بلاگ

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس و نحوه شارژ اکانت ایکس باکس

آموزش ساخت اکانت ایکس باکس

در این مقاله، به شما نحوه ساخت اکانت ایکس باکس و طریقه شارژ اکانت را به شما آموزش خواهیم داد.

همان طور که در مورد کنسول ایکس باکس می دانید، ایکس باکس یکی از انواع سرویس های بازی آنلاین است که محصول شرکت مایکروسافت میباشد و برای این که بتوانید به مجموعه بازی های ایکس باکس دسترسی داشته باشید، در ابتدا باید به اکانت ایکس باکس دسترسی داشته باشید.

نحوه ساخت اکانت ایکس باکس

برای ساخت اکانت Xbox در ابتدا باید به صفحه Xbox US مراجعه کنید و ثبت نام خود را در این صفحه انجام دهید؛ دلیل تاکید ما بر روی این موضوع که حتما ثبت نام خود را از طریق حساب کاربری آمریکا انجام دهید این است که هنگام استفاده از گیفت کارت ایکس باکس، مالیاتی برای آن اعمال نشود.

در صورتی که ثبت نام خود را از طریق حساب کاربری سایر کشورها انجام دهید، در هنگام خرید گیفت کارت علاوه بر مبلغی که بابت تهیه گیفت کارت باید بپردازید، مبلغی هم به عنوان مالیات از حساب شما کسر خواهد شد و به دلیلی عدم همخوانی موجودی خریداری شده با کسر مالیات و موجودی که خریداری کرده اید، ممکن است نتوانید بازی مد نظر خود را به دلیل کمبود موجودی خریداری نمایید.

برای ساخت اکانت ایکس باکس اگر از قبل در مایکروسافت اکانت داشته باشید، بسیار راحت تر می توانید ثبت نام خود را انجام دهید؛ در غیر این صورت و عدم داشتن حساب کاربری در مایکروسافت، می توانید ابتدا اکانت خود را در مایکروسافت بسازید، سپس وارد اکانت خود در مایکروسافت شوید تا به راحتی بتوانید مراحل ثبت نام را انجام دهید.

برای خرید اشتراک پلاس اکسترا وارد وبسایت شوید.

مراحل ساخت اکانت ایکس باکس

انتخاب گزینه Sign in

بعد از  ساخت اکانت خود در مایکروسافت، وارد صفحه شده و بر روی گزینه sign in کلیک کنید. حالا شما وارد صفحه ثبت نام شده اید و در این مرحله نوبت آن است که اطلاعات مد نظر مثل شماره ایمیل، تلفن و یا اسکایپ خود را وارد کنید؛ سپس روی کادر زرد رنگ create one کلیک کنید تا باقی مراحل ساخت اکانت ایکس باکس را طی کنید.

create account

بعد از کلیک بر روی کادر زرد رنگ create one ، شما وارد صفحه create account میشوید. در این صفحه شما می توانید از سه روش برای ساخت اکانت Xbox استفاده کنید:

1- ساخت اکانت با استفاده از شماره موبایل

2- استفاده از ایمیل شخصی

3- استفاده از ایمیل مایکروسافت و ساخت ایمیل جدید

پیشنهاد من به شما استفاده از گزینه سوم برای ساخت اکانت است؛ زیرا با استفاده از روش سوم می توانید هم یک اکانت ایکس باکس داشته باشید و هم اکانت شما به اکانت ایمیل متصل باشد تا با آن بتوانید به سرویس های گوناگون مایکروسافت دسترسی داشته باشید.

وارد کردن یک آدرس ایمیل دلخواه برای ساخت اکانت ایکس باکس

اگر گزینه سوم که بهترین روش برای ساخت اکانت است را انتخاب کرده اید، در این مرحله میتوانید آدرس ایمیل دلخواه خود را وارد کنید و باید دقت داشته باشید که از قبل آن آدرس ایمیل توسط شخص دیگری انتخاب نشده باشد.

انتخاب گزینه com و یا Hotmail.com

در این مرحله از ساخت ایمیل می توانید به انتخاب خود یکی از دامنه های com و یا Hotmail.com را انتخاب کنید. این دو دامنه، هیچ تفاوت و یا مزیتی به یکدیگر ندارند.

سپس روی دکمه Next کلیک کنید تا به مرحله بعد ساخت اکانت خود وارد شوید.

انتخاب رمز عبور

در این مرحله شما باید برای اکانت خود یک رمز عبور قوی که شامل ترکیبی از اعداد و حروف است را وارد نمایید. سپس روی گزینه Next کلیک کنید.

وارد کردن نام و نام خانوادگی، موقعیت مکانی و تاریخ تولد

در این مراحل شما باید مشخصاتی از قبلی نام و نام خانوادگی، موقعیت مکانی و تاریخ تولد خود را وارد کنید. دقت داشته باشید که تاریخ تولد خود را به صورت میلادی وارد نمایید. سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

 

اکانت ایکس باکس

وارد کردن کد

حالا وارد مرحله بعدی از ساخت اکانت ایکس باکس شده اید. در این مرحله، مایکروسافت به شما یک کد کپچا نمایش میدهد که باید آن را وارد کنید تا به مایکروسافت بفهمانید که شما یک ربات نیستید! سپس بر روی گزینه Next کلیک کنید.

مرحله پایانی ثبت نام برای ساخت اکانت ایکس باکس

در این مرحله، مایکروسافت به شما یک موافق نامه نمایش میدهد که با انتخاب گزینه I Accept به مایکروسافت اعلام میکنید که تمام شرایط را قبول دارید.

در این مرحله ثبت نام شما به پایان میرسد و شما با وارد کردن ایمیل و رمز عبور میتوانید به اکانت خود بروید و بازی مورد علاقه خود را نصب نمایید.

نحوه شارژ اکانت ایکس باکس

برای خرید بازی های پولی ایکس باکس باید اکانت خود را شارژ کنید. برای شارژ اکانت ایکس باکس خود باید گیفت کارت داشته باشید. در این مرحله با مراجعه به سایت یانگ سنتر و انتخاب ریجن و میزان شارژ مد نظر، میتوانید اقدام به خرید گیفت کارت نمایید.

بعد از خرید گیفت کارت، یک کد به شما ارسال میشود که وارد کردن این کد در قسمت اکانت خود میتوانید، میتوانید اکانت Xbox خود را شارژ نمایید.

سخن آخر

در این مقاله با نحوه ساخت اکانت ایکس باکس و همچنین طریقه شارژ اکانت را فراگرفتید. حالا نوبت آن رسیده که بازی دلخواه خود را نصب کرده و سپس از انجام آن بازی نهایت لذت را ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *