بلاگ, نقد و بررسی

نقد وبررسی PlayStation Portal | آیا ارزش خرید دارد؟

نقد وبررسی PlayStation Portal

امروز با نقد وبررسی PlayStation Portal با شما هستیم تا شما ببینید آیا واقعا PlayStation Portal ارزش خرید دارد یا نه؟ بیش از ده سال از عرضه پلی استیشن ویتا، آخرین کنسول بازی دستی سونی می گذرد. با توجه به اینکه Nintendo Switch و Steam Deck ثابت کردند هنوز بازاری برای کنسول‌های قابل حمل وجود دارد، تعجبی نداشت که سونی دوباره به این رقابت بازگردد. با این حال، چیزی که مایه تعجب بود، این واقعیت بود که پورتال پلی استیشن به عنوان یک دستگاه پخش از راه دور تنها برای PS5 معرفی شد.

نقد وبررسی PlayStation Portal

آیا این یکی از بهترین لوازم جانبی PS5 یا از نظر فنی یکی از بهترین کنترلرهای PS5 است؟ این بستگی به این دارد که آیا شما یک بازار کاملاً خاص برای این قطعه از تجهیزات بازی دارید یا خیر. پلی استیشن به وضوح معتقد است که مخاطبانی وجود دارند که برای یک دستگاه اختصاصی برای اجرای از راه دور بهترین بازی های PS5 را پرداخت می کنند، و صادقانه بگویم، من فکر می کنم این درست است. حداقل، برای برخی از افراد.

مزایا نقد وبررسی PlayStation Portal

  • با طراحی قابل اعتماد و محکم احساس برتری می کند
  • بازی های PS5 از راه دور بسیار خوب کار می کنند
  • استفاده آسان و مناسب برای بازی در زمانی که یک تلویزیون اشغال شده وجود دارد

معایب نقد وبررسی PlayStation Portal

  • همراه با کیف حمل یا محافظ ارائه نمی شود
  • میزان شارژ و عمر باتری ناامید کننده است

ویژگی های دستگاه

نقد وبررسی PlayStation Portal 

صفحه نمایش نسبتا بزرگ پورتال پلی استیشن بسیار روشن است و علیرغم اینکه یک صفحه نمایش LCD در مقابل OLED است، تصاویر زیبایی را ارائه می دهد. عدم وجود اتصال بلوتوث نسبتاً ناامید کننده است، به این معنی که برای گوش دادن به بازی خود به صورت بی سیم، باید کیف پول خود را باز کنید و هدفون با قابلیت PlayStation Link (که به زودی عرضه می شود) خریداری کنید. یا به لطف جک 3.5 میلی متری هدفون می توانید یکی از بهترین هدست های سیمی را پیدا کنید.

برخلاف بسیاری از دستگاه‌های قابل حمل که در حال حاضر بازار را تحت تأثیر قرار داده‌اند، پورتال پلی‌استیشن قادر به اجرای بازی‌ها بر روی سخت‌افزار اختصاصی نیست. در عوض، سونی تصمیم گرفته است که پورتال را به یک دستگاه پخش کاملاً از راه دور تبدیل کند. بر خلاف برنامه Remote Play در رایانه شخصی یا اندروید و iOS، این برنامه بسیار دشوارتر است اما سفارشی سازی کمتری مانند تغییر رزولوشن یا اتصال به PS4 را ارائه می دهد.

پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی PS5

متأسفانه، سفارشی‌سازی کمتر می‌تواند چیز بدی برای چنین دستگاهی باشد. کنسول‌های قابل حمل (یا رایانه‌های شخصی) مانند Steam Deck می‌توانند هر کاری را که پورتال پلی‌استیشن می‌تواند انجام دهد (که فقط Remote Play است) انجام دهد، همچنین می‌تواند بازی‌های رایانه‌ای را انجام دهد، از Xbox Cloud Gaming و بسیاری موارد دیگر استفاده کند. یا در مورد سوییچ، بازی‌های بسیار زیادی دارید که نیازی به اتصال به اینترنت ندارند.

طراحی نقد وبررسی PlayStation Portal

پورتال پلی استیشن تأثیر اولیه خوبی بر جای می گذارد. در دو طرف صفحه نمایش بزرگ 8 اینچی، نیمی از یک کنترلر DualSense قرار دارد. بدیهی است که صفحه نمایش خود صفحه لمسی است، در حالی که دکمه PS به سمت چپ منتقل شده است و دکمه میکروفون در سمت راست قرار دارد.

نقد وبررسی PlayStation Portal

نقد وبررسی PlayStation Portal

با برداشتن پورتال پلی استیشن، اولین فکرم این بود که چگونه وزن بیشتری نسبت به آنچه انتظار داشتم دارد. این به اندازه تکه کامپیوتری که Steam Deck است سنگین نیست، اما مطمئناً سنگین‌تر از نینتندو سوییچ استاندارد و Lite-r آن است. با این حال، حس ممتاز DualSense و سهولت در دست گرفتن آن بسیار بهتر از هر دو است، با طراحی کوچک سوئیچ که در بیشتر اوقات در دستان با اندازه متوسط نگه داشتن آن دشوار است، در حالی که وزن Steam Deck می تواند آن را برای مدت طولانی سخت کند. جلسات بازی

هنگام بازی با DualSense، خود کنترلر دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید. دکمه‌ها پس از فشار دادن بازخورد محکمی دارند، ماشه‌ها همگی واکنش فوق‌العاده‌ای دارند، و میله‌های انگشت شست در هنگام حرکت آن‌ها به اندازه‌ای تنش دارند که نگران این نباشید که کاراکترتان به‌طور تصادفی در میانه‌ی مبارزه یک چرخش 180 را انجام دهد.

پیشنهاد خرید: خرید PS5

با توجه به تعداد دستگاه‌هایی که اخیراً حاشیه‌های بسیار کوچکی را روی صفحه‌نمایش ارائه می‌دهند، جای تعجب است که پورتال پلی‌استیشن یک حاشیه نسبتاً بزرگ دارد. در طول جلسات بازی، خیلی مهم نیست، اما نکته قابل توجه است. در بخش عملکرد بیشتر به صفحه نمایش خواهیم پرداخت، اما به طور کلی، طراحی پورتال پلی استیشن نسبتاً چشمگیر و در عین حال ساده است.

کارایی نقد وبررسی PlayStation Portal

بزرگترین نگرانی در مورد پورتال پلی استیشن برای اکثر بازیکنان بدون شک تاخیر است. بر خلاف بازی های ابری، که دستگاه شما به سادگی به برخی از سرورها متصل می شود، PS5 شما باید به روتر شما متصل شود، آن اطلاعات را به روتر یا دستگاه دیگری منتقل کند و سپس آن را به پورتال پلی استیشن شما و بالعکس منتقل کند. در حالی که در طول مدت کارم با پورتال پلی استیشن هیچ مشکلی با تاخیر نداشتم، اما می‌دانم که با یک روتر عالی با قابلیت WiFi 5 گیگاهرتزی و سرعت بسیار سریع، در موقعیت خوبی هستم.

شایان ذکر است که در سال‌هایی که از Remote Play استفاده کردیم، هیچ مشکلی نداشتیم. به نظر می‌رسد که Remote Play می‌تواند نسبتاً فرار باشد، با تنظیمات یکسان گاهی اوقات نتایج عالی ایجاد می‌کند، در حالی که در موارد دیگر تصاویری بد و زمان‌های پاسخ تأخیر ایجاد می کند. این را با پورتال پلی استیشن تجربه نکردم، به غیر از یک مشکل در هنگام راه اندازی آن برای اولین بار که صفحه اصلی گل آلود به نظر می رسید. پس از راه اندازی یک بازی، کاملا شفاف به نظر می رسید

بخرید: خرید modern warfare 3

صفحه نمایش پورتال پلی استیشن به سختی خوب است. در حالی که روشن به نظر می رسد و در فضای باز به خوبی کار می کند، رنگ ها شسته می شوند – همانطور که با صفحه نمایش LCD انتظار دارید. یک صفحه‌نمایش LED یا OLED می‌تواند به رنگ‌ها و مشکی‌ها کمک کند، اما همانطور که می‌بینید، مناطق سایه‌دار رنگ خاکستری در آن‌ها دیده می‌شود. دلیل خوبی وجود دارد که بسیاری از تلفن‌های همراه و کنسول‌های دستی به صفحه‌نمایش‌های OLED منتقل می‌شوند، اما به نظر می‌رسد پلی‌استیشن ممکن است این یادداشت را از دست داده باشد.

نقد وبررسی PlayStation Portal

نقد وبررسی PlayStation Portal

بیشتر بازی که انجام شد صرف طی کردن اهداف در Call of Duty MW3 یا تاب خوردن در شهر نیویورک در Marvel’s Spider-Man 2 شد. من انجام بازی های رقابتی در پورتال را توصیه نمی کنم، زیرا استفاده از بهترین اسلحه های MW3 می تواند بسیار دشوار باشد. در چنین صفحه نمایش کوچکی با این حال، بازی های تک نفره با بازی در خود PS5 برابری می کنند، که بسیار بهتر از جلسات قبلی من با Remote Play است.

همه زنگ‌ها و سوت‌های DualSense در پورتال پلی‌استیشن قرار دارند، مانند محرک‌های تطبیقی که به غوطه‌ور شدن عناوین زیادی می‌افزایند. بازخورد لمسی نیز در اینجا وجود دارد، زیرا با کاهش صدا عمدتاً در پورتال، نویز شدید بازخورد لمسی بسیار بلند است. اما داشتن این ویژگی های عالی در یک دستگاه قابل حمل خوب است.

صحبت از بلندگو، پورتال پلی استیشن مطمئنا پر سر و صدا است. حتی در یک بریدگی بالاتر از بی صدا، پورتال حجم مناسبی را ارائه می دهد، در واقع آنقدر زیاد که به نظر می رسد نزدیک به نیمی از حجم آیفون 14 من تنها با یک نوار است. همانطور که می‌توانید تصور کنید، با صدای کامل، می‌تواند نسبتاً بلند باشد، بنابراین توصیه می‌کنیم این کار را بدون هدفون در مکان‌های عمومی یا اگر کسی درست در کنار شما در حال تماشای تلویزیون است، پخش نکنید. مسلماً کیفیت صدا بسیار خوب است و از چنین دستگاه کوچکی مطمئناً برای جلسات پخش کافی است. صدای آن به اندازه یک آیفون عالی است، اگرچه تصور می‌کنم با یک جفت هدفون پلی‌استیشن لینک تجربه بسیار فراگیرتر است.

عمر باتری پلی استیشن پورتال نیز جای نوشتن ندارد. بسته به اینکه چه بازی ای انجام می دهید، حدود 30٪ در حدود 2 ساعت کاهش می یابد. بازی‌هایی با بسیاری از ویژگی‌های همه‌جانبه مانند Call of Duty بدون شک باتری را سریع‌تر خالی می‌کنند، و با وجود استفاده از کابل‌های USB-C برای شارژ، ممکن است مدتی طول بکشد تا شارژ کامل شود و چند ساعت طول بکشد تا به 100% برسد.

درست مانند کنترلرهای DualSense در PS5، متوجه شدم که کم کردن بازخورد لمسی در پورتال، عمر باتری آن را افزایش می دهد، اما نه چندان. متوجه شدم که خاموش کردن آنها حدود یک ساعت عمر باتری بیشتر به من می دهد، اما این بهای بسیار زیادی برای از دست دادن تجربه همهجانبه لمسی است – چیزی که پورتال را از رقیب اصلی خود یعنی Backbone One متمایز می کند.

پیشنهاد خرید: خرید گیفت کارت پلی استیشن آمریکا

در حالی که Backbone مطمئناً گزینه ارزان‌تری برای بازی در حال حرکت است، اما راه قطعی برای بازی نیست. من از زمان راه اندازی تجربه زیادی با Backbone داشته ام تا بهترین بازی های موبایل را انجام دهم و به عنوان یک گزینه ارزان تر، یک راه حل همه جانبه برای انجام بازی ها از طریق ابر و از راه دور کار بسیار خوبی دارد. اما با وجود تمام ایرادات پورتال، دستگاه سونی گزینه بسیار بهتری برای بازی از طریق Remote Play است – به خصوص اگر این تنها دلیل خرید شما باشد. همانطور که گفته شد، با توجه به عملکرد ضعیف دستگاه در هات اسپات تلفن همراه، تصور می کنم که این یک تجربه ضعیف بود.

خرید دسته بازی PlayStation portal remote player

صحبت از بازی های ابری شد، به طرز آزاردهنده ای، پورتال پلی استیشن برای مشترکین PS Plus Premium، Cloud Streaming را ارائه نمی دهد، فرصتی که اگر تا به حال دیده باشم به شدت از دست رفته است. وجود صدها عنوان در آینده نزدیک در پورتال پلی استیشن و پخش آنها از طریق اتصال ساده به سرورها، این دستگاه را ارزش قیمت بالایی دارد. همانطور که مطرح می شود، مگر اینکه پلی استیشن بتواند آن را به عنوان یک به روز رسانی سیستم عامل آینده اضافه کند، این چیزی است که واقعاً باید در نظر گرفته می شد.

پورتال پلی استیشن را از کجا بخریم

می‌توانید پورتال پلی‌استیشن را از یانگ سنتر خریداری کنید.همین الان از لینک : خرید PlayStation Portal اقدام به خرید کنید.

آیا باید پورتال پلی استیشن را بخرید؟

  • بله: اگر یک دستگاه پخش از راه دور ممتاز می خواهید
  • بله: اگر زمان تلویزیون خود را محدود می بینید
  • بله: اگر چیزی برای جلسات سریع بازی می خواهید
  • نه: اگر می خواهید یک تجربه بازی همه جانبه داشته باشید
  • نه: اگر به دنبال انجام بازی های ابری هستید
  • نه: اگر شما یک Steam Deck یا یک دستگاه تلفن همراه مناسب دارید

پورتال پلی استیشن یک دستگاه عالی برای کسانی است که نیاز بسیار خاصی به آن دارند. اگر فقط یک بازیکن PS5 هستید و متوجه می‌شوید که شریک زندگی‌تان، بچه‌ها یا سایر اقوامتان تلویزیون را می‌چسبانند، و فقط می‌خواهید از برخی انحصاری‌های PS5 لذت ببرید، پورتال پلی‌استیشن ممکن است گزینه‌ی عالی برای شما باشد.

پیشنهاد خواندنی: بهترین بازی های PS5

برای بقیه، پورتال پلی استیشن در حال حاضر ارزش خریدن با قیمت کامل را ندارد. عمر باتری کم برای دستگاه متصل به وای فای که به تنهایی به یک کنسول گران قیمت نیاز دارد، در حالی که سازگاری و ویژگی های کمتری را نسبت به چیزی مانند Backbone One ارائه می دهد، فروش آن را برای مخاطبان اصلی سخت می کند.

سخن نهایی درباه نقد وبررسی PlayStation Portal

پورتال پلی استیشن یک گزینه عالی برای زیرمجموعه کوچکی از کاربران است. این بهترین تجربه پخش از راه دور را در مقایسه با نسخه های برنامه یا رایانه شخصی، با احساسی برتر ارائه می دهد. همانطور که گفته شد، عمر باتری محدود، رنگ های شسته شده و قیمت گران، آن را در مقایسه با سایر کنسول های دستی انتخابی دشوار کرده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =