پنج سال فرار از بسیاری جهات Jedi, Cal Kestis را تغییر داده است. در Star Wars Jedi: Fallen Order، او در رویکرد خود ساده لوح، ناپایدار و کودکانه بود، Star Wars Jedi: Survivor او را به عنوان یک قهرمان با اعتماد به نفس تر و با اعتماد به نفس معرفی می کند. او دیگر نمی ترسد، شمشیر نوری خود را با ذوق به کار می اندازد، می چرخد و با ظرافت باله می چرخد. چانه او سفت تر است. چشمانش روشن تر تکامل او بازتابی از تغییرات گسترده تری است که در دنباله بسیار مورد انتظار Fallen Order یافت می شود.
اکانت قانونی star wars jedi survivor
پیش نمایش Star Wars Jedi: Survivor – از هر نظر جاه طلب تر است
در طی یک رویداد رسانهای بینالمللی اخیر، GamesHub توانست پیشنمایش بازی Star Wars Jedi: Survivor را که مدت کوتاهی پس از فصل افتتاحیه بازی تنظیم شده بود، بهصورت دستی اجرا کند. این قطعه سه ساعته در سیاره Koboh و در پی سقوط یک سفینه فضایی رخ داد که کسیس و همراه قابل اعتماد او دروید BD-1 را در قلمروی ناآشنا گرفتار کرد.
آنها با هم یک هدف دارند: آنقدر زنده بمانند تا حمل و نقل خود را تعمیر کنند و مسیری را به سمت مکانیک بیگانه، گریز، که در شهر دوردست Rambler’s Reach زندگی می کند، ترسیم کنند.
این یک جستوجو آسان نیست – زیرا دنیای Koboh بهطور مشخصی خصمانه است و مملو از تهدیدات مختلفی است که نیازمند درک مکانیکهای جدید اکتشافی و جنگی است که همگی برای این ماجراجویی جاهطلبانهتر و جهانی بهبود یافتهاند.
رقص های سبک، لطف و شمشیر نوری
متمایزترین تغییری که بازیکنان Fallen Order در Survivor متوجه خواهند شد، یک سیستم مبارزه کاملاً اصلاح شده است که شکوفایی و سبک زیادی به حملات Kestis می بخشد. در ساخت پیشنمایش، سه حالت برای بازی در دسترس بود – Single، Dual Wield و Double-bladed. اینها تعیین می کنند که Kestis چگونه از شمشیرهای نوری دوگانه خود استفاده می کند. به عنوان یک سلاح سریعتر یا آهسته تر، یا در دو دست، با تیغه هایی که به عنوان آغوش دیوانه عمل می کنند.
حالت تکی سادهترین حالت از این سه است، کسیس به سادگی از شمشیر مانند شمشیر شمشیر مانند شمشیر نوری خود استفاده میکند – اما هر دو دو تیغه و دوبله احساس میکنند که تاثیرات بسیار بزرگتری در نبرد ایجاد میکنند.
حالت دو تیغه پر زرق و برق ترین در بین این سه است، با این موضع شامل چرخش ها و چرخش هایی است که تأثیر دوگانه دارند: هر ضربه ای را سخت تر می کند و Kestis را به چرخی از تخریب تبدیل می کند. با تاب خوردن شمشیر دراز خود، به جلو میپیچد و میچرخد و درگیر رقصی دراماتیک میشود که نیاز به دقت و جریان دارد. تا زمانی که ریتم رفت و برگشت را درک کنید، میتوانید حملات را مسدود کنید، و آنها را به طور موثر متوقف کنید. Kestis به سمت جلو حرکت میکند، سپس در حالی که طوفانبازها انفجارهای انفجاری را شلیک میکنند، مانع میشود.
او در حالی که دیگر دشمنان به طرز وحشیانه ای چماق ها را می چرخانند، به عقب می جهد. بلوک کنید، بچرخانید، بچرخانید و ببافید، و میدان نبرد را جارو خواهید کرد و پس از غلبه بر هر رویارویی رضایتبخش و معمایی با دشمن، یک روز دیگر زنده میمانید. موضع دو تیغه گهگاه باعث ناامیدی می شود زیرا حرکت آهسته تری است و فضایی بین چرخش ها برای دشمنان ایجاد می کند تا در ضربات سریع آنها را مسدود کرده و حمله کنند – اما ظرافت و جریان آن فوق العاده است.
موضع Dual Wield حرکتی پویاتر از این نظر است. در حالی که کمی خیره کننده تر است، کسیس شامل یک شمشیر نوری در هر دست می شود و با نیروی تهاجمی تر به سمت پایین می چرخد. فرصتهای کمتری برای دشمنان ایجاد میکند تا وارد نبرد شوند و رقص نبرد را مختل کنند، و برای حمله و دفاع بسیار سریعتر است. با توجه به اینکه هر موضع جنبههای منفی خود را دارد، بهتر است آنها را برای نبرد تأثیرگذارتر ترکیب کنید – و این کار به راحتی در حین مبارزه انجام میشود، با فشار دادن یک دکمه که به یک تعویض فوری ترجمه میشود.
پیشنهاد خرید: خرید گیفت کارت پلی استیشن آمریکا
در مجموع، این حرکات تاثیر گوشتی ایجاد میکنند و به شما کمک میکنند تا با پیشروی امپراتوری و سنگتر شدن جاده کستیس، مسیری پر زرق و برق را از میان انبوهی از دشمنان بگذرانید.
موضع چهارم (از مجموع پنج نفر)، که شامل استفاده از تپانچه انفجاری لیزری است، نیز در طول پیش نمایش Survivor به نمایش گذاشته شد – و این مکان مکانیک «دد چشم» سریع آتشین است، به جای فرانچایز Red Dead Redemption – اما در طول جلسه رسانه برای پخش در دسترس نبود.
سیاره ممنوعه
ظرافت و سهولت نبرد در Star Wars Jedi: Survivor پیشرفت بزرگی نسبت به نسخه قبلی خود است و به طور موثر رویارویی های دشمن را به تندروی رضایت بخش و دراماتیک تبدیل می کند و موانع متعدد و ارزشمندی را برای غلبه بر آن ها در سیارات عظیم ایجاد می کند. توسط نیروهای امپراتوری اما شاید بزرگترین چالش پیش روی Kestis، بقای ساده نیست – کاوش در مرزهای جدید گسترده و حل مجموعهای از معماهای محیطی است.
همانطور که در Fallen Order، این دنباله داستان دلخراش خود را به صورت گیج کننده ای آویزان می کند، زیرا کسیس باید مسیرهای پرپیچ و خم را در مناطق کوهستانی، جنگل هایی که تهدیدات مرگبار را پنهان می کند، و جویبارهای درخشان را طی کند تا کشتی خود، The Mantis را تعمیر کند.
در بیشتر موارد، Koboh توسط یک مسیر از پیش تعیین شده تعریف شده است، با حلقه های مختلف برای سفر – پرش از این جریان، بالا رفتن از این تاک ها، عبور از این دره – همانطور که میانبرها را باز می کنید، و به سمت هدف نهایی خود پیش می روید.
مسیرهای بن بست مختلف مسیر شما را در طول مسیر مبهم می کنند، که می تواند کمی تفکر سریع را مجبور کند و پیشرفت داستان اصلی را کند کند. اما مانند جنگ، این موانع نیز جریان دارد. در ابتدا، برخی از پازلها غیرممکن به نظر میرسند، و شما میخارانید و به جواب میرسید – تا زمانی که در نهایت کلیک کنید و متوجه شوید که دقیقاً چه چیزی از شما خواسته میشود.
پازل ها در Jedi: Survivor بر اساس یک منطق منحصر به فرد عمل می کنند و نزدیک شدن به آنها با ذهنی باز معمولاً شما را به مسیر درست سوق می دهد. در صورت عدم موفقیت، یک سیستم نقشه بهبودیافته نیز به جستجوی شما کمک می کند، زیرا یک ردیاب پیشرفت مفید را ارائه می دهد و از بازگشت مجدد شما در مسیر جلوگیری می کند – اگرچه احتمالاً دو برابر خواهید شد، زیرا برخی از مناطق ممکن است گیج کننده باشند و نیاز به تلاش های متعدد برای غلبه بر.
پیشنهاد خرید: خرید دسته ps5
Jedi: Survivor چه برای از بین بردن ذرات مرگبار فضایی، عبور از یک دره شکاف، یا کار کردن برای از بین بردن جانوران مرتفع کار می کند، Jedi: Survivor شما را وادار می کند که واقعاً برای جایگاه کسیس در جهان کار کنید – اما با مناظر بسیار زیبایی که می توانید از آن دیدن کنید. در سفر، سخت است که از یک یا دو معمای گاه و بیگاه دشوار بیزار باشیم.
کهکشان صدف توست
Star Wars Jedi: Fallen Order بهعنوان یکی از آخرین و بالغترین بازیهای بلاکباستری که روی نسل ایکسباکس وان و پلیاستیشن 4 عرضه شد، خیرهکننده بود. جهانهای بیگانه آن با مناظر وسیع و غروبهای نفسگیر، بسیار وسیع و تخیلی بود. Star Wars Jedi: Survivor این حس را چندین درجه بالا می برد، با ساخت پیش نمایش Koboh که قلمروی درخشان را به نمایش می گذارد که در هر نوبت شگفتی را تشویق می کند.
این یک بازی زیبا است – و گرافیک «نسل بعدی» به بسیاری از فلات های بیگانه خدمات بسیار خوبی می دهد.
رودخانهها در نور میدرخشند و جاری میشوند، درختها به آرامی تاب میخورند، و هر قدمی که برمیداری مناظر جدیدی را نمایان میکند – یک غار پنهان با نورگیر، یک سایبان که در آن تاریکی میسوزد. ارتقاء سیستم نورپردازی و گرافیک بازی نیز باعث می شود تا هر یک از شخصیت های بازی حس ملموس و واقعی داشته باشند. گریز چروکیده و شایان ستایش است. هنگام صحبت کردن، موهایش زیر چانهاش میچرخد و عرق از پیشانیاش به صورت قطرات ریز و خوشرنگ میچکد.
تورگل، یک قورباغه جهش یافته مضطرب، لزج قابل توجهی است و هنگام راه رفتن ترشح می کند.
خود کسیس بسیار واقعی به نظر می رسد، با موهای شناور و دقیق تر و حرکات دهان انسان مانند که Survivor را از دره عجیب و غریب خارج می کند. گرچه گرافیک Survivor بهعنوان مهمترین قطعه پازل فاصله دارد، اما به طور موثری داستان بقای Respawn در شرایط خصمانه را تقویت میکند.
ترفندها، پیچ و تاب ها، و یک جاه طلبی گسترده
داستان کال کسیس ممکن است در حاشیه بیرونی کهکشان جنگ ستارگان وجود داشته باشد، اما با یک حس بلندپروازانه از عظمت، Survivor قصد دارد تأثیری بزرگ بگذارد.
تنها در یک جلسه کوتاه سه ساعته گیم پلی، مشخص شد که در حالی که Fallen Order یک اسپین آف سرگرم کننده و جذاب بود، Survivor یک جانور بسیار تغییر یافته است. از بهینهسازیها گرفته تا مبارزات، تا جزئیات چشمگیرتر در هر بخش داستانی و اکتشاف، چیزهای زیادی برای متمایز کردن این بازی از نسخه قبلی وجود دارد.
پیشنهاد خرید: خرید ps5
Koboh، با پازل های چند لایه، ساکنان سرگرم کننده و پرحرف خود، و معماهای فراوان، ممکن است تنها برش کوچکی از فصل بعدی Kestis باشد – اما حتی به عنوان بخشی از یک پیش نمایش کلبه، طعمی به یاد ماندنی از رنگارنگ، خلاقانه ارائه می دهد. و سفر با مقیاس چشمگیر.
Jedi: Survivor هم مانند خود Kestis به نظر جسورتر و با اعتماد به نفس تر است. در حالی که به نظر میرسد بازی همچنان به یک فرمول آشنا پایبند است – در احترام آن به پازلهای محیطی و کاوشهای اندازهگیری شده – ریسکهای بسیار بالاتر و پیچشهای جذابتر تنها در یک فصل منفرد و اولیه بازی، نویدبخش داستان در حال گسترش است.
هر کجا که کسیس می رود، سفر او ارزش تماشا را خواهد داشت.