نقد و بررسی بازی Forspoken: آلفری هالند از Forspoken که بیشتر با نام فری شناخته میشود، پس از اینکه تنها با بدترین دستهای زندگی روبرو میشود، به یک دستبند جادویی برخورد میکند که او را به سرزمین دیگری میبرد – سرزمینی که توسط طاعون جادویی ویران شده است که مردم را به زامبی، حیوانات را به هیولا و نیرو تبدیل میکند. کسانی که باقی می مانند تا در یک منطقه امن واحد جمع شوند. فری، به عنوان تنها فردی که می تواند از این پدیده جان سالم به در ببرد، قهرمان آشکار قطعه است، اما یک مسئله وجود دارد؛ او قاطعانه آن مانتو را رد می کند.
خرید اکانت قانونی بازی Forspoken
نقد و بررسی بازی Forspoken
فری در یک کلام پیچیده است. در دو کلمه، کاملا خسته کننده. واکنش اولیه او به انتقال به آتیا این است که هر کاری می تواند برای بازگشت به خانه انجام دهد و او تمام بازی را صرف این کار می کند. فری گرچه با این واقعیت روبرو می شود که او تنها کسی است که می تواند آتی ها را از وضعیت بدشان نجات دهد، اما قاطعانه از تغییر نظر خودداری می کند. هر اقدامی که او انجام می دهد این است که آتیا را به دلایل خودخواهانه خود رها کند، واقعیتی که به صراحت در اکت سوم بازی به آن اشاره می شود. این باعث نمی شود که فری به راحتی دوست داشته باشد. تماشای یک قهرمان داستان که هر کاری میکند تا قهرمان قطعه نباشد، خستهکننده است. لحظات لذت بخشی وجود دارد که او مراقب خود است و به خود اجازه شادی یا همراهی می دهد، اما بیشتر بازی او را در حالتی طعنه آمیز و بدون شادی قرار می دهد که باعث ایجاد دیالوگ های ناامیدکننده و ناامیدکننده می شود که با دیالوگ های بسیار روشن و پر جنب و جوش همخوانی ندارد.
داستان بازی نقد و بررسی بازی Forspoken
علیرغم آنچه از یک RPG انتظار دارید، هیچ نقطه عطفی کلیشه ای وجود ندارد که فری تصمیم بگیرد این دنیا را نجات دهد. اقدامی که فری عمداً پیش میبرد، برای انتقام گرفتن است. با این حال، فری در این مورد احساس واقع بینانه می کند. او یک زن 21 ساله است که در یک شهر جهنمی تربیت بسیار سختی داشته است، بنابراین هر چقدر هم که بیگناه مرده و دهکده های ویران شده را به او نشان دهید، قرار نیست در قالب یک قهرمان RPG جا بیفتد. فری وقتی با پاسخ آتیا به زامبیها، انسانهای آلوده به Break مواجه میشود، وحشتزده میشود – اما چند ثانیه بعد او آماده است تا آنها را با جادو از بین ببرد. او احتمالاً فیلمهای زامبی را دیده است، اما هنوز یک انتقال آسان و شگفتآور است.
پیشنهاد خرید: خرید دسته PS5
این باعث میشود که دائماً با کاف، همراه جادویی جارویس/گریمور وایس که به مچ دستش چسبیده بود، صحبت کند و تخلیه کند. کاف تقریباً برای هر اقدامی که فری انجام میدهد، تفسیری در حال اجرا ارائه میدهد، چه باز کردن سینهها، دادن نکاتی درباره دشمنانی که قبلاً صدها بار با آنها جنگیدهاید، یا فقط درباره این واقعیت که کنترلر خود را برای 30 ثانیه کنار گذاشتهاید، اظهار نظر میکند. این عقب و جلوها گاهی خنده دار یا حتی روشنگر هستند و اطلاعات بیشتری در مورد دنیای آتیا یا خود قهرمانان ارائه می دهند، اما بیشتر اوقات، فقط دوبلورهای شوخی هستند که در بهترین حالت بی روح و در بدترین حالت کاملاً ترسناک هستند.
ویژگی بازی Forspoken
یک ویژگی خوب که فقط در نسخه PS5 بازی تجربه خواهید کرد این است که کاف از بلندگوهای DualSense پارس می کند و تاکید می کند که او صدایی در سر فری است. خوشبختانه، بازی به شما این امکان را میدهد که فرکانس این گپ را کاهش دهید، یا حتی تفسیر کاف را به طور کامل برای هر چیزی که یک گفتگوی مرتبط با داستان مهم نیست حذف کنید.
نگرش کلی فری به این معناست که روایت باید بر روی تردیدهای او در مورد آتیا کار کند. وقتی Forspoken از شما میخواهد به لبه دنیا سفر کنید، بهتر است باور کنید که درختی جادویی وجود دارد که فقط در آنجا رشد میکند و فری به شیره آن نیاز دارد، وگرنه هرگز به خانه نخواهد رسید. این نوع چیزها چند بار اتفاق میافتد، زیرا Forspoken در مورد مدتهایی که باید طی کند تا شما را به آنجا برساند، بهطور باورنکردنی مبهم است. شرم آور است، زیرا آتیا دنیایی زیبا با حجم باورنکردنی جهان سازی است، پر از شخصیت های جالب – آنها به خوبی استفاده نمی شوند.
گیم پلی بازی نقد و بررسی بازی Forspoken
خود گیم پلی کمی طول می کشد تا بسیار جالب شود. در کل بازی تواناییهای مبارزه و حرکتی جدید را با قطره چکان دریافت میکنید و بقیه را از طریق یک درخت مهارت معمولی باز میکنید. کنترل ها حس خیلی خوبی دارند. دور زدن میدانهای جنگ در طوفان هولناک اثرات ذرات هرگز قدیمی نمیشود و جادوهای جدید و جالبتر را در تاکتیکهای خود بسازید. بازی به طور کلی می تواند کمی سخت تر باشد، به خصوص با توجه به تعداد گزینه های دسترسی که در دسترس است، اما چند مبارزه سخت تر وجود دارد که چالش رضایت بخشی را ارائه می دهد.
پیشنهاد خرید: خرید PS5
در پایان بازی، فری دارای چهار نوع طلسم کاملاً متفاوت برای بازی است، و بافتن آنها برای استفاده از نقاط ضعف مختلف دشمنان و سازگاری با شرایط موجود، یک لایه استراتژیک برای سیستم مبارزه است. بازی قدیمی و جدید را به خوبی با هم جفت می کند – چالش های spellcraft وجود دارد که از آنها برای ارتقای جادوهای خود با استفاده از آنها استفاده می کنید (مثلاً ده دشمن ضعیف را در این طلسم شکست دهید) که بسیار مدرن به نظر می رسد. در عین حال، توانایی های آیتم های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها برای ایجاد بارگذاری های مختلف برای بهینه سازی استراتژی های خود استفاده کنید که یک ویژگی بسیار کلاسیک است. هر دوی این موارد را میتوان در سختیهای پایینتر نادیده گرفت، اما کسانی که از رضایت کامل ساختن لذت میبرند، قدردانی خواهند کرد.
حرکت بازی Forspoken
حرفهای ناگفته در حرکت برتر است. به نظر روان، طبیعی است و ابزارهای زیادی برای غلبه بر موانع به طرق مختلف در اختیار شما قرار می دهد. چند چالش پلتفرمینگ وجود دارند که به دقت نیاز دارند تا ناامید کننده باشند، اما کمیاب هستند. هنگامی که فهرست کاملی از تواناییهای حرکتی را در اختیار دارید، عقبنشینی و جستجوی مناطق قدیمیتر برای تجربههای جدید کار سختی به نظر نمیرسد، و بازی در نیمه دوم بازی با فضاهای غولپیکر از آن بهره میبرد و به شما اجازه میدهد مانند یوزپلنگ در ساوانا متأسفانه، بازی ساعتهای زیادی را صرف قطع جریان با کات سینهایی میکند که خیلی نزدیک به هم قرار گرفتهاند، و این واقعیت که نمیتوانید از پارکور در شهر اصلی استفاده کنید، که مکان مناسبی برای آن است، خستهکننده است.
پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی PS5
آتیا پر از کارهایی است که باید انجام دهید، اما بسیاری از آنها بسیار تکراری هستند و تکمیل آن شما را برای کارهای بعدی دچار مشکل میکند. تنوع دشمن وجود ندارد، بسیاری از نقاط مورد علاقه چیزهای بسیار مشابهی را از شما میپرسند، علیرغم اینکه بسیار متنوع به نظر میرسید، و جالبترین برخوردهای یکباره (رئیسهای اختیاری منحصر به فرد، سیاه چالهای چالشی، و غیره) بسیار کم هستند. من بازی را بعد از 28 ساعت به پایان رساندم و تقریباً دو منطقه از پنج منطقه را به طور کامل نادیده گرفتم و ساعت ها محتوا را دست نخورده باقی گذاشتم و رئیس نهایی را بدون هیچ مشکلی از بین بردم. من یک خدابازی نیستم، پایان بازی فقط نامتعادل است و به نظر می رسد این فرض را ایجاد می کند که مردم جهان را در یک بازی جهان باز کشف نخواهند کرد. Forspoken فراموش میکند که مخاطب با تمایل قاطع فری برای دنبال کردن تلاش اصلی و تلاش اصلی به تنهایی موافق نیست.
سخن آخر درباره نقد و بررسی بازی Forspoken
علیرغم ایراداتش، از زمانم با فورسپوکن لذت بردم. در حالی که روایت در برخی مواقع عجیب و غریب است، پیشفرض قانعکننده است و دنیای آتیا بسیار خوب ساخته شده است. حرکت جایی است که بازی می درخشد و کاوش را به جای یک کار طاقت فرسا به یک لذت تبدیل می کند. پس از بازی همچنین در برخورد با پیامدهای پیچش ها و چرخش های داستان اصلی، که برای بازی های جهان باز نادر است، به طرز شگفت انگیزی کارآمد است. وقتی بازی Forspoken را شروع کردم نمیدانستم چه انتظاری داشته باشم، اما با احساس رضایت بیرون آمدم.