اخبار, بلاگ

عربستان سعودی سهام خود را در نینتندو افزایش داده است

عربستان سعودی سهام خود را در نینتندو افزایش داده است

عربستان سعودی در ماه می 2022، 5.01 درصد از سهام نینتندو را خریداری کرد، در اقدامی که بسیاری آن را به «شستشوی سفید» تشبیه کردند، زیرا این کشور با اتهامات جهانی در مورد نقض حقوق بشر حساب می‌کرد. این به دنبال سرمایه‌گذاری‌های صندوق سرمایه‌گذاری عمومی کشور (PIF) در سایر شرکت‌های بازی، از جمله SNK، Take-Two، Activision و EA بود. عربستان سعودی به آرامی این سهام را افزایش داده است و اخیراً سرمایه گذاری خود را در نینتندو به 7.08 درصد افزایش داده است.

این سهم نیز در ژانویه 2023 مطرح شد – اگرچه دلایل آن هنوز مشخص نیست. در حالی که سهامدار بودن به این معنی است که PIF مزایای سود سهام سالانه را به دست می آورد و نینتندو از حمایت مالی برخوردار می شود، به این معنی نیست که عربستان سعودی هیچ گونه نفوذ یا نفوذی بر شرکت دارد.

عربستان سعودی سهام خود را در نینتندو افزایش داده است

زمانی که سرمایه‌گذاری اولیه برای اولین بار فاش شد، نینتندو از اینکه جدیدترین سرمایه‌گذارش چه کسی است بی‌اطلاع بود و بعداً به خبرنگاران گفت که در مورد سهامداران فردی اظهار نظر نمی‌کند. قابل ذکر است که نینتندو یک شرکت سهامی عام است، به این معنی که هر کسی می تواند سهام آن را خریداری کند.

طی چندین سال گذشته، عربستان سعودی میلیاردها دلار برای توسعه بازی‌های ویدیویی سرمایه‌گذاری کرده است، تا از صنعت جهانی حمایت کند – اما همچنین گفته می‌شود به عنوان وسیله‌ای برای جلب رضایت این کشور با مخاطبان مدرن و متمرکز بر فرهنگ پاپ.

دیده بان حقوق بشر در سال 2020 ادعا کرد: «دولت سعودی میلیاردها دلار برای میزبانی رویدادهای مهم سرگرمی، فرهنگی و ورزشی به عنوان یک استراتژی عمدی برای انحراف از تصویر کشور به عنوان یک ناقض فراگیر حقوق بشر هزینه کرده است».

تقویت شهرت یک تجارت بزرگ است. شرکت‌های روابط عمومی به صراحت وعده شهرت بهتر را می‌فروشند، اما بسیاری از روابط تجاری دیگر، به‌ویژه آن‌هایی که شامل سرگرمی‌کنندگان، ورزشکاران و سیاستمداران برجسته می‌شوند، مزایای ارزشمندی برای شهرت دارند.

در آینده، این احتمال وجود دارد که PIF از طریق سرمایه گذاری در طیف وسیعی از استودیوهای بازی، توسعه دهندگان، ناشران و شرکت های مجاور به گسترش خود ادامه دهد. اینکه آیا سهام آن در نینتندو به رشد خود ادامه خواهد داد یا خیر، مشخص نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 2 =