اگر یک چیز وجود داشته باشد که طبیعت بیشتر از تبدیل مداوم چیزها به خرچنگ آن را میپسندد، آن یک چرخه است. ما آن را در فصول سال می بینیم، زیرا باروری بهار و تابستان ناگزیر به پژمردگی آهسته پاییز و زمستان خم می شود. ما آن را در زندگی علفخواران می بینیم که از گیاهانی که پس از مرگ با بدن خود بارور می کنند تغذیه می کنند. و البته ما آن را در انسانیت می بینیم. در شناخت ما از الگوها، میل ما به بازآفرینی و نوآوری بر اساس آنها، و ماهیت چرخه ای الهام و نوآوری که بر اساس آنچه پیش آمده است، ایجاد می شود. Wild Hearts یک بازی در مورد چرخهها است و نمونهای خارقالعاده از این است که چگونه یک فرمول به خوبی تثبیت شده میتواند به چیزی غیرمنتظره، درخشان و جدید تبدیل شود.
نقد و بررسی Wild Hearts
Wild Hearts چرخه آشنای حلقه گیم پلی RPG شکار هیولا را می گیرد – یک هیولای غول پیکر فوق العاده جالب را پیدا کنید، آن هیولا را با خشونت سینمایی خیره کننده بکشید، آن را به کلاه جدیدی تبدیل کنید تا در هنگام کشتن دوستانش از آن استفاده کنید – و آن را صادقانه بازسازی کنید، اما همچنین فضای زیادی برای انجام کارهای جدید جالب پیدا می کند.
وفادارترین بازآفرینی این فرمول را می توان در «کمونو» مشاهده کرد، هیولاهایی که به عنوان دشمنان اصلی و محور اصلی تجربه عمل می کنند. تقریباً همه کمونوها گونه های جانوری قابل تشخیصی هستند که با اجزای خام طبیعت بازسازی شده اند. یک میمون سنگی غول پیکر پر از گدازه، یک گراز وحشی عظیم الجثه که از یخ و برف تراشیده شده است، یک موش صحرایی با عفونت قارچی بسیار بد و یک گل چسبیده به الاغش – کمونو همه موجودات اولیه ای هستند که بر منظره تسلط دارند و به عنوان عوامل طبیعت عمل می کنند. در مبارزه بین بشریت و جهان طبیعی.
و واقعاً یک مبارزه است. Wild Hearts تأثیر مخربی را نشان می دهد که چنین جانوران عظیمی می توانند بر روی انسان هایی که در کنار آنها زندگی می کنند داشته باشند، به گونه ای که لحن کمدی سنتی سایر بازی های شکار مانند Dauntless یا Monster Hunter به طور کامل در بر نمی گیرند، حتی زمانی که آنها مفهوم را لمس کنید
بسیاری از جستوجویهای آن شامل یافتن جسد یک شهروند محلی است که طعمه یک کمونو شده است، یا متوقف کردن یک فاجعه طبیعی که درست جلوی چشمان شما در «دستهای» یکی از این جانوران اولیه رخ میدهد. Monster Hunter ممکن است به ما بگوید که Fatalis پادشاهی Schrade را در یک شب نابود کرد، اما ما واقعاً نمیتوانیم آن را ببینیم. در Wild Hearts، شما شاهد وقوع آن هستید.
پیشنهاد خرید: خرید گیفت کارت پلی استیشن
Kemono عمداً متخاصم نیستند، آنها به اندازه یک زلزله یا سونامی مخرب هستند – به عبارت دیگر، وقتی مسیرهای ما با هم تلاقی می کنند برای بشریت ویرانگر هستند، اما دیدن از فاصله ایمن زیبا هستند. متأسفانه برای افرادی که در دنیای Wild Hearts زندگی می کنند، فاصله ایمن یک مفهوم کاملاً غیرقابل استفاده است.
نقش شکارچی در Wild Hearts
خوشبختانه، شما به عنوان شکارچی آنجا هستید تا به تنهایی مشکلات میناتو، شهر و مرکز قلب های وحشی را حل کنید. برای انجام این کار، شما از زرادخانه سلاحهایی استفاده میکنید که از نسبتاً معقول (مانند Nodachi، یک شمشیر دو دستی سنگین) تا بسیار غیرعملی (مانند Bladed Wagasa، چتر کشندهای که برای رد کردن طراحی شده است) استفاده میکنید. سلاحهای ارائه شده همگی به طرز وحشیانهای احساس میکنند، و طیف سالمی از انتخابهای ساده و موثر، همراه با گزینههای پیچیدهتر و نیازمند مهارت وجود دارد.
به طرز عجیبی، سلاح ها لزوماً ستاره های نمایش نیستند. درعوض، این افتخار نصیب «کاراکوری» میشود – ابزارهای مکانیکی که شما یاد میگیرید آنها را بسازید و کار کنید، در اواسط شکار. ادغام «Karakuri» در تجربه شکار تقریباً یکپارچه است، زیرا شکار به ترکیبی از نبردهای سنتی و یک حلقه مدیریت منابع تبدیل میشود که در آن «رشتهها» را صرف میکنید تا چیزهایی مانند چکشهای غولپیکر یکمصرف بسازید که به شما حمله میکنند. دشمن، یا پرتاب کننده هارپون که کمونو در حال پرواز را به زمین می اندازد.
پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی PS5
گاهی اوقات، وقت یا نیازی به کاراکوری فیوژن پیچیده ندارید، و فقط یک فنر درست میکنید تا خود را از ضربه وارده بیرون بیاورید، یا انبوهی از جعبهها را برای پرتاب کردن خود برای حمله هوایی میسازید. در مبارزات، Karakuri برای این سبک از گیم پلی مناسب به نظر می رسد، و واضح است که سلاح ها و Kemono طوری طراحی شده اند که خواستار گنجاندن Karakuri در مجموعه حرکتی شما هستند.
آموزش Wild Hearts
جایی که Wild Hearts با برخی مسائل اساسی مواجه می شود در آموزش های آن است. در مصاحبهای با GamesHub با کوتارو هیراتا و تاکوتو اداگاوا، کارگردانان بازی، این دو نفر درباره نحوه آموزش بازیکن به شیوهای بسیار متفاوت با آموزشهای سنتی و جزئیات محور موجود در بازیهای ژاپنی، با تمرکز جدید بر یادگیری از طریق تجربه بحث کردند. . از نظر تئوری ایده خوبی است، اما در عمل، متوجه شدم چندین مکانیزم اصلی و نسبتاً مهم گیم پلی وجود دارد که من به سادگی نمی دانستم برای اکثر بازی های من وجود دارد – اگر یک بازی درون بازی وجود داشت واقعاً کمک می کرد. واژه نامه یا مجموعه آموزشی مخصوص سلاح فراتر از موارد مختصر گنجانده شده است.
همچنین باید اذعان کرد که در زمان بررسی، افراد زیادی گزارش کردهاند که Wild Hearts مشکلات عملکرد فنی وحشتناکی را بهویژه در رایانه شخصی به نمایش گذاشته است. نسخه ای که از طریق لانچر EA بازی کردم تقریباً هیچ مشکلی نداشت، اما به نظر می رسد که من یکی از معدود استثناها هستم. توسعه دهندگان این مشکلات را پذیرفته اند و قول داده اند که اصلاحیه ای برای حل آنها در راه است، اما این چیزی است که باید در نظر گرفته شود.
سخن پایانی بازی Wild Hearts
صرف نظر از این، Wild Hearts از بسیاری جهات درخشان است – به عنوان یک نوآوری در ژانر شکار هیولا، در فضای زیبای ژاپنی فئودالی که از اساطیر الهام گرفته شده است، و از نظر حس خوب بازی لحظه به لحظه.
شاید بیشتر از همه، از طریق گیم پلی موفق به تحقق ایدئولوژی در هسته خود می شود. انطباق و رشد چرخه ای است که در قلب قلب های وحشی قرار دارد. همانطور که شکارچی شما هر Karakuri را قرار می دهد، آنها تجسم نوآوری بشریت در سازگاری با جهان طبیعی هستند. در هر درگیری با کمونو، بشریت برای زنده ماندن و شکوفایی با وحشیانه طبیعت روبرو می شود.
Wild Hearts به طور غیرقابل انکاری حق خود را برای زنده ماندن ثابت کرده است و جایگاهی را در سطوح بالای ژانر شکار هیولا ایجاد کرده است.