بلاگ

مقایسه پلی استیشن 4 و 5

کنسول پلی اسیشن

در رابطه با پلی استیشن 4 و 5 چه می دانید؟ آیا از تفاوت های موجود در بین این دو کنسول مطلع هستید؟ آیا می خواهید که با ویژگی های آنها آشنا شوید؟ پس با ما در یانگ سنتر همراه باشید تا به مقایسه پلی استیشن 4 و 5 بپردازیم و تفاوت های موجود در بین این دو را بررسی کنیم.

بازی های کامپیوتری امروزه محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده اند و کنسول های مختلفی به این منظور استفاده می شوند که پلی استیشن یکی از انواع این کنسول ها است .

در کل  پلی استیشن از کنسول های بسیار محبوب برای پلیرها است که طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد و عده زیادی از بازی های این کنسول بهره می برند. به همین دلیل این کنسول دائما در حال به روز رسانی است و ورژن های جدیدتری از آن به بازار می آید که کنسول 4 و 5 از جدیدترین انواع آن است که قابلیت های بیشتری دارد و ویژگی های آن باعث می شود که پلیرها بیشتر به سوی این کنسول روی بیاورند.

در واقع امروزه رقابت بسیار تنگانگی بین دو کنسول پلی استیشن و ایکس باکس قرار دارد و به همین دلیل قصد داریم که به بررسی و مقایسه پلی استیشن 4 و 5 بپردازیم تا در صورتی که قصد تهیه پلی استیشن و یا ایکس باکس را دارید، بدانید که ویژگی های پلی استیشن چیست.

مقایسه پلی استیشن 4 و 5

با وجود اینکه پلی استیشن 5 ورژن جدیدتری در مقایسه با پلی استیشن 4 است، تفاوت هایی بین آنها وجود دارد و از لحاظ مختلف می توان آنها را با هم مقایسه کرد.

اصلی ترین تفاوت های موجود در بین این دو کنسول از قبیل زیر هستند:

مقایسه از نظر گرافیکی

پلی استیشن 5 در مقایسه با پلی استیشن 4 به گونه ای است که در آن از تعداد سی یو بیشتری استفاده شده است و به این شکل گرافیک بهتری دارد و سرعت کلاک در آن بسیار بالاتر از حد انتظار کاربران خواهد بود.

مقایسه پلی استیشن 4 و 5 در رزولوشن

این دو کنسول پلی استیشن در رزولوشن نیز متفاوت هستند و همان طور که میدانید رزولوشن در واقع به کیفیت تصاویر مربوط می شود که هر چه این قابلیت در کنسول افزایش پیدا کند، تصاویر زنده تر و جذاب تر خواهند بود.

Ps5 در واقع از رزولوشن 4k الی 8k برخوردار است که پلیر ها می توانند این وضوح تصویر را در 120 هرتز داشته باشند.

اما با این وجود رزولوشن ps4 نیز مناسب است و به صورت 1080 p است که بر اساس میزان مصرف انرژی رزولوشن آن کاهش پیدا می کند. به عبارت دیگر رزولوشن 1080p در واقع در حد 4k است و در مقایسه با ps5 کمتر است.

کنسول پلی اسیشن 5

مقایسه پلی استیشن 4 و 5 از نظر قیمت

مسلما با وجود اینکه پلی استیشن 5 ورژن جدیدتری از پلی استیشن 4 است، قیمت آن نیز بالاتر است. نسخه اورجینال پلی استیشن 5  دارای قیمت حدودی 499 دلار است و از تمامی قابلیت های موجود در پلی استیشن چهار پشتیبانی می کند.

مقایسه پلی استیشن چهار و پنج از نظر فضای ذخیره سازی

در پلی استیشن پنج میزان فضای ذخیره سازی ارتقا پیدا نکرده است و کسانی که این کنسول را خریداری می کنند در واقع با کاهش فضای ذخیره سازی 175 گیگابایتی در مقایسه با پلی استیشن 4 پرو مواجه می شوند.

زیرا پلی استیشن 4 پرو دارای فضای ذخیره سازی در حدود یک ترابایت است در حالی که حافظه ذخیره سازی در پلی استیشن پنج به میزان 825 مگابایت است و پلی استیشن 4 معمولی از فضای ذخیره سازی 500 گیگ الی یک ترابایت برخوردار است.

 

کلام پایانی:

در فروشگاه یانگ سنتر که ارائه دهنده گیفت کارت و اشتراک کنسول های بازی پلی استیشن و ایکس باکس است، به بررسی و مقایسه پلی استیشن 4 و 5 پرداختیم. با وجود تفاوت های موجود در بین این دو کنسول می توانید ورژن مد نظر خود را تهیه کنید و از قابلیت های آن بهره مند شوید.

چنانچه از پلیرهای حرفه ای این کنسول هستید، گیفت کارت آن را نیز ز یانگ سنتر تهیه کنید تا بتوانید به صورت بهتری از تجهیزات و خدمات شرکت سونی که برای این کنسول ارائه شده است، استفاده نمایید.

<<بیشتر بخوانید>>

گیفت کارت پلی استیشن

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *