بلاگ

ده تکنیک برای حرفه ای تر شدن در بازی رینبو سیکس

ده تکنیک برای حرفه ای تر شدن در بازی رینبو سیکس

ده تکنیک برای حرفه ای تر شدن در بازی رینبو سیکس
عنوان Tom Clancy’s Rainbow Six Siege یکی از بهترین عناوین شوتر آنلاین در بازار فعلیه، اما یه وقت هایی می تونه سخت باشه. از این نکات می تونید برای حرفه ای ترشدن روی این بازی استفاده کنید.
کسانی که به بازی های سبک شوتینگ اول-شخص علاقه دارند، از عنوان رینبو سیکس سیج رو به خاطر ویژگی های تاکتیکیش و آنلاین بودتش لذت می برند. بازیکن هایی هم که می خوان تو این بازی سطح شون بالا بره، باید یه سری ترفندهای ترتمیز و برای اوپراتورهاشون استراتژی های جدید یاد بگیرند.
به علاوه، گیمرهایی که می خوان بازی های بیشتری رو ببرند باید تا حد ممکن قابلیت های اوپراتورشون رو با هم تیمی های به اشتراک بذارند. ضمناً، بازی برای بازیکن های تیزبین، استراتژی های حرفه ای در نظر گرفته. خب، حالا بازیکن هایی که می خوان در این عنوان حرفه ای تر بشن چه تمرین هایی رو پیشنهاد می کنیم تا رقابتی تر بازی کنند؟
1. به حرکات و حملات گوش بدید
به لطف یوبیسافت، این عنوان شرایطی رو فراهم کرده تا صدایی نزدیک به واقعیت رو بازیکن ها بشنوند و بتونن صداگیری کنند. در کنار این، صدا در این بازی به مثل واقعیت از طریق اشیاء و فضاهای باز منتقل میشه. برای بازیکن های عادی، این یه ویژگی نزدیک به واقعیت و جالبه. اما برای بازیکن های حرفه ای، این یه فرصت برای زدن رد دشمن هاست.
مثلاً، موانع قابل شکستن همچون درها و پنجره ها می تونن صدا رو کاملاً به اتاق های همجوار منتقل کنند. بازیکن ها وقتی وارد یه اتاق خالی میشن، باید پنجره هاش رو بشکنند تا صدای دشمن رو بتونن راحت تر بشنون. از طرف دیگه هم، بازیکن هایی که دارن “درون” شون رو حرکت میدن، زیاد نپرن، چون پریدن صدای زیادی داره و به سادگی شنیده میشه.
2. تاکتیک بریدن کیک
یوبیسافت نهایت تلاش خودش رو کرده تا این عنوان تا جای ممکن به واقعیت نزدیک باشه. با در نظر داشتن این موضوع، تیم ها می تونن از روش های اعمال قانون واقعی بهره بگیرند تا در مسابقات پیروز بشن. مثلاً، تیم ها می تونند از چیزی به نام “بریدن کیک” استفاده کنند تا کل اتاق رو پاکسازی کنند.
این مفهوم یعنی بچسبید به دیواری که اونطرفش یه فضای باز مثلاً در یا پنجره هست و از همونجا دورترین گوشه رو نشونه بگیرید. بعد، نشونه باید محوطه به رو صورت نیم دایره پاکسازی کنید و سپس به دیواری که نزدیک به در یا پنجره هست، بچسبید. این روند نه تنها باعث میشه که سریع تر از طریق درها و پنجره ها، اتاق رو پاکسازی کنید، بلکه کاورها رو هم سریع تر بدست میارید.
3. هرموقع تونستید مپ ها رو حفظ کنید
عاشقان سبک شوتینگ اول شخص، بازی رینبو سیکس رو به خاطر تاکتیک های شوتینگش دوست دارند و مپ ها هم بخش جدایی ناپذیر این تاکتیک ها هستند. در این بازی رقابت، در مپ های چند طبقه ای با آیتم های قابل تخریب و متنوع اتفاق می افته. این مسئله بدین معناست که تیم ها می تونن کاملاٌ از محوطه ی بازی برای، نفوذ به دیوارها، تجهیز کردن نقاط مهم، یا حتی حمله به دشمنان از مکان های غیرمنتظره، استفاده کنند.
درضمن، فقط یک سری از اوپراتورهای خاص هستند که به یک سری مکان های خاص از مپ می تونند دسترسی پیدا کنند که برای باقی بازیکنان قابل دسترسی نیست.

مثلاً، چنگک “آمارو” یه سری بخش های خاص از مپ رو باز می کنه که بقیه نمی تونند به اونجا برن.
4. کاور گرفتن حیاتیه، اما ممکنه جونتو بگیره
بهترین دفاع برای اوپراتورها کاور گرفتنه، که به واسطه ش می تونند بیشتر حملات دشمن رو دفاع کنند. همچنین، مبارزه با دشمنانی که کاور گرفتند می تونه حسابی به ضررتون باشه. البته اینم در نظر داشته باشید که اگه فقط روی کاور گرفتن تمرکز کنید می تونه حسابی براتون خطرناک باشه.
در این موقعیت ها، تیم های مهاجم باید به دشمن شون که کاور گرفته، شبیخون بزنند. این استراتژی به این دلیل منطقیه که مدافعین که کاور گرفتند معمولاً از گوشه و از پشت حفاظت نمیشن و بیشتر سلاح ها می تونه کارشون رو بسازه. نکته ی حرفه ای: این سیستم روی اوپراتورهای سپردار تأثیر نداره.
همچنین بازیکن هایی که کاور می گیرند نباید زیاد اونجا بمونند چون دشمن هم می تونه همین استراتژی رو پیاد کنه. وقتی که از کاور استفاده می کنیم، بازیکن ها باید از هم تیمی هاشون بخوان که با دشمنانی که قصد شبیخون یا حمله از پشت رو دارند، مبارزه کنند.
5. “درون” ها می تونند بهترین دوست تیم تون باشند
اپراتورهایی که “درون” دارند باید به خوبی به نفع خودشون ازش استفاده کنند، به خصوص در زمان حمله. تیم های مهاجم باید “درون” هاشون رو در جاهای مخفی قایم کنند که مسیر مورد نظرشون رو توسط دوربین نشون بده. همچنین “درون” های اضافه می تونند موقع حمله باعث حواس پرتی دشمن ها بشن.
همچنین، باید بازیکن ها تا حد ممکن دور از “درون” شون باشند تا توسط دشمن شناسایی نشن. وقتی که به درستی از “درون” تون استفاده کنید، دشمن ها می تونن “درون” رو شناسایی کنند، اما هیچ جوره نمی تونند شما رو پیدا کنند یا بفهمند که باقی اعضای تیم از کدوم طرف قرار هست بیان. که این باعث میشه که بهشون یه شبیخون تمام عیار بزنید.
6. سعی کن الگوی رفتاری دشمن رو بفهمی
تیم ها باید راندهای اول بازی رو صرف آشنا شدن با روش بازی دشمن کنند. اگه استراتژی شون رو بفهمید، به احتمال خیلی زیاد تا آخر رقابت از همون استراتژی استفاده میشه. پس حتماً از این موضوع به نفع خودتون بهره ببرید.
مثلاً، معمولاً همیشه اسنایپرها از یک منطقه ی خاص شلیک می کنند، یا کسانی که راش می دن سعی می کنند همیشه از یک موقعیت این کار رو انجام بدن. ضمن اینکه، بازیکن هایی که سعی می کنند این کار رو انجام بدن و می فهمند الگوشون شکست خورده، می تونن از الگوی ابتدایی استفاده کنند تا مکان دشمن در نقشه رو پیش بینی کنند. این استراتژی می تونه برنامه ریزی در دفاع رو خیلی آسونتر کنه.
7. به کارگیری حرکات ترکیبی اپراتورها
از همکاری هم تیمی هاتون بهره ببرید. همچنین، این همکاری می تونه نهایت بهره وری از قدرت این اپراتورهای رو به همراه داشته باشه تا در میدون نبرد بترکونید.
مثلاً، “تچر” و “ترمایت” یه ترکیب عالی برای رخنه به دیوارها هستند. چون تچر می تونه گجت های ضد نفوذ رو غیرفعال کنه تا ترمایت بتونه گچت نفوذش رو استفاده کنه. درکنار این، “میوت” و “موزی” هم یه ترکیب عالی ضد “درون” هستند، که عملاً اجازه نمی دن دشمن هیچگونه اطلاعاتی از حریفش پیدا کنه. این ترکیب باعث میشه تیم ها بتونند بدون ترس از دیده شدن توسط “درون” ها، داخل مپ چرخ بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *