بلاگ, نقد و بررسی

نقد و بررسی The Texas Chainsaw Massacre

نقد و بررسی The Texas Chainsaw Massacre

این خلاصه ای کوتاه از بازی است :خورشید غروب می کند، بی امان. این روز در شهرستان موئرتو روز بدی است، و ما با تصویر یک جسد پوسیده، که به مجموعه‌ای نامتناسب از اندام‌های به همان اندازه پوسیده بسته شده است، به این ایالت عالی استقبال می‌شویم. اولین لحظات ما در اینجا مملو از کثیفی است و دورترین نقاط تباهی انسان در کادر مورد استقبال قرار می گیرد. به تگزاس خوش آمدید.

نقد و بررسی The Texas Chainsaw Massacre

لحظات آغازین بازی: فیلم کشتار با اره برقی تگزاس جنایتی را به تصویر می‌کشد که شاید آزاردهنده‌ترین مد قابل درک باشد، و تماشاگران فیلم در سال 1974 به ندرت چنین وحشت‌های نابخشودنی و وقیحانه را دیده بودند. ساعت و نیمی که در ادامه می‌آید، کلاسی استادانه برای از بین بردن راحتی از تماشاگران است، و خانواده‌ای از دیوانه‌ها را به نمایش می‌گذارد که رهگذران فقیر را در بنای یادبودی بیمارگونه از ترس حک می‌کنند، همگی در حالی که خورشید خشمگین و ناتوان می‌شود.

با این حال، اگر کسی می‌توانست انتظار داشته باشد که کابوس زیر آفتاب تگزاس می‌تواند به یک بازی ویدیویی تبدیل شود که وحشت‌های دقیق کشتار را تکرار می‌کند، تعجب‌آور است.

با رقابت مستقیم با Dead by Daylight، بازی‌ای که به نظر می‌رسد از هر عنوان مشابه دیگری پشتیبانی می‌کند، طرفداران احتمالاً یک سوال از خود خواهند پرسید: آیا The Texas Chainsaw Massacre زنده خواهد ماند؟ و چه چیزی از آن باقی خواهد ماند؟

نظرات درباره بازی The Texas Chainsaw Massacre

اگرچه سیستم پیشرفت بازی فراتر از گیم پلی قدیمی و مبهم به نظر می رسد، اما وقتی صحبت از بازی کردن از یک بازی می شود، کشتار با اره برقی تگزاس بیش از آن چیزی است که از آن انتظار می رفت سرگرم کننده است.

جزییات‌تر از Friday the 13th: The Game و موفقیت‌آمیزتر از Dead by Daylight، The Texas Chainsaw Massacre ممکن است غول وحشتناکی را داشته باشد که در مورد تنوع طولانی‌مدت با آن دست و پنجه نرم کند، اما به طرز باورنکردنی خوبی دارد – به خصوص برای طرفداران فیلمی که بازی بر اساس آن ساخته شده است.

نقد و بررسی The Texas Chainsaw Massacre

نقد و بررسی The Texas Chainsaw Massacre

در مجموع، کشتار با اره برقی تگزاس جایگزینی فوق العاده برای دیگر فیلم های ترسناک نامتقارن موجود در بازار است. این به طور کامل ترس های مواد اولیه خود را به تصویر نمی کشد، اما گیم پلی آن به عنوان یک هیجان انگیز است که می توانید با دوستان خود آن را تجربه کنید.

در حالی که عمر طولانی کشتار با اره برقی تگزاس احتمالاً زیر سوال خواهد رفت – و تنها زمان نشان خواهد داد که آیا شش ماه دیگر در این ژانر پابرجا خواهد ماند یا خیر – در حال حاضر، گرفتن ردای قربانی و خانواده بسیار سخت و پرخاشگر است.

نقاط مثبت بازی:

  • مجموعه وسیعی از افراد بد برای کشتن
  • طراحی صدای ترسناک و وحشتناک
  • گیم پلی پرتنش و تیمی که به خلاقیت پاداش می دهد

نقاط منفی بازی:

  • سیستم تسطیح که خودسرانه و در نهایت بیهوده به نظر می رسد

داستان بازی:

قتل عام با اره برقی تگزاس مطمئناً در پس زمینه دیگر عناوین ترسناک نامتقارن آشنا به نظر می رسد، اما این بدان معنا نیست که شگفتی ساز نیست.

بازی، به جای اینکه به بازماندگان این شانس را بدهد که دوباره به نور سرد روز کشیده شوند، یک انتخاب ساده ارائه می دهد – فرار یا مردن. بازیکنان به آرامی سلامت خود را از دست می دهند و اگر با خونریزی یا حمله به اعضای خانواده به صفر برسند، همه چیز تمام شده است.

ماهیت غیرقابل بخشش بازی تنش بسیار واقعی را برای فرار از تلاش ها ایجاد می کند و پنهان شدن در رشد بیش از حد و فرار از Leatherface و شرکت را هیجان انگیزتر می کند. این به عنوان یک قربانی است که طراحی بازی شکوفا می شود، و بازیکنان را در موقعیتی بسیار ناامید قرار می دهد که آنها چاره ای جز کار تیمی ندارند – و بسته به لابی کردن، کار تیمی منجر به موفقیت فزاینده می شود.

نقد و بررسی The Texas Chainsaw Massacre

نقد و بررسی The Texas Chainsaw Massacre

اگرچه ممکن است خیلی نزدیک به الگوهای DbD به نظر برسد، اما برعکس این موضوع صادق است – اصلاحات ژنراتور قابل پیش بینی با چندین ابزار برای فرار از مناطق مختلف هر نقشه، از برداشتن قفل ها تا غیرفعال کردن شبکه های برق دار دام و بستن آبراه ها جایگزین می شوند. به قربانیان فرصتی برای فرار از خانواده ارائه می شود و این انتخاب محض باعث سردرگمی و گمراهی خانواده می شود.

لذت بردن از کشتن

ممکن است بازی کردن به عنوان عضوی از خانواده در تیم مقابل ساده به نظر برسد – به هر حال بازی نمی تواند بدون Leatherface، دشمنی که پر سر و صدا  است، شروع شود. علیرغم بی‌رحمی و کارآمدی او در حک کردن قربانیان، و بسیار دست و پا چلفتی است، به این معنی که او به حمایت سایر اعضای خانواده زیرک خود نیاز دارد، که همه توانایی‌های مختلف خود را برای تازه نگه داشتن گزینه‌های قتل شما دارند.

چابک‌تر اعضای خانواده در نهایت بیشترین بازی را در خارج از خشونت اجباری انجام می‌دهند – اما مطمئناً آسان نیست، زیرا قربانیان می‌توانند بسیار لغزنده باشند. این بازی باعث نمی شود که اعضای خانواده مستقیماً دشمنان را تعقیب کنند.

در عوض، تمرکز بر جمع‌آوری خون از نقاط اطراف نقشه است تا به پدربزرگشان غذا بدهد، پدربزرگشان دارای توانایی سونار هستند که هرچه خون بیشتری به او بدهید، با حرکت تدریجی ایجاد می‌شود. این برای ردیابی دشمنان در زیرزمین‌های دخمه پرپیچ و خم کشتار با اره برقی تگزاس بسیار مفید است – و بزرگترین مزیتی است که خانواده نسبت به توده‌های مجروح که تلاش می‌کنند برای فرار داشته باشند، داشته باشد.

شاید این آخرین مسافری نباشد که سوار می شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 6 =