نقد و بررسی God of War Ragnarok : دقیقاً مانند آترئوس که راه پدرش را دنبال میکند، راگناروک نیز کفشهای بزرگی برای پیگیری راهاندازی نرمافزار God of War در سال ۲۰۱۸ دارد. Ragnarok چند سال پس از آخرین بازی شروع می شود. آترئوس کمی مسن تر است و Fimbulwinter کاملاً در حال اجراست.
خرید اکانت قانونی God of War Ragnarok
نقد و بررسی God of War Ragnarok
پیشگویی اسکاندیناوی در مورد آخرالزمان با کریتوس و آترئوس در وسط میآید. زوج پدر و پسر بار دیگر در 9 قلمرو در حال نبرد با انواع موجودات هستند. دوستان و دشمنان، آشنا و جدید ظاهر می شوند. بازی ماهیت بسیار سینمایی خود را با یک شات دوربین بدون شکست حفظ می کند.
در حالی که داستان سرایی Ragnarok درجه یک است، من انتظار دارم که دنباله های بازی های ویدیویی بیشتر از ادامه روایت آن باشند. از بسیاری جهات، راگناروک از این نظر من را ناامید می کند. چند قدم به جلو و چند قدم کوچک به عقب بر می گردد. سپس میچرخد و روی برخی از انتخابهای طراحی گیجکننده میافتد که من را به سردی بادهای Fimbulwinter میگذارد.
داستان بازی God of War Ragnarok :
داستان سرایی به راحتی قوی ترین نقطه قوت Ragnarok است. هدف بازی این است که یک تجربه سینمایی باشد، گاهی اوقات به ضرر خودش، دقیقا همین را ارائه می دهد.
کریتوس و آترئوس هر دو از آخرین بازی به بلوغ رسیده اند. آترئوس نه تنها راه رسیدن به بزرگسالی بلکه خدایی را طی می کند. در حالی که کریتوس بیشتر یاد می گیرد که پدر، محافظ و دوست باشد. روایت کلی بازی به معنای واقعی کلمه جذاب، احساسی و پر از شخصیت است. هر بازیگری بازیگران را زنده می کند.
هر شخصیت چیزی را به تجربه می آورد، از قهرمانان تا اودین، میمیر، کوتوله های دوست داشتنی بازی اول، بروک و سیندری. هر شخصیت زمان و پیشرفتی را می بیند که نه تنها خط اصلی داستان بلکه عمق هر شخصیت درگیر را به جلو می برد. Brok و Sindri چیزی بیش از دستگاههای پلات و NPC هستند که تجهیزات شما را میسازند. میمیر چیزی بیش از یک سر عاقلانه است که کریتوس برای نمایش با خود حمل می کند.
تعهد Ragnarok به داستانسازی باعث میشود روی جهان و داستان آن سرمایهگذاری کنید. شما به چیزی بیش از کریتوس و آترئوس اهمیت میدهید، و علیرغم فضای اساطیری نورس، این کار را به شیوههایی انجام میدهد که به طرز عجیبی واقعی هستند.
پیشنهاد خرید : خرید گیفت کارت پلی استیشن
درد، مبارزات، پیروزیها و شادیهایی که شخصیتهای مختلف از آن رنج میبرند، حتی در مواجهه با پسزمینه خارقالعاده خدایان، جادو و پیشگوییها احساس میکنند. با توجه به این نکته، یکی از موارد مورد علاقه من در مورد برخی از ضربان های داستان، براندازی خود اسطوره است. من یک علاقه مند به اسطوره شناسی هستم، و دیدن تفسیر God of War از شخصیت ها و رویدادهای مختلف بسیار جالب بود.
لحظات زیادی وجود داشت که سرم را خاراندم تا بعداً متوجه شدم که واقعاً چه اتفاقی افتاده است که رویدادهای بازی و زمینه اسطورهای آن را به هم مرتبط میکند. روشی که روایت بازی توانست این دو را به شیوههای رضایتبخشی به هم پیوند دهد، واقعاً باورنکردنی است.
داستان، نویسندگی و بازیگری به سادگی درخشان هستند و موسیقی عالی در هر مرحله از آن پشتیبانی می کند.
مبارزه در بازی :
نقد و بررسی God of War Ragnarok : مبارزات اصلی تا حد زیادی نسبت به بازی اول بدون تغییر است. کریتوس یک نیروگاه سنگین وزن است و مبارزه به همان اندازه که قدرت را اعمال می کند، کنترل می کند. دیدگاه روی شانه شما را وادار می کند که کارهایی بیش از دکمه های هرزنامه انجام دهید، زیرا کنترل جریان مبارزه بسیار مهم است.
جابهجایی بین سلاحها بسیار مهم است، زیرا گاهی اوقات کارآمدتر است که دشمن را با پرتاب تبر خود منجمد نگه دارید در حالی که با Blades آتشین آشوب دیگران را پاک میکنید. فقط به خاطر یک حمله جهشی خرد کننده، آن را در دستان خود به یاد آورید.
نبرد بسیار فیزیکی احساس می شود زیرا می توانید دشمنان را به اطراف پرتاب کنید و حتی آنها را به دیوارها بکوبید تا از صخره ها بیهوش شوید. شخصیتهای همراه شما مانند آترئوس با درختهای مهارتی خاص خود را حفظ میکنند و ثابت میکنند که داراییهای ارزشمندی در مبارزه هستند.
مبارزه راضی کننده است، اما می تواند با تکرار نازک شود. در حالی که تنوع دشمن از همان بازی اول گسترش یافته است، به خصوص در مورد مبارزات مینی باس. شما هنوز هم در نهایت کمی از طریق حرکات انجام می دهید. در یک لحظه آترئوس فریاد می زند که او از مبارزه با الف ها بسیار خسته شده است و باید بگویم که من این را احساس کردم.
بخشی از این موضوع به دلیل سرعت ضعیف پیشرفت است. سیستم پیشرفت تا حد زیادی کوچک و ساده شده است. از یک طرف، این بدان معنی است که شما می توانید هر مجموعه ای از زره ها را ارتقا دهید تا در کل بازی نگه دارید. از طرف دیگر، من تقریباً دقیقاً این کار را انجام دادم. من به سختی می توانستم تفاوت بین تغییر آمار را احساس کنم.
پیشنهاد خرید : خرید PS5
هر دو بازی دارای حملات رونیک قدرتمند با سلاح های شما هستند. با این حال، انتخاب در Ragnarok لاغرتر بود، نه تنها این، بلکه به دست آوردن آنها بسیار عجیب است. به عنوان مثال، حملات رانیک سبک و سنگین وجود دارد، شما می توانید یکی از هر یک را در یک زمان مجهز کنید. من اولین حمله رانیک سنگین خود را تا زمانی که 15 ساعت از بازی شروع کردم، پیدا نکردم
Ragnarok همچنین از این واقعیت رنج می برد که سیستم رزمی آن دیگر جدید نیست. در حالی که یادآوری تبر به دست شما هنوز هم احساس خوبی دارد، اما آن تاثیری که در بازی اول هنوز تازه بود را ندارد. مسئله این است که Ragnarok واقعاً هیچ کاری برای جبران کمبود تازگی با افزودهها یا بهبودهای جدید انجام نمیدهد.
با این حال، باس فایت ها فوق العاده هستند. هر یک از آنها به طرز باورنکردنی حماسی و چالشی برای غلبه بر آن احساس می کند. شما باید الگوهای حمله خاصی را یاد بگیرید، و آنها واقعاً آزمایش می کنند که تا چه حد بر سیستم مبارزه تسلط داشته اید، حداقل در سختی های بالاتر.
حل معما ها در بازی:
نقد و بررسی God of War Ragnarok : میدانید که فیل آنجا بود، زیرا به محض ورود به اتاق، بازی به صراحت در مورد آن به شما گفت. در حالی که همراهان بازی معمولاً دوستداشتنی هستند، آنها به گیمرهای آزاردهنده صندلی عقب تبدیل میشوند که هر زمان که پازلی وجود دارد، جعل هویت Dora the Explorer را به بهترین نحو انجام میدهند.
در عرض 30 ثانیه پس از مواجهه با یک پازل، همراهان شما شروع به بیان نکاتی می کنند که حتی به شما می گویند چگونه معما را کلمه به کلمه حل کنید. نصف انتظارم این بود که اگر کمی بیش از حد دستورات آنها را دنبال کنم، خودشان این کار را انجام دهند.
شوکه ام را تصور کنید زمانی که در یک نقطه، یکی از آنها دقیقاً این کار را به عنوان بخشی از روایت فیلمنامه انجام داد، گویی که تصمیمات طراحی مضحک خود را مسخره می کند. اگر ناراحت نمی شدم، خوشحال می شدم.
God of War Ragnarok دارای تعداد زیادی از گزینه های دسترسی فوق العاده است. نه تنها تنظیمات سختی وجود دارد، بلکه یک منوی مایل طولانی از چیزهایی وجود دارد که می توانید برای کسانی که به آنها نیاز دارند تغییر دهید. همراهان شما که راه حل های پازل را بیان می کنند یکی از آنها نیست، گزینه ای نیست که بتوانید آن را غیرفعال کنید.
پیشنهاد خرید : خرید دسته PS5
من فردی هستم که به اندازه کافی مسن هستم که در طول چندین دهه شاهد عادی شدن صنعت در زمان واقعی باشم. برای تماشای بازی هایی که در آن ها به هیچ وجه نمی توانید شکست بخورید منتشر می شود. بازیهایی که در آنها اگر HP به صفر برسد، دوباره زنده میشوید، یا بازیهایی که هیچ عواقبی برای مردن ندارند. من از جهتی که بازی های AAA در حال انجام هستند وحشت دارم. Horizon Forbidden West همچنین Aloy را داشت که راه حل های پازل را فریاد می زد و این کاملاً دیوانه کننده است.
یک بازی هرگز نباید بدون اجازه صریح شما چالش های خود را برای شما حل کند. به عنوان یک گزینه دسترسی مطمئن است، اما به طور پیش فرض و بدون هیچ راهی برای غیرفعال کردن آن؟ هرگز! بازی در صندلی عقب باعث میشود مردم از پخش جریانی منع شوند. اگر من جدول کلمات متقاطع را انجام می دادم و کسی از کنارش می گذشت و هر 20 ثانیه یک بار به من جواب می داد، کتاب را به او می زدم. با این حال، خود بازی این کار را انجام می دهد. نمی توانم سرم را دور آن بپیچم.
تمام تلاشی که برای طراحی آن پازل ها، دارایی ها، برنامه ریزی، برنامه نویسی انجام شد. این اتلاف وقت بود. زیرا بازی فقط راه حل را به شما می دهد.
مشکل بازی نقد God of War Ragnarok :
بزرگترین مشکل God of War Ragnarok، و نیمی از دلیلی که بازی به شما راه حل هایی برای معماهایش می دهد، این است که همه چیز پرکننده است. بازی از شما می خواهد که روایت سینمایی آن را تا حد امکان تمیز دنبال کنید. حتی باس فایت ها فوق العاده سینمایی هستند و از این نظر عالی است.
اما برای اینکه بین مبارزات و ضربات داستانی کاری انجام دهید. محتوای پرکننده را بیشتر در قالب پازل قرار می دهد. مسئله این است که حتی بدون اینکه همراهان آنها را خراب کنند. آنها ملایم، بی الهام و به طرز بی حس کننده ای ساده هستند.
هر لحظه ای که صرف انجام آن ها می شود، فقط در حال عبور از حرکات است، به دنبال آن صعودی به سختی تعاملی است که در آن به سادگی چوب چپ را نگه می دارید و صعود کریتوس را تماشا می کنید. همه اینها صرفاً برای این است که وقتتان را بین چیزهایی که واقعاً مهم هستند، بگذرانید. معماها بد است و بازی آنها را برای شما حل می کند زیرا تا حد زیادی نمی خواهد آنها وجود داشته باشند.
قدم زدن مهم است، اما محتوای پرکننده شما باید مانند بقیه بازی جذاب باشد. نباید احساس کندی، آزاردهنده یا اتلاف وقت باشد. در راگناروک مانند تمام موارد فوق احساس می شود. این در مورد بیشتر مطالب جانبی نیز صادق است.
دنبال کردن محتوای جانبی بازی، شما را در مقابل همان پازلهای کسلکننده و بدون الهام برای غارتهای خستهکننده قرار میدهد و تنها نقطه برجسته واقعی، خط داستانی پشت محتوای جانبی است که عمق بیشتری به جهان و شخصیتها میدهد. این نکته برجسته کافی بود تا باعث شود برخی از آن ها را پشت سر بگذارم، اما نه همه آن ها.
محتوای جانبی من را به حدی خسته کرد که در نیمه راه فقط می خواستم تسلیم شوم و از طریق خط اصلی بازی بازی کنم. به خاطر داشته باشید، من کسی هستم که آن بازیهای غولپیکر جهان باز را دوست دارم که هیچکس آنها را تمام نمیکند. من کسی هستم که Death Stranding را پلاتین کردم و بعد از آن به بازی ادامه دادم. و با این حال، راگناروک توانست من را فرسوده کند.
سخن آخر درباره نقد و بررسی God of War Ragnarok
God of War Ragnarok داستان را به شکلی رضایتبخش به هم پیوند میدهد و سفری که برای رسیدن به آنجا طی میکنید خاطرهانگیز است. اما God of War یک بازی ویدیویی نیز هست. این یک فیلم نیست و فقط برخی از عناصر بازی آن پابرجا هستند.
مبارزه عالی است، اما تا حد زیادی یکسان است، یا حتی از برخی جهات در مقایسه با بازی قبلی یک قدم به عقب است. شاید تونسته باشم از معماهای ساده اولی چشم پوشی کنم. اما بار دوم، من به سادگی نمیتوانم، مخصوصاً وقتی که بازی واقعاً در مورد حل آنها برای شما سخت میشود.
پیشنهاد خرید : خرید اکانت قانونی hogwarts legacy
Ragnarok مطالب زیادی دارد. من بازی خود را با 42 ساعت بازی به پایان رساندم و هنوز تعداد زیادی محتوای جانبی باقی مانده بود. با این حال. نیمی از آن زمان بازی صرف هدر دادن زمان برای جابجایی اهرم های خسته کننده در پازل های فوق العاده بی مزه برای رسیدن به قسمت بعدی بازی شد که به آن اهمیت می دادم.
این ناامید کننده است زیرا خاطرات خوبی از راگناروک دارم که با من خواهد ماند. لحظات روایی باورنکردنی، سینمای حماسی، و باس فایت های عالی. اما بسیاری از آنها با پرکنندههای تکراری خدشهدار شدهاند که من شک دارم که هرگز تمایلی برای دوباره زنده کردن آن لحظات، خارج از مجموعهای ویرایششده YouTube داشته باشم، و این واقعاً مایه شرمساری است.
این نقد و بررسی God of War Ragnarok از نشریه ی