در دورهای از بازیهای اصلی،نقد و بررسی Marvel’s Midnight Suns مانند یک بازیگر مرد عنکبوتی در یک محل کار با یقه سفید ظاهر میشود. در حالی که این تلاش قهرمانانه توسط توسعه دهنده نمادین XCOM Firaxis به طور آزادانه از طیفی از منابع مختلف – مانند Slay the Spire، Metal Gear Acid، و حتی Fire Emblem: Three Houses که همگی بلافاصله به ذهن می رسند، می کشد – این یک ماجراجویی واقعا غیرمتعارف است. این بر خلاف هر عنوان ابرقهرمانی است که احتمالاً بازی کرده اید. و در حالی که عنوان استراتژی همیشه به فرود نمیآید، به همان نسبت سزاوار توجه شماست.
خرید اکانت قانونی Marvel’s Midnight Suns
نقد و بررسی Marvel’s Midnight Suns
البته، ممکن است شما را ببخشند که فکر می کنید این فقط XCOM ذکر شده با پوسته Stan Lee است، اما این نمی تواند دور از واقعیت باشد. در واقع، این یک عرشه ساز است، با هر نماد مارول یک فهرست سفارشی از کارت ها اختصاص داده شده است. این کارتها را در نبرد بازی میکنید تا به آنتاگونیستهای خود حمله کنید و همتیمیهای خود را هشیار کنید و قهرمانی را بسازید که به شما امکان میدهد از محیط به نفع خود استفاده کنید و حتی دستهای قویتری بازی کنید. هر یک از اعضای تیم یک سبک گیم پلی منحصر به فرد دارد: Iron Man تماماً در مورد ساخت پرتابه های ویرانگر است، در حالی که افرادی مانند Blade با توانایی های خون آشام خود به کاهش سلامتی متمایل می شوند.
توانایی Marvel’s Midnight Suns
در قلب همه چیز شکارچی است، یک تازه وارد وانیلی که برای کمک به غلبه بر یک تهدید باستانی به نام لیلیت زنده شده است. در حالی که خالق شخصیت به شما آزادی زیادی نمی دهد، شما می توانید نوع قهرمانی را که می خواهید باشید دیکته کنید. یک سیستم اخلاقی نوع تواناییهای ویژهای را که در طول کمپین باز میکنید، تعیین میکند، در حالی که میتوانید با انتقامجویان ارتباط برقرار کنید. تقویت پیوندها از طریق رویدادهای اجتماعی منجر به اضافه شدن کارت های جدید به مجموعه شما می شود و فرصت های جدید هیجان انگیزی را در میدان جنگ معرفی می کند.
این بدان معناست که شما تقریباً نیمی از ماجراجویی خود را صرف تعامل با همدستان خود در یک مرکز اجتماعی به نام ابی خواهید کرد، که مانند یک جعبه شنی کوچک است که مملو از اسرار است. قبل و بعد از هر نبرد، به شما این فرصت داده میشود که با ابرقهرمانان دیگر صحبت کنید، به هوسهای آنها توجه کنید یا به سادگی از بین ببرید. این واقعاً یک تجربه غیرعادی است: ستارگانی مانند تونی استارک و پیتر پارکر را در صریح ترین حالت خود در اینجا خواهید دید، در حال تماشای فیلم های قدیمی یا حتی در استخر حیاط خلوت. حضور در یک باشگاه کتاب سنتی با Blade یک لحظه واقعاً WTF است.
پیشنهاد خرید: خرید PS5
دیالوگ زیاد در بازی
اما در حالی که ما از این تلاش قدردانی می کنیم، نویسندگان Firaxis نمی توانند جاه طلبی را درک کنند. دیالوگ های زیادی در اینجا وجود دارد – ظاهراً بیش از 65000 خط – و بخش عمده آن خیلی خوب نیست. این بازی به طور غیرقابل انکاری تحت تأثیر دنیای سینمایی محبوب مارول قرار گرفته است، این بازی مملو از تکلاینرهای بداخلاقی است که مدت زیادی طول نمیکشد تا رنده شوند. بسیاری از مکالمات تا حدی ناگوار کشیده میشوند، تا جایی که شما غافلگیر میشوید و فراموش میکنید که بسیاری از شخصیتها حتی قرار است به شما بگویند، و در نتیجه بسیاری از طرحها خراب میشوند. این کمکی نمی کند که مسیر کات سین در سال 2006 گیر کرده باشد.
این بدان معنی است که یکی از ستون های اصلی بازی، در حالی که مسلماً از نظر مفهومی قانع کننده است، سقوط می کند. در حالی که با مجیک و همکاران همیشه بدبخت در حال چرخیدن هستید، برای بازگشت به میدان نبرد احساس خارش خواهید کرد، و این به معنای صحبت از جنبه های ماجراجویی بی الهام نیست. در حالی که توسعهدهنده اذعان میکند که کاوش در ابی اختیاری است، تعامل با آن سودمند است، زیرا همه آن به بخش کارت کلکسیونی مرتبط است. متأسفانه، بسیاری از اینها چیزی بیشتر از سرگردانی در زمین های تیره و تار، یافتن کلکسیون، جمع آوری منابع دستکاری، و حل پازل های ساده است.
هیچ کدام به شدت بد نیستند، و شما لحظاتی را خواهید داشت که احساس می کنید با قوس های شخصیت ها درگیر شده اید و فعالانه می خواهید روابطی ایجاد کنید، اما در بیشتر موارد آن را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از عناصر اجتماعی که ما دوست داریم، حس پیشرفت کلی است. پیوندهای قوی تر منجر به خروجی مولدتر در نبرد می شود، در حالی که حتی از نظر تزئینی به آرامی شروع به تقویت مرکز عملیات خود، اضافه کردن مبلمان جدید، ابزارهای آموزشی و حتی فناوری خواهید کرد. شما واقعاً احساس می کنید که بخشی از انتقام جویان هستید و پایگاهی از عملیات را در برابر یک تهدید بی سابقه ایجاد می کنید.
بیشتر بخوانید: بهترین بازی های ps4 آفلاین
محیط بازی Marvel’s Midnight Suns
و البته همه چیز به میدان جنگ برمی گردد، جایی که نسخه واقعاً می درخشد. محیط ها ممکن است به طور کلی کوچک و تنگه هراس به نظر برسند، اما برای برخی از پویایی های سرگرم کننده ایجاد می کند که در آن شما دشمنان را به سمت یکدیگر می کوبید و خود را به گونه ای قرار می دهید که بتوانید با حداقل حرکات ممکن بیشترین آسیب را وارد کنید. ساختن عرشههای مکمل سرگرمکننده است، و از آنجایی که هر شخصیت فقط میتواند هشت کارت را تجهیز کند، هرگز مانند سایر بازیهای کارتی کلکسیونی مانند پوکمون و همکاران، به طرز فحاشی زیاد نمیشود. همچنین یک احساس درونی در مبارزه وجود دارد. شما ممکن است فقط ورق بازی کنید، اما هر حمله ای را احساس خواهید کرد – به دلیل طراحی صدای عالی و استفاده قوی از بازخورد لمسی DualSense.
مکانیسم بازی نقد و بررسی بازی Marvel’s Midnight Suns
در مکانیک نیز تنوع واقعی وجود دارد. در حالی که تعدادی از ماموریتها به شما وظیفه میدهند که به سادگی هر مقاومتی را کنار بگذارید، باس فایتها معمولا قوانین و شرایط منحصر به فردی را معرفی میکنند که شما را مجبور میکند روی پای خود فکر کنید. به طور مشابه، وظایف دیگری با معیارهای فرعی وجود دارد که باید آنها را برآورده کنید، مانند نجات عابران بی گناه یا حتی جمع کردن وسایل نقلیه قبل از اینکه یک آنتاگونیست بتواند فرار کند. شما در پایان هر هدف بر اساس عملکرد خود رتبه بندی می شوید و ارز درون بازی به دست خواهید آورد که سپس می توانید روی اهداف فوق سرمایه گذاری کنید.
حلقه مبارزه، گفتگو و اکتشاف بیشتر است، و در حالی که لحظات زیادی وجود خواهد داشت که در کنار یک قطعه نمایش طولانی غیر ضروری دیگر خواهید دید، هیجان مبارزه شما را به سمت خود می کشاند. با تکمیل هر ماموریت، سیم پیچ های گاما را باز می کنید که مانند یک مکانیک گاچای بدون پرداخت عمل می کنند و به شما امکان می دهند کارت هایی را پیدا کنید که می توانند به عرشه خود اضافه شوند، آنها را روشن کنید و موارد دیگر. حتی میتوانید اعضای تیم را به مأموریتهای بدون سرنشین بفرستید و به قدرت کلی فانتزی رهبری انتقامجویان بیفزایید.
پیشنهاد خرید: خرید دسته PS5
سخن آخر درباره نقد و بررسی Marvel’s Midnight Suns
Marvel’s Midnight Suns یک قهرمان در میدان جنگ است، جایی که مبارزات مبتنی بر کارت آن موفقیتآمیز است. جنبههای اجتماعی ماجراجویانهتر این نسخه از نظر مفهومی جالب هستند، و به شما امکان میدهند تا با طیفی از شخصیتها به طور صریح تعامل داشته باشید، اما جهت نگارش و صحنههای اصلی به سادگی قابل قبول نیست. این بدان معناست که برای بازگشت به اکشن، مدتهای طولانی در گیمپلی خارش خواهید داشت، اما فریب نبردهای تاکتیکی شما را به سمت خود میکشاند. این یک عنوان غیرعادی و بدون تمرکز است، اما عنوانی با شخصیت و جاه طلبی که به راحتی قابل درک است.