهرشون کنید، باعث می شه که رابطه ی قوی تری با اونها داشته باشید. اما بیشتر اون جنگ سیاسی در بازی هست که جذابه – البته به جز خیانت ها و خونریزی هایی که صورت می گیره و باید تصمیم سخت بگیرید که با کی متحد بشید. انتخاب ها آسون نیستند، اما از اونجایی که رهبر جوان بزرگ می شه و آینده رو شکل می ده، کار جالب تر می شه. اینکه در نبردهای سخت و آسون پیروز بشید خیلی جالبه، اما قطعاً روابطی که شکل دادید و اتفاقات جالبی که برای اون ها می افته رو قطعاً فراموش نمی کنید.
Tales of Arise
جدیدترین بازی این لیست همین عنوانه که کار بزرگی رو باید انجام می داد: داستان های سریالی و طولانی رو از نو خلق و گروه بزرگتری از مخاطبین رو جذب خودش کنه. شرکت Bandai Namco با اینکه اصالت بازی رو حفظ کرده، ولی فرمول بازی رو با روش های مختلف و جالبی تکمیل کرده و داستان پخته تری رو به مخاطب تقدیم کرده. هرچیزی که از سبک RPG دوست دارید همینجاست: یه دنیا پر از چیزهای کشف نشده، باس های مسخره و شدیداً عظیم، سیستم پیشرفت ارضا کننده و تعامل های شگفت انگیز بین شخصیت ها. سیستم نبردهای اکشن به صورت تیمی انجام می شه، حملات هوایی برق آسا و جاخالی های لحظه آخری که بهتون امیتاز می دع، جرو جذابیت های کاره. شما کمک کنید و حفره های بازی رو پر کنید…
Yakuza: Like A Dragon
مجموعه ی یاکوزا، مجموعه ای از ترکیب لحظات احساسی و عجیبه، این نسخه از بازی هم از این قاعده مستثنی نیست. البته، عنصری که کاملاً همه رو تحت تأثیر قرار می ده و خودش رو از باقی نسخه ها مجزا می کنه، سادگی دوست داشتنی شخصیت اصلی بازی، یعنی ایچیبان کاسوگا و ژانر RPG عمیق اون هست که می تونین حسابی همه رو توش کتک بزنین. تا پیش از این عنوان، یاکوزا یه مجموعه ی اکشن محور بوده، اما برای ساختن این عنوان به صورت RPG، استودیوی Ryu Ga Gotoku حسابی خودش رو به آب و آتیش زده. ایچیبان از هوادارهای پروپا قرص Dragon Quest هست و در این بازی می تونید مثل بازی پرسونا، عضو بگیرید و متحد بشید. در کنار لیست بلند بالای مأموریت های فرعی، یه سیستم جمع آوری تعبیه کردند، که یک سری (Sujimon) برای یک پروفسور جمع می کنید. اگه اینا براتون کافی نیست، می تونید شغل عوض کنید و از آشپز بگیر تا رقاص هیپ هاپی بشید و با راه های مختلف دشمن هاتون رو زمین بزنید.

البته، داستان ایچیبان فقط به مینی گیم ها و راه های مختلف برای شکست دادن حریف ختم نمی شه. همچنان بازم کلی صحنات جذاب و احساسی تو بازی هست. شما در بازی باید بفهمید که چرا الگوی پدری شخصیت اصلی داستان، به اون خیانت می کنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *