بلاگ, معرفی بازی

بازی های شبیه GTA 5

بازی های شبیه GTA 5

بازی های شبیه GTA V یکی از موفق‌ترین بازی‌های ویدیویی جهان باز از نظر تجاری است. جای تعجب نیست که پس از اتمام صدها ساعت محتوا در بازی، بازیکنان به دنبال کارهای بیشتری از آن اکشن sandbox جهان باز باشند. در لیست خود، در مورد چند بازی صحبت خواهیم کرد که تجربه ای مشابه با عنوان عظیم Rockstar ارائه می دهند.

بازی های شبیه GTA 5

GTA V هنوز دارای یک جهان باز فوق‌العاده پیچیده است که مقیاس آن جدا از تلاش‌های خود راک‌استار همچنان بی‌نظیر است. نحوه رفتار جهان، روال هر NPC، و نحوه در هم تنیده شدن داستان با خود جهان چیزی است که همه ما از تجربیات جهان باز می خواهیم.

هر بازی در این لیست چیزی مشابه ارائه می دهد یا جنبه هایی دارد که حتی بهتر از GTA V هستند. بیشتر انتخاب های اینجا درام های جنایی هستند زیرا اجازه دهید با آن روبرو شویم، شما واقعاً نمی توانید یک دنیای باز شبیه GTA بدون پلیس داشته باشید. اگر با شخص اشتباهی برخورد کنید، در تعقیب و گریز با سرعت بالا شما را تعقیب می کنند. تقریباً تمام بازی‌های فهرست شده در اینجا بر روی کنسول‌های مدرن و رایانه شخصی قابل اجرا هستند.

1: Grand Theft Auto IV

 بازی های شبیه GTA 5

بازی های شبیه GTA 5

تاریخ انتشار: 29 آوریل 2008
پلتفرم‌ها: PS3، Xbox 360، Xbox One، Xbox Series S|X، PC

یکی از بهترین بازی ها مانند GTA V جای تعجب ندارد، نسخه قبلی آن، Grand Theft Auto IV. Grand Theft Auto IV با موتور RAGE همراه با نرم افزار Euphoria، چشم انداز تاریک و تیره ای از شهر نیویورک را بازسازی می کند. مانند GTA V، این بازی یک سندباکس جهان باز با موتور فیزیک بهتر از دنباله آن است.

شما در نقش نیکو بلیک، یک کهنه سرباز جنگی بازی می کنید که با خاطرات خشونت آمیز خود از جنگ دست و پنجه نرم می کند. او به لیبرتی سیتی مهاجرت می کند تا تلاش کند تا زندگی جدید و بهتری را از خود دم دهد. او همچنین در جستجوی مردی است که طبق گزارش ها، واحد خود را در طول جنگ فروخته است.

پیشنهاد خرید: خرید دسته PS5 edge

با این حال، نیکو علیرغم اینکه می خواهد یک زندگی عادی داشته باشد، نمی تواند از گذشته خود پیشی بگیرد. او در نهایت با همکاری با روسای بزرگ مافیا تسلیم جان یک جنایتکار می شود. داستان نیکو غم انگیز است، با ترکیبی از طنز تاریک.

در حالی که پورت رایانه شخصی هنوز در شکل کامل نیست، و حتی سخت افزارهای مدرن نیز نمی توانند در بسیاری از مشکلات آن به زور عمل کنند، GTA IV تلاش Rockstar برای یک درام جنایی بسیار جدی است که حتی از جانشین خود کمتر طنزآمیز و صمیمانه تر است. نیکو بلیک یک قهرمان برجسته است و همچنان با شخصیت پردازی پیچیده و حس شوخ طبعی عالی خود را تحت تاثیر قرار می دهد.

2: Red Dead Redemption 2

 بازی های شبیه GTA 5

بازی های شبیه GTA 5

تاریخ انتشار: 26 اکتبر 2018
پلتفرم‌ها: PC، Xbox One، Xbox Series S|X، PS4، PS5

Red Dead Redemption 2 بدون شک جاه طلبانه ترین و عظیم ترین عنوان Rockstar در تمام دوران است. مقیاس و سطح کامل جزئیات به سادگی بی همتا هستند، و حتی تا به امروز، مردم چیزهای جدیدی را در آن کشف می کنند که همچنان در سطح فنی و هنری تحت تأثیر قرار می گیرند.

این پیش درآمدی برای Red Dead Redemption است و بازیکنان در نقش آرتور مورگان، یکی از اعضای کهنه کار گروه Van der Linde بازی می کنند. به عنوان آرتور، بازیکنان وارد یک کمپین تک نفره عظیم خواهند شد و در هزاران محتوای جانبی شرکت خواهند کرد که همگی دست ساز هستند و به صورت پویا در سراسر جهان قرار می گیرند. بازیکنان ممکن است در یک رویداد در نقاط مختلف ماجراجویی خود شرکت کنند، و این ماهیت غوطه ور بودن تجربه است که ما را به این دنیای زیبا بازمی گرداند.

منحرف شدن نیز بسیار آسان است، زیرا محتوای زیادی در اختیار شماست. دارای سیستم شکار و ماهیگیری بسیار عمیق است. چیزهای زیادی برای جمع آوری و کشف، گنج برای یافتن، هدایایی برای شکار و تفنگداران برای ملاقات وجود دارد. شما می توانید صدها ساعت را در این دنیا بگذرانید و همچنان از آنچه در این گوشه وجود دارد شگفت زده شوید.

3: L.A. Noire

 بازی های شبیه GTA 5

بازی های شبیه GTA 5

تاریخ انتشار: 17 می 2011
پلتفرم‌ها: PC، PS3، PS4، PS5، Xbox 360، Xbox One، Xbox Series S|X، Nintendo Switch

فریب سن بازی را نخورید. L.A. Noire قطعی ترین بازی “تحقیقی” Rockstar است که تا به امروز منتشر شده است. این بازی با داشتن یک بازی نیمه باز با محوریت معما و حل معما راه خود را هموار کرد. L.A. Noire لحظاتی از کاوش در دنیای باز را دارد. با این حال، در مقایسه با سایر بازی های موجود در لیست، خطی است.

شما در نقش کول فلپس، کهنه سرباز جنگی بازی می کنید که پس از بازنشستگی از ارتش، پلیس شد. به عنوان کول، شما در رتبه ها صعود خواهید کرد و در نهایت کارآگاه خواهید شد. او برای حل و فصل پرمخاطب ترین و سخت ترین پرونده های موجود در آن زمان مشهور است. داستان او فراز و نشیب های زیادی دارد که این بازی را بسیار جذاب کرده است. شما برای حل پرونده ها با جمع آوری سرنخ ها، مصاحبه با افراد و یافتن حقیقت تلاش می کنید.

پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی PS5

L.A. Noire به دلیل داشتن یکی از پیشرفته ترین فناوری های آن زمان که MotionScan است، قابل توجه است. MotionScan به توسعه دهندگان این امکان را می دهد تا حالت های چهره دقیق بازیگران را ضبط کرده و آنها را در موتور بازی پیاده سازی کنند. با این حال، ثابت شد که بسیار گران است و اکنون، بسیاری از توسعه دهندگان آن را غیر ضروری می دانند.

در حالی که برخی از محیط‌ها و کیفیت بافت کلی کمی قدیمی شده‌اند، لس‌آنجلس نویر به دلیل صداگذاری عالی، نویسندگی و بازآفرینی نسبتاً دقیق اواخر دهه 1940 لس‌آنجلس ارزش تجربه کردن را دارد.

4: Saints Row: The Third – Remastered

تاریخ انتشار: 15 نوامبر 2011 (اصل) و 22 می 2021 (بازسازی شده)
پلتفرم‌ها: PC، Xbox One، Xbox Series S|X، PS4، PS5

Saints Row به عنوان یک کلون GTA شروع به کار کرد، اما با ورود سوم آن، به طور کامل به چیز دیگری تبدیل شد. این در اصل یک سریال تقلید آمیز از این ژانر است و یکی از سرگرم کننده ترین سرگرمی هایی است که می توانید در یک محیط جهان باز داشته باشید. در حالی که آخرین نسخه از این سری، Saints Row 2022، ارزش بررسی را دارد، Saints Row The Third Remastered همان چیزی است که به اعتقاد من بهترین بازی در این سری است.

این ریمستر ساده‌ای از بافت‌ها و نرخ فریم نیست، بلکه اغلب شبیه یک بازسازی مرزی است. مدل‌های کاراکتر بازسازی شده‌اند، موتور روشنایی ارتقا یافته است، و هر بافتی به روش‌های مختلف بهبود یافته است.

Saints Row The Third دارای چند نویسندگی و ماموریت های خنده دار با گروه بازیگران بسیار به یاد ماندنی از شخصیت های اصلی است که می خواهند قلمرو خود را در برابر گروه های مختلف باند باز پس بگیرند. The Saints هرگز به این خوبی به نظر نمی رسیدند، و انواع ماموریت ها به سادگی در این سری بی نظیر است.

5: Mafia: Definitive Edition

 بازی های شبیه GTA 5

بازی های شبیه GTA 5

تاریخ انتشار: 25 سپتامبر 2020
پلتفرم‌ها: PC، PS4، PS5، Xbox One، Xbox Series S|X

Mafia: Definitive Edition بازسازی بازی کلاسیک Mafia از سال 2002 است. این بازی در دهه 1930 با تاکید زیادی بر زندگی یک راننده تاکسی که بخشی از خانواده جنایتکار سالیری می شود، است. گیم پلی بازی به شدت شبیه بازی هایی مانند GTA V است، با این حال، با سرعت بسیار کندتر و واقعی تر.

داستان مافیا به دنبال تامی آنجلو، یک راننده تاکسی است که ناخودآگاه بخشی از یک گروه جنایتکار سازمان یافته به نام خانواده جنایتکار سالیری می شود. تامی از صفوف مافیا بالا می رود و به عنوان یک جنایتکار به زندگی خود علاقه مند می شود. او شروع به ترتیب دادن ملاقاتی با یک کارآگاه پلیس برای از بین بردن خانواده جنایتکار سالیری در ازای حمایت از شاهد می کند.

مافیا مشابه ساختار دنیای نیمه باز لس آنجلس نوآر است. بازی مجموعه ای از ماموریت ها را به شما می دهد و مواردی بین ماموریت ها وجود دارد که به شما امکان می دهد برای مدتی آزادانه پرسه بزنید. با این حال، یک حالت Free Ride عظیم وجود دارد که به شما امکان می دهد اسرار و ماموریت های تصادفی را کشف کنید.

6: Watch Dogs 2

تاریخ انتشار: 15 نوامبر 2016
پلتفرم‌ها: PC، Xbox One، Xbox Series S|X، PS4، PS5

Watch Dogs 2 دنباله ای بر آشفتگی بیش از حد تبلیغاتی یک Watch Dogs جهان باز است. به Watch Dogs مانند یک بازی GTA فکر کنید، اما می توانید کل شهر را با فشار دادن یک دکمه هک کنید. Watch Dogs 2 از مارکوس هالووی، هکری پیروی می کند که به DedSec در سانفرانسیسکو می پیوندد تا Blume و CTOS 2.0 را از بین ببرد.

او می تواند هر شخصیتی را هک کند، اطلاعات آنها و حتی ماشین ها و وسایل الکترونیکی را بداند. مارکوس با این مجموعه از مهارت‌ها، قصد دارد CTOS 2.0 را به عنوان نوعی انتقام برای معرفی او به عنوان یک جنایتکار از بین ببرد.

Watch Dogs 2 واقعاً همان چیزی است که اولین بازی باید می بود. مکانیک بیشتر و داستانی خوش نوشته. به نظر من این مطمئنا بهترین بازی Watch Dogs است و به همین دلیل است که آن را در اینجا در لیست قرار داده ایم.

آزادی بسیار بیشتری در این کار وجود دارد و بازیکنان اساساً می‌توانند ماموریت‌ها را همانطور که احساس می‌کنند انجام دهند. این یک جهان باز جذاب است که از شما می‌خواهد بر آن مسلط شوید و عملاً هر کاری را که بازی اول سعی کرده انجام دهد، بهبود می‌بخشد.

7:Sleeping Dogs: Definitive Edition

 بازی های شبیه GTA 5

بازی های شبیه GTA 5

تاریخ انتشار: 14 آگوست 2012 (اصل) و 8 اکتبر 2014 (نسخه قطعی)
پلتفرم‌ها: PC، Xbox One، Xbox Series S|X، PS4، PS5

توجه داشته باشید این بازی مربوط به Watch Dogs نیست. Sleeping Dogs یک بازی اکشن جهان باز مانند GTA V است. در خیابان های هنگ کنگ می گذرد، شما به عنوان یک پلیس مخفی بازی می کنید که به دنبال سقوط Triads در هنگ کنگ است. شباهت های متعددی بین Sleeping Dog و GTA وجود دارد. با این حال، قابل توجه ترین سیستم جنگی بسیار غوغا محور است.

سیستم مبارزه غوغا یکی از بهترین‌هایی است که در سال‌های اخیر دیده‌ایم. مشت‌ها سنگین به نظر می‌رسند، حذف‌های محیطی خونین هستند، و به طور کلی، مبارزه در مقایسه با سایر بازی‌های جهان باز بسیار لذت‌بخش‌تر است. مثل این است که شما در نقش بروس لی یا جکی چان در یکی از فیلم های آنها بازی می کنید.

پیشنهاد خرید: خرید گیفت کارت پلی استیشن

Sleeping Dogs همچنین دارای چیزی است که بسیاری از کلون های GTA از آن دوران فاقد آن بودند، یک داستان واقعا خوب. وی شن نامی است که وقتی با این کار تمام شد فراموش نخواهید کرد و تقریباً همه شخصیت‌های جانبی به خوبی درک می‌شوند. این یک درام جنایی عالی با پیچش ها، خیانت ها و آنتاگونیست های نفرت انگیز است.

از آنجایی که شما یک پلیس مخفی در این زمینه هستید، تنوع در ماموریت های جانبی نیز بسیار زیاد است. شما می توانید در مسابقات پرسرعت شرکت کنید، مجرمان را دستگیر کنید، به قرار ملاقات بروید و حتی کلکسیونی پیدا کنید که تاثیر معناداری بر شخصیت شما دارد.

دو بسط نیز وجود دارد که در نسخه قطعی گنجانده شده است. این‌ها چندان طولانی نیستند، اما وقتی بازی اصلی را تمام کردید و می‌خواهید کارهای بیشتری انجام دهید، مطمئناً ارزش بررسی کردن را دارند.

8: Yakuza 0

تاریخ انتشار: 12 مارس 2015
پلتفرم‌ها: PC، Xbox One، Xbox Series S|X، PS4، PS5

Yakuza 0 پیش درآمد Yakuza 1 یا بازسازی اخیر Yakuza Kiwami است. Yakuza 0 در حالی که ساختاری شبیه به یک بازی سنتی GTA ندارد، برای طرفداران ژانر درام جنایی ضروری است. کازوما کیریو، یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های بازی، در آن نقش آفرینی می‌کند و ما را به سال‌های اولیه زندگی حرفه‌ای او در یاکوزا می‌برد.

Yakuza 0 مملو از محتوای جانبی است که تکمیل آن ساعت‌ها طول می‌کشد، و در یک فضای باز کوچک اما متراکم در چند بلوک Kamurocho بسته‌بندی شده است. این شامل یک داستان جذاب، ارائه سینمایی قوی، شخصیت های به یاد ماندنی، و برخی از ماموریت های جانبی خنده دار است.

مبارزات به سبک beat-em-up است، با موضع گیری های مختلف که بازیکنان می توانند بر آن مسلط شوند. نکته جالب در مورد Yakuza 0 این است که اگر این بازی را دوست دارید، حدود هفت بازی دیگر دارید که باید منتظر آن باشید.

9: Cyberpunk 2077

تاریخ انتشار: 10 دسامبر 2020
پلتفرم‌ها: PC، Xbox One، Xbox Series S|X، PS4، PS5

Cyberpunk 2077 یکی از جدیدترین عناوین این لیست است. این یک بازی RPG جهان باز پرسپکتیو اول شخص است که در شهر شب می‌گذرد. اگرچه در ابتدا، این بازی به دلیل کمبود محتوای وعده داده شده و عملکرد ضعیف کنسول های نسل آخر با انتقادات زیادی روبرو شد، Cyberpunk 2077 همچنان یکی از بهترین بازی ها مانند GTA است.

در Cyberpunk 2077، شما در نقش V. V یک یاغی مزدور است که به طور ناگهانی درگیر یک غوغا می شود که یک تروریست راک استار نمادین در سر او کاشته می شود. جانی سیلورهند، تروریست راک استار، به آرامی سعی می کند کنترل بدن وی را به دست بگیرد تا اینکه هر دو تصمیم می گیرند به عنوان یک واحد با هم کار کنند.

داستان در بهترین حالت مناسب است. با این حال، سرگرم کننده ترین جنبه بازی مقدار سفارشی سازی و امتیازاتی است که گزینه های شما هستند. سفارشی سازی در این بازی به شما امکان می دهد تا خود را با یک سبک بازی خاص که مناسب شما است سازگار کنید. آنها به جای اینکه با سبک بازی معمولی جنگجو، روحانی و جادوگر رایج باشند، پیچ و تاب “سایبرپانک” خود را در سبک های مختلف پخش می کنند.

راستش را بخواهید، Cyberpunk 2077 یک بازی عالی است اگر تسلیم هیاهو نشوید و بتوانید به وعده‌هایی که CD Projekt Red داده است نگاه کنید.

10: Mafia III: Definitive Edition

 بازی های شبیه GTA 5

بازی های شبیه GTA 5

تاریخ انتشار: 19 می 2020
پلتفرم‌ها: PC، Xbox One، PS4، PS5، Xbox Series S|X

در حالی که استقبال اولیه از بازی کاملاً خیره کننده نبود، به خصوص به دلیل وضعیت فنی ضعیف بازی که منتشر شد، Mafia III Definitive Edition همچنان ارزش بازی کردن را دارد اگر از طرفداران این سبک هستید. در حالی که گیم پلی بازی دقیقاً به اندازه Mafia Definitive Edition قوی نیست، Mafia III بدون شک بهترین داستان را در این سه گانه دارد.

پیشنهاد خرید: اکانت قانونی star wars jedi survivor

این بازی داستان لینکلن کلی را دنبال می کند که خانواده جانشین او، اوباش سیاه پوست، توسط مافیای ایتالیایی خیانت شده و کشته می شوند. او قصد دارد انتقام بگیرد، و از طریق این کمپین طولانی، شما در چند ماموریت سرگرم کننده همراه با نوشتن عالی شرکت خواهید کرد. ساختار جهان باز می‌تواند کمی تکراری شود، اما گیم‌پلی آن در بیشتر موارد جامد است.

با این حال، برخلاف عناوین قبلی مافیا، در دنیای باز آزادی بسیار بیشتری دارید، و اگر فردی هستید که چک لیست‌ها را دوست دارید، در خارج از کمپین اصلی نیز کارهای زیادی برای انجام دادن خواهید داشت.

11. Watch Dogs 3

پلتفرم ها: PC، XBOX One، PS4

یوبی سافت زمانی که Watch Dogs 2 را توسعه داد، به دلیل اینکه آن را به یک تجربه بد خلق کرد، با انتقادهای زیادی مواجه شد. با توجه به این موضوع، آخرین بازی Rockstars خط بسیار نزدیک‌تری را نشان می‌دهد که بازی‌های مدرن Grand Theft Auto و مجموعه‌ای از طنز تلخ آن را به هم متصل می‌کند.

به عنوان مثال، از Grand Theft Auto 5، آیا وظیفه “مهاجمین زندگی” را به خاطر می آورید؟ استفاده از توپ های بند ناف بانجی به عنوان سلاح راحت است. این اساساً چیزی است که Watch Dogs 2 در مورد آن است که به یک بازی کامل تبدیل شده است. یکی از بهترین بازی ها مثل GTA 5. artilleries است

اینها 10 بازی برتر ما مانند GTA V هستند. نظر شما در مورد لیست چیست؟ آیا بازی هایی وجود دارد که بازی کرده اید که شبیه GTA باشد؟ در بخش نظرات یانگ سنتر زیر به ما اطلاع دهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − شش =