بلاگ

مقایسه کنسول پلی استیشن 4

پلی استیشن 4

آیا شناخت کافی از کنسول پلی استیشن 4 دارید؟ آیا می خواهید از انواع پلی استیشن 4 استفاده کنید؟ با ما تا بخش پایانی این مطلب همراه باشید تا اطلاعاتی در رابطه با مقایسه پلی استیشن 4 در اختیار شما قرار دهیم که اگر قصد خرید آن را دارید، دچار مشکل نشوید.

پلی استیشن یکی از محبوب ترین کنسول های بازی است که از زمان تولید آن یعنی از سال 1994 تا کنون جایگاه بسیار وسیعی را در میان مردم جوامع مختلف از آن خود کرده است.

در سال 1994 با تولید و ارائه اولین کنسول پلی استیشن به بازار یعنی کنسول پلی استیشن وان و جلب شدن توجه گیمر ها به سوی آن، شرکت سونی که ارائه دهنده این کنسول بود، آپدیت های دیگری بر روی کنسول انجام داد و نسل های جدید تر آن را راهی بازار کرد که در این میان کنسول پلی استیشن 4 چهارمین نسل از پلی استیشن است.

کنسول پلی استیشن 4 چگونه است؟

کنسول پلی استیشن 4 از جدیدترین انواع کنسول های پلی استیشن است که پس از آن کنسول پلی استیشن 5 راهی بازار شد و با این وجود هنوز از میزان استقبال مردم از کنسول 4 کاسته نشده است و بسیاری از افراد در سراسر جهان همچنان از این کنسول استفاده می کنند.

کنسول PlayStation 4 برای اولین بار در سال 2013 تولید شد و به بازار راه پیدا کرد که اولین کشورهایی که به این کنسول دسترسی پیدا کردند آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا بودند.

زمانی که کنسول 4 سونی راهی بازار شد با نسل جدید کنسول های ایکس باکس رو به رو شد و در واقع ایکس باکس برای اولین بار در سال 2013 تولید شد که اولین نسل از آن یعنی ایکس باکس وان وارد رقابت با کنسول PlayStation 4 گردید.

علاوه بر آن کنسول های دیگری نظیر: نینتندو سوئیچ نیز در آن سال بین این رقابت حضور داشتند که در میان آنها ایکس باکس و PlayStation 4 به خوبی جایگاه خود را ارتقا دادند.

انواع کنسول پلی استیشن 4

کنسول PlayStation 4 دارای انواع مختلفی است و با شرایط متفاوتی تولید شده است که هر یک از انوع آن ویژگی های مختص به خود را دارند و نوع متفاوتی از کنسول 4 محسوب می شوند. انواع مختلف این کنسول از قبیل زیر هستند:

PlayStation 4 اصلی

پلی استیشن 4 اصلی که آن را با نام فت نیز می شناسند اولین سری از کنسول های سری 4 محسوب می شوند که با سر و صدای زیادی همراه بودند و به همین دلیل شرکت سونی پس از مدتی تغییراتی را در آن ایجاد کرد و با ایجاد این تغییرات کنسول پلی استیشن 4 اصلی سری 12 به بازار عرضه شد.

این نوع کنسول از نظر سخت افزاری تفاوت هایی را پیدا کرد و بدنه ظاهری آن نیز از حالت براق به مات تبدیل شد. علاوه بر آن حافظه این کنسول ارتقا پیدا کرد و در کل به قابلیت های آن افزوده شد.

پلی استیشن 4 اسلیم

کنسول های اسلیم پلی استیشن 4 از نظر ابعاد و شکل ظاهری با کنسول های قبلی متفاوت شدند و ابعاد انها 40 درصد کوچک تر شد. به عبارت دیگر کنسول های اسلیم و فت از نظر سخت افزاری و بازی ها تفاوتی با هم ندارند.

البته لازم به ذکر است که پلی استیشن 4 خالی از مزیت در مقایسه با مدل های قبلی نیست و به قابلیت های آن هم افزوده شده است. به عنوان مثال: این مدل می تواند از وای فای 5 گیگی حمایت کند در حالی که مدل های قبلی از این قابلیت برخوردار نبودند.

 

پلی استیشن فور

 

PlayStation 4 پرو

کنسول پلی استیشن 4 پرو به عنوان نسل هشتم این کنسول ها شناخته می شوند که اندازه انها در مقایسه با کنسول های اسلیم افزایش پیدا کرده است زیرا با افزایش حجم این کنسول شرکت سونی قادر به افزایش قابلیت های سخت افزاری کنسول بوده است و به ارتقای انها پرداخته.

کلام پایانی

کنسول PlayStation 4 و انواع آن را در فروشگاه یانگ سنتر بررسی کردیم. در صورتی که می خواهید از این کنسول استفاده کنید و یا به تجهیزات جانبی آن نیاز دارید، فروشگاه یانگ سنتر به شکل اینترنتی این تجهیزات را در اختیار شما قرار میدهد و امکان دسترسی به این تجهیزات را برای شما فراهم می کند.

در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر بخش های دیگر وب سایت یانگ سنتر را بررسی کنید.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =