بلاگ, نقد و بررسی

بررسی تفاوت موس گیمینگ و معمولی

بررسی تفاوت موس گیمینگ و معمولی

اگر شما با گیمرهای حرفه ای تعامل داشته باشید یا خودتان یک گیمر حرفه ای باشید ، احتمالاً متوجه شده اید که برخی از بازی های نیازمند استفاده از از ماوس های گیمینگ تخصصی برای بازی هستند. اما ماوس مخصوص بازی دقیقاً چیست و و در پایین به تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی خواهیم پرداخت.

شما میتوانید جدیدترین ماوس گیمینگ دنیا رو از این صفحه خریداری بفرمایید

بررسی تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

تفاوت موس گیمینگ و معمولی مروبط به نوع سنسور آنهاست. ماوس های گیمینگ دارای حسگرهای بسیار حساس  لیزری و بی عیب و نقصی هستند که  حساسیت بالای ان ها باعث می شود حرکت های بازی  را با دقت بیشترو حساست بالاتری  ردیابی می کنند، در حالی که ماوس های معمولی دارای سنسورهای LED هستند که دقت کمتری دارند ودر حد ماوس های بازی حساس به حرکت نیستند. ماوس های گیمینگ اغلب از نوع ارگونومیک هستند، این به این معناست که برای استفاده توسط یک دست خاص به طور اختصاصی طراحی و ساخته شده اند.

پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی ps5

یکی دیگر از تفاوت موس گیمینگ و معمولی که وقتی صحبت از بازی می شود، بسیار مهم است و قابل توجه است که ماوس شما بتواند مانورهای و حرکات ریز شما را با حساسیت بالا و دقت بالا ردیابی کند.مخصوصا در بازی‌های حساسی مثل  FPS، در این گونه بازی ها ماوس باید دقت بالایی داشته باشد تا بتوانید بدون مکث  یا انحراف  زاویه به درستی نشانه بگیریدو نقطه ی خاص را مورد هدف قرار دهد.ماوس‌های گیمینگ دارای حسگرهای تخصصی و با تکنولوژی بالا هستند که دقت وحساسیت بی‌نظیری را ارائه می‌کنند، بنابراین نتیجه ی بازی شما تحت تأثیر اثر منفی حاصل از ماوس قرار نمی‌گیرد.

بررسی تفاوت موس گیمینگ و معمولی

بررسی تفاوت موس گیمینگ و معمولی

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی بر اساس عملکرد

همین طور لازم به ذکر است که ماوس‌های گیمینگ علاوه بر دقت، دارای تعدادی ویژگی فیزیکی هستند که به صورت ‌ویژه  به بهبود نتیجه ی بازی کمک می‌کنند.به عنوان مثال، ماوس‌های بازی دارای یک نوع خاص از پاهای با طراحی حساس و ویژه (سطوح پلاستیکی در سطح زیر ماوس) هستند که به آن‌ها قابلیت لغزشی تقریباً عالی روی پد ماوس شما می‌دهد که به حرکت سریع ماوس کمک می کند. ماوس های بازی همچنین احتمالاً دارای طراحی  خاص ارگونومیک هستند، به این معنی که ممکن است به طور خاص و انتخابی برای استفاده توسط افراد راست دست یا چپ دست طراحی و ساخته شوند. برخی از ماوس های گیمینگ ، به ویژه آنهایی که برای بازی های MMORPG طراحی شده اند، تعداد زیادی دکمه اضافی نسبت به ماوس های عادی دارند.حتی ماوس های بازی با بیش از دوازده دکمه قابل برنامه ریزی در بازار عرضه شده است که برای گیمرهای MMO طراحی شده اند.

توانایی ماوس گیمینگ نسبت به معمولی

در مقابل، ماوس ‌های معمولی توانایی بسیار کمتری  در زمینه ی ذکر شده دارند و مطمئناً عملکرد آن ها در بازی های حساس به خوبی ماوس های گیمینگ نخواهد بود .ماوس های معمولی معمولاً برای ظاهر و کار های روزمره طراحی شده اند و نه برای ردیابی مانور با دقت بالا.

جالب است بدانید که ،  شرکت های اپل و مایکروسافت هر دو دارای ماوس های بی سیم با طراحی های خاص هستند که برای استفاده روزمره در نظر گرفته شده اند اما هیچ‌یک از این موس ها ویژگی‌های عملکردی و حساسیت بالای ماوس ‌های بازی را ندارند. ماوس‌های معمولی معمولا بیشتر از سنسورهای LED استفاده می‌کنند و از در حالت عادی از  حسگرهای لیزری استفاده نمی‌کنند. می توان گفت  که حسگرهای LED برای مواردی مانند فتوشاپ یا مایکروسافت ورد مناسب هستند، اما در هنگام بازی حساسیت موس های گیمینگ را ندارند.

پیشنهاد خرید: خرید گیفت کارت پلی استیشن آمریکا

تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی علاوه بر مشخصات عملکردی قابل توجه، همین طور می توان گفت ظاهر ماوس‌های معمولی معمولاً به اندازه ماوس‌های بازی جذاب به نظر نمی‌رسند. ماوس های گیمینگ  معمولا دارای LED های درخشان و رنگی ،لبه های تیز و طراحی منحصر به فرد فضایی و جذاب هستند که توجه هر گیمری را به خود جلب می کند. ماوس های معمولی به ندرت دارای نورپردازی RGB یا آرم های پر زرق و برق هستند و معمولاً کاملاً ساده  به نظر می رسند.به سبب خصوصیات گفته شده ، ماوس ‌های معمولی ، به نظر می‌رسد که باید در یک دفتر کار باشند، نه در یک مجموعه بازی رادیکال و پیشرفته .

بررسی تفاوت موس گیمینگ و معمولی

سوالات مربوط به تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

آیا ماوس گیمینگ برای بازی بهتر از ماوس معمولی عمل می کند؟

آیا نوع ماوس بر نتیجه ی بازی اثر گذار است؟ به طور قطع یک ماوس گیمینگ بهتر از یک ماوس معمولی برای بازی است. یک ماوس گیمینگ سریعتر از یک ماوس استاندارد پاسخ می دهد زیرا دارای دقت بهتر و سنسور با حساسیت بالا است. ماوس های گیمینگ به احتمال زیاد دارای ویژگی های دیگری مانند دکمه های قابل برنامه ریزی، عمر باتری بیشتر و نور RGB برای گیمرها هستند.

یک ماوس گیمینگ در حین بازی امکانات بسیار بیشتری نسبت به یک ماوس معمولی به شما می دهد که بر نتیجه ی بازی اثر می گذارد.

سوال مهم دیگر این است که آیا می توان از ماوس بازی به عنوان یک ماوس معمولی برای استفاده ی روزمره در محل کار یا در محیط های اموزشی  استفاده کرد؟

بله مطمئناً می توان از موس بازی به عنوان یک ماوس معمولی  و برای اهداف کار روزمره استفاده کرد. در واقع، ماوس‌های گیمینگ برخی از بهترین ماوس‌های موجود در بازار هستندکه نسبت به ماوی های عادی حرفه تر طراحی شده اند و مزایای بسیار زیادی مانند راحتی بهینه، کیفیت ساخت بی‌نظیر و عمر باتری بی‌نظیر دارند.

آیا ماوس های گیمینگ برای بازی ضروری است یا می توان از ماوس های معمولی هم استفاده کرد؟

ماوس گیمینگ برای بازی‌های معمولی ضروری نیست، اما  به طور قطع می‌تواند در بازی‌های سریع یک مزیت رقابتی به شما بدهد. برای بسیاری از ژانرها، مانند بازی های استراتژیک، ماوس بازی گیمینگ  نیست. با این حال، ماوس بازی ممکن است در بازی های FPS ضروری باشد، زیرا دقت ماوس و زمان پاسخگویی در این بازی ها بسیار مهم است.

پیشنهاد خرید: خرید PS5

به عنوان کلام آخر می توان گفت اگر یک گیمر حرفه ای  هستید، یک ماوس گیمینگ برای شما طروری است و ارزش خرید دارد .  این ماوس سرعت و دقت لازم را برای پیش روی بازی  به شما می دهد و دست شما بسیار راحت تر خواهد بود . با این حال، اگر یک گیمر معمولی هستید، یک ماوس معمولی کافی است و نیازی به تهیه ی ماوس پیشرفته ندارید.

سخن پایانی درباره تفاوت ماوس گیمینگ و معمولی

در نهایت با توجه به خصوصیات گفته شده ، ماوس های معمولی به سختی در طراحی خود از نوع  ارگونومیک  و اختصاصی هستند. اکثر ماوس های معمولی دودسته هستند، به این معنی که برای افراد راست دست یا چپ دست مورد استفاده قرار می گیرند.بنابراین، اکنون که می دانید تفاوت بین این دو نوع ماوس چیست، احتمالاً از خود می پرسید که کدام یک بهتر است. بیایید به سوالات زیر کمی فکر کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 7 =