بلاگ, نقد و بررسی

نقد و بررسی Star Wars Jedi: Survivor

نقد و بررسی Star Wars Jedi: Survivor

Star Wars Jedi: Survivor دنباله‌ای برای Fallen Order است، اولین تلاش Respawn Entertainment برای ساخت یک عنوان اکشن سوم شخص که نتیجه فوق‌العاده‌ای داشت.

نقد و بررسی Star Wars Jedi: Survivor

با این حال، به نظر می رسد که تاریخ و با برخی کاستی های فنی تکرار شده است که به طور قابل توجهی تجربه بازی را که در غیر این صورت یکی از بهترین بازی های جنگ ستارگان در سال های اخیر به دست آورده ایم، مخدوش کرده است. در بررسی جنگ ستارگان جدی: بازمانده، نگاهی به ادامه ماجراجویی کال کسیس خواهیم داشت.

اکانت قانونی Star Wars Jedi: Survivor

داستان Star Wars Jedi: Survivor

داستان بازی 5 سال پس از اتفاقات نسخه اصلی رخ می دهد. کال کسیس به طور قابل توجهی پیر شده است و همه همراهان او از بازی قبلی در بخش های مختلف کهکشان به زندگی خود پرداخته اند. همانند آخرین بازی، کال یک بار دیگر خود را بین یک سنگ و یک مکان سخت گیر کرده است، در حالی که یک طناب محکم بین سمت روشن و تاریک نیرو راه می‌رود.

به عنوان کال، باید دوستان، متحدان و دشمنان جدیدی پیدا کنید و به سیارات جدید سفر کنید تا از آخرین تهدیدی که کهکشان را آزار می دهد و می تواند باعث اختلال در تعادل نیرو شود، جلوگیری کنید.

داستان لحظاتی دارد که کال به هر دو طرف نیرو ضعف نشان می دهد. درست مانند بازی قبلی، داستانی درخشان با گروهی از شخصیت‌های به یاد ماندنی در اختیار ما قرار می‌گیرد که همگی در راه‌اندازی چیزی که می‌تواند دنباله‌ای به یاد ماندنی برای این عنوان باشد نیز نقش دارند.

نقد و بررسی Star Wars Jedi: Survivor

نقد و بررسی Star Wars Jedi: Survivor

من کال را در عنوان اول دوست داشتم، اما واضح بود که او باید خیلی چیزهای بیشتری را پشت سر بگذارد تا کمی احساس کند. با در نظر گرفتن وقایع عنوان اول، کال این بار بسیار دوست‌داشتنی‌تر است و احساس می‌کند شخصیتی پیشرفته‌تر با اعتماد به نفس و شوخ طبعی یک جدی است.

گیم پلی Star Wars Jedi: Survivor

Fallen Order برخی از بهترین مبارزات شمشیر نوری را در عنوان جنگ ستارگان تک نفره دارد. مبارزه با شمشیرهای نوری دوباره بازگشته است، با موضع گیری های بیشتر، و به کال یک سلاح جدید، یک بلستر می دهد. این یک سلاح انتخابی برای سربازان کلون و همچنین هان سولو است و حتی یک موضع اختصاص داده شده به آن دارد.

کال قبلاً حرکات خود را از Fallen Order مانند پرش دوبل و دویدن روی دیوار انجام داده است، اما این بدان معنا نیست که شما نمی توانید ترفندهای جدیدی را به جدی قدیمی آموزش دهید. شما چند نیروی جدید را یاد می گیرید و همچنین ابزارهای خوبی را انتخاب می کنید که شما را تشویق می کند به سیارات قبلی که بازدید کرده اید بازگردید تا مناطق جدید را کشف کنید.

پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی PS5

شما همچنین «نیرو» را در اختیار دارید که با توانایی‌های نیروی جدیدتر قوی‌تر می‌شود که مبارزه با دشمنان را رضایت‌بخش‌تر و پاداش‌بخش‌تر می‌کند، همانطور که در درخت مهارت در بازی پیشرفت می‌کنید تا زرادخانه قدرت کال را بسازید و رشد دهید. این نیرو نیز این بار بسیار تأثیرگذارتر به نظر می‌رسد و ضربه‌ای دارد که من در مورد اول احساس نکردم.

مبارزه و پیمایش Star Wars Jedi: Survivor

نقد بازی Star Wars Jedi: Survivor

نقد و بررسی Star Wars Jedi: Survivor

با اضافه شدن blaster، کال اکنون یک گزینه دامنه دار برای مبارزه دارد، که قبلا با توانایی هایی کنترل می شد که باعث می شد شمشیر نوری خود را پرتاب کند، و او را در برابر حملات آسیب پذیر می کرد، اما این یک تغییر خوب برای افزودن و بهبود در ادامه است. Respawn چقدر به دنباله آن توجه کرده است.

مبارزه با شمشیر نوری مانند قبل احساس خوبی دارد و همراه با بلستر، تجربه ای سرگرم کننده را برای بازیکنانی که از بازی اول به دنباله بازمی گردند، ایجاد می کند. شما تنوع خوبی از گزینه های مبارزه دارید، اما متأسفانه، کال فقط به داشتن 2 موضع در هر زمان از مجموع 5 موقعیتی که در طول بازی خود جمع می کنید محدود شده است. خوشبختانه، با پیدا کردن یک نقطه مراقبه یا یک میز کار، می توانید به راحتی موضع خود را تغییر دهید.

با اضافه شدن توانایی‌های Cal از Fallen Order و توانایی‌های جدیدی که او در Survivor به دست می‌آورد، بازی به ما یک شخصیت کاملاً جدید داده است تا آزمایش‌های جدید زیادی را انجام دهیم و احساس می‌کنیم که یک ورود شایسته به این سری است. همه اینها هنگام مبارزه با دشمنان و تهدیدهای جدید در سراسر جهان های جدید گسترده ای که در آن سفر خواهید کرد بسیار مفید خواهند بود.

علاوه بر حلقه گیم پلی، همراهان قابل سواری نیز دارید که سفر شما را در جهان آسان تر می کنند و با زمان بارگذاری یکپارچه بازی، سفر سریع نیز آنی است. این یک عنوان جهان باز نیست، اما مناطق بزرگ و آماده برای اکتشاف هستند. این یک عنوان مترویدوانیا در قلب خود است و طرفداران Metroid Prime از تلاش‌های Respawn برای ایجاد دنیایی با انواع گوشه‌ها و گوشه‌ها برای کاوش قدردانی خواهند کرد.

ویژگی Star Wars Jedi: Survivor

از همان ابتدا، اینجاست که تجربه تلخ و شیرینی داشتم. من کاملاً از مشکلات عملکردی که بازی را آزار می دهد آگاه بودم و آنها نشان می دهند. در حالی که نسخه‌های کنسول فقط در معرض آسیب‌های FPS و اشکالات و اشکالات جزئی هستند، اما همچنان غوطه‌وری را خراب می‌کند. من مجبور شدم در برخی از نقاط دشواری را کاهش دهم تا به زمان‌بندی جدایی‌ام کمک کنم. این بازی یک شگفتی بصری است زیرا به دنیاهای جدید و پر جنب و جوش سفر می کنید و اکتشافات زیادی را می بینید، اما محدودیت های فنی که مانع از سفر فوق العاده شما می شود، تجربه را کمی تلخ می کند.

به این معنا که اگر در حالت پرفورمنس بازی کنید، باز هم می‌توانید بازی را شکست دهید، اما در طول مسیر باید برخی ناراحتی‌ها را تحمل کنید. Respawn و EA متعهد شده اند که بازی را در هفته های آینده تعمیر کنند. در حال حاضر، فقط توصیه می کنم اگر می خواهید به دنبال جایزه پلاتینی باشید، داستان اصلی را شکست دهید و زمانی که در یک یا دو ماه در وضعیت بهتری قرار گرفت به بازی بازگردید.

پیشنهاد خرید: خرید گیفت کارت پلی استیشن آمریکا

این کمی ناراحت کننده است زیرا این مشکلات در Fallen Order نیز وجود داشت، به خصوص در نسخه PC. ما امیدواریم که به زودی به این موارد رسیدگی شود زیرا مشکلات عملکرد تنها چیزی است که این عنوان باشکوه را عقب نگه می‌دارد و شرم آور است که ببینیم یک عنوان نسل فعلی در تلاش برای ارائه یک تجربه مناسب است. اولین پچ اصلی در حال حاضر منتشر شده است و نسخه رایانه شخصی را هدف قرار می دهد و به زودی یک پچ کنسول نیز منتشر خواهد شد. این تنها جنبه ضعیف‌تر از نقد من در Star Wars Jedi: Survivor است.

گرافیک Star Wars Jedi: Survivor

نقد Star Wars Jedi: Survivor

نقد و بررسی Star Wars Jedi: Survivor

گرافیک بازی فوق العاده است و واقعا نشان می دهد که چرا Respawn تصمیم گرفت PS4 و Xbox One را از روند توسعه حذف کند. هر سیاره و مکانی که بازدید می‌کنید هویت و شخصیت متمایز خود را دارد و همراه با دشمنان جدید برای مبارزه، حالت عکس و سایر مزایای بصری عالی برای بهبود تجربه، Jedi Survivor به راحتی پیشرفتی عظیم نسبت به نسخه اصلی دارد.

من بازی را بیشتر در حالت پرفورمنس بازی می‌کردم، اما حالت کیفیت ارزش آن را دارد که وقتی بازی را شکست دادید تا ببینید که بازی چقدر خوب به نظر می‌رسد، البته به قیمت قفل 30 فریم بر ثانیه روی کنسول‌ها. من مشکلات جزئی با گرافیک با پاپ این و سایر مشکلات گرافیکی کمترین مشکل من بود. با این حال، ارائه بازی به راحتی یکی از جنبه های بهتر بازی بعد از داستان است.

Fallen Order قبلاً عالی به نظر می رسید، اما دیدن اینکه این عنوان چقدر پرش دارد، به خصوص زمانی که روی یک موتور باشد، بسیار چشمگیر است. ما انتظار داریم که دنباله آن به Unreal Engine 5 جهش کند و امیدواریم که بدون هیچ مشکلی در عملکرد اصلی عرضه شود.

نتیجه Star Wars Jedi: Survivor

Star Wars Jedi: Survivor دنباله‌ای شایسته برای یک ایده کاملاً جدید در دنیای جنگ ستارگان است. طرفداران بدون شک ایده یک دنباله را دوست داشتند و Respawn کار درخشانی را برای ارائه یک تجربه قطعی انجام داده است، اما وقتی دقیق تر به آن نگاه می کنید، شکاف ها ظاهر می شوند، به خصوص مشکلات عملکردی که در حال حاضر نسخه PC بازی را آزار می دهد، و مشکل عملکرد در کنسول ها نیز وجود دارد.

این تقریباً تکرار تاریخ است زیرا طرفداران با مشکلات مشابهی در Fallen Order در سال 2019 روبرو شدند و سازنده هفته ها برای رفع مشکلات بازی در آن زمان نیز وقت صرف کرد.

همانطور که هست، من به شدت توصیه می کنم که بازی را فقط برای تکمیل داستان انجام دهید، زیرا بازی در حال حاضر فاقد ثبات زیادی برای بازیکنان در هر دو پلتفرم است که باعث می شود تجربه پس از بازی لذت کمتری داشته باشد.

بیشتر ببینید: خرید پلاس

پشت تمام مشکلات عملکرد یک بازی خیره کننده است که دارای تصاویری قوی، مبارزات خوب و داستانی خارق العاده است که واقعاً به نظر می رسد به منبع اصلی نزدیک است و آن را به یک بازی عالی برای هر طرفدار جنگ ستارگان تبدیل می کند.

نظر شما در مورد نقد و بررسی بازمانده جنگ ستارگان ما چیست؟ نظر خود را در مورد آن در نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + هفده =