بلاگ, معرفی بازی

بازی روبلاکس چیست؟

بازی روبلاکس چیست؟

با توجه به آمار ارائه شده امروزه یک میلیون و نیم کودک در بریتانیا کاربر دائمی پلتفرم بازی های خلاق هستند. جذابیت آنهاچیست  و آیا ایمن است؟ یکی ازسوال های مهم امروزه برای اکثر مخاطبان و گیمر های جوان این است که بازی روبلاکس چیست؟ نکات مثبت و عامل جذابیت بازی های روبلاکس چیست؟

پیشنهاد خرید: خرید بازی fc24

برای شفاف سازی این اصل که بازی روبلاکس چیست این بازی خودرابه عنوان یک “پلتفرم تخیلی” تبلیغ می کند که به کاربران خود اجازه می دهد میلیون ها بازی آنلاین سه بعدی را توسعه دهند یا بازی کنند.

برای پاسخ به این سوال که بازی روبلاکس چیست ابتدا نگاهی به پیشینه ی آن می کنیم.این بازی در سال 2007 به طوررسمی راه اندازی شده است و از ان زمان تاکنون پیوسته در حال رشد است وبه طورمیانگین هر ماه 64 میلیون بازیکن دارد که در مجموع 178 میلیون حساب روی پلتفرم تخمین زده می شود.

بازی روبلاکس چیست؟

در واقع یک سیستم سازنده بازی آنلاین است که اکثر محتوا توسط سازندگان بازی “آماتور” در استودیوی Roblox ایجاد می شود. این بازی سازان می توانند با استفاده از ابزارهای بسیارساده بازی هایی را ایجاد و در جامعه منتشر کنند. و این بدان معنی است که آنها می توانند ایده هایی را امتحان کنند که برای انتشار تجاری بودجه ای دریافت نمی کنند.

بازی روبلاکس چیست؟

بازی روبلاکس چیست؟

نکته ی دیگر این که بازی روبلاکس برای دانلود در Android و Ios در دسترس است .البته گفته می شود با توصیه  و تذکر والدین در اکثربازارها به عنوان یک بازی 12+ فهرست شده است. کاربران همچنین می توانند این بازی را روی تبلت، رایانه شخصی، ایکس باکس وان یا دستگاه های آمازون بازی کنندوازآن لذت ببرند.

همچنان برای شفاف سازی این که بازی های روبلاکس چیست باید اذعان شود که بازی روبلاکس صرفا یک بازی نیست، بلکه مجموعه ای از بیش از 50 میلیون بازی است که همه توسط جامعه بازیکنان آن به طور حرفه ای ساخته شده است.

پیشنهاد خرید: خرید اکانت قانونی ps5

ساده ترین راه تشبیه برای بازی روبلاکس چیست؟

مقایسه‌ی آن با یوتیوب است: یک کتابخانه عظیم از «محتوای تولید شده توسط کاربر»، اما در این مورد محتوا به جای ویدیو، بازی است. کودکان (و بزرگسالان) برنامه Roblox را برای رایانه ها، کنسول های بازی، گوشی های هوشمند یا تبلت ها دانلود کرده و از آن برای مرور و پخش کاتالوگ بازی های آن استفاده می کنند. ویژگی‌هاو جنبه های اجتماعی نیز کلیددیگر جذابیت آن هستند، از جمله امکان افزودن دوستان و گپ زدن به آنها در حین بازی.

پیشنهاد خرید: خرید گیفت کارت پلی استیشن آمریکا

آیا کودکان می توانند از بازی روبلاکس استفاده کنند؟

Roblox از همان سال های اول رقم 100 میلیونی را بین کودکان و بزرگسالان به خود اختصاص داده است درحالی که درابتدا شاید اکثریت ان ها نمی‌دانستندبازی روبلاکس چیست، اگرچه می گوید که 40٪ از آنها زن و دختر هستند.

به گفته شرکت تحقیقاتی Kids Insights، تنها در بریتانیا، حدود 1.5 میلیون کودک در حال بازی Roblox هستند. داده‌های آن، بر اساس یک نظرسنجی سالانه از 20000 کودک بریتانیایی، نشان می‌دهد که 24 درصد از کودکان 10 تا 12 ساله اینجا در Roblox هستند و می توان گفت تقریباً به همان اندازه ی تیک تاک و اینستاگرام محبوب هستند.

بازی روبلاکس چیست؟

بازی روبلاکس چیست؟

علاوه بر این این شرکت اضافه می‌کند که ۱۹ درصد از بچه‌های ۷ تا ۹ ساله در بریتانیا Roblox بازی می‌کنند، تا حدودی کمتر از یوتیوب (۴۳ درصد) اما بالاتر از برندهای تلویزیونی مانند CBBC (۱۱ درصد)، نیکلودئون (۱۰ درصد) و کارتون.

آیا بازی روبلاکس رایگان است؟

اگرچه Roblox یک بازی رایگان برای کاربران است،ولی در حین بازی کودکان تشویق می شوند تا در بطن بازی با پول واقعی خریداری کنند. بچه ها می توانند Roblox را به صورت نقدی خریداری کنند که سپس برای تجهیزات و لباس های موجود در بازی ها خرج می شود. قابل توجه خانواده های محترم اطمینان حاصل کنید که کارت های اعتباری سیستم های خود را ردیابی و از رمز عبور محافظت می کنید، بنابراین هیچ خرید غیرمنتظره ای انجام نمی شود.

به نظر می رسدظروری است که قبل از بازی با فرزندتان در مورد این جنبه تجاری بازی صحبت کنید. در ادامه ی پاسخ به این سوال که بازی های روبلاکس چیست باید گفته شود که همه ی بازی ها بدون محتوای اضافی به خوبی کار می کنند، اما در عین حال بازیکنان رانسبت به مزایای خرج کردن پول اگاه و ان هارا در این زمینه راهنمایی می کند. اینگونه است که بازی سازان از ساخته های خود در استودیو Roblox سود می برند.

کنترل های والدین بر Roblox:

با توجه به بررسی های انجام شده در مورد این که بازی های روبلاکس چیست نیازمند است که کودکان با کنترل والدین از این بازی لذت ببرند.والدین گرامی ابتدا، مهم است که تاریخ تولد صحیح را برای حساب فرزندتان وارد کنید. این باعث می شود چت ایمن مناسب با سطح فیلتر بالاتری انجام شود. علاوه بر این، این بدان معناست که شما یک رمزورود والدین جداگانه دریافت خواهید کرد تا بتوانید تعاملات فرزندتان را بررسی کنید.

بازی روبلاکس چیست؟

تعاملات آنلاین موجوددربازی Roblox:

آنلاین بودن یک بازی به این معنی است که بازیکنان حاضردر Roblox می توانند به طرق مختلف با یکدیگر تعامل داشته باشند و با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. پس از درخواست دوستی، این می تواند از طریق متن صوتی یا نوشتاری ممکن باشد.

پیشنهاد خرید: خرید PS5

نحوه‌ی محدودیت کردن تعاملات آنلاین:

  1. برای محدود کردن این تعاملات وارد بخش تنظیمات حساب خود وارد شوید:
  2. به roblox.com وارد شوید
  3. روی نماد چرخ دنده در بالا سمت راست کلیک کنید
  4. Settings سپس Privacy را انتخاب کنید
  5. تعاملات را از طریق تنظیمات محتوا و تنظیمات دیگر محدود کنید

باید توجه داشته باشید که این درخواست‌های دوستی را در Roblox غیرفعال نمی‌کند. بنابراین، مهم است که در صفحه درخواست دوستی در وب سایت بررسی کنید تا مطمئن شوید افراد غریبه پذیرفته نمی شوند.

سحن نهایی درباره بتزی روبلاکس چیست؟

پس ازبررسی این اصل که بازی روبلاکس چیست می توان گفت به طور کلی Roblox یک دنیای مجازی بی نهایت است که به شما امکان می دهد خلاقیت ها و توانایی های خودراشکوفا کنید، تجربیات خود را با دوستان به اشتراک بگذارید و هر چیزی باشید که می توانید تصور کنید. به میلیون ها نفر بپیوندید و تنوع بی نهایتی از تجربیات همه جانبه ی ایجاد شده توسط یک جامعه جهانی را کشف کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 10 =