playstation, آموزش, بلاگ

فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور

فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور

فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور : در دنیای همیشه در حال تکامل بازی، پلی استیشن سونی به عنوان یک نیروی مسلط باقی مانده است و به طور مداوم مرزهای آنچه کنسول های بازی می توانند ارائه دهند را تغییر می دهد. انتشار پلی استیشن 5 (PS5) نقطه عطف مهمی در تاریخ بازی بود، اما یک معضل جدید را نیز برای گیمرها ایجاد کرد: آیا باید نسخه دیجیتال را انتخاب کنید یا نسخه دیسک درایو PS5؟ این مقاله به تفاوت های بین این دو نوع می پردازد و به شما کمک می کند تصمیمی آگاهانه بگیرید.

فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور

PS5 که توسط سونی ساخته شده است، پرفروش ترین سیستم بازی نسل حاضر است. این در دو نوع عرضه می شود: نسخه استاندارد 500 دلاری و نسخه دیجیتالی 400 دلاری.

شما فقط می‌توانید بازی‌های دیجیتالی را در نسخه دیجیتال ارزان‌تر بازی کنید، زیرا فاقد درایو دیسک برای بازی‌ها و فیلم‌های واقعی است. برای پخش دیسک های بازی و فیلم، PS5 معمولی دارای درایو بلوری 4K است.

فروش نرم افزار پلی استیشن بر روی پلتفرم دیجیتال همچنان از فروش فیزیکی پیشی می گیرد، به همین دلیل است که سونی تصمیم گرفت نسخه تمام دیجیتالی PS5 را ارزان تر عرضه کند. طبق آخرین گزارش درآمد سونی، در سه ماهه چهارم سال مالی 2022، حدود 70 درصد از بازی های پلی استیشن به صورت دیجیتالی خریداری شده است. خریدهای دیجیتال هنوز هم اکثریت فروش بازی های پلی استیشن را تشکیل می دهند، با وجود کاهش از ابتدای سال 2022، زمانی که 80 درصد از کل فروش را تشکیل می دادند.

اگرچه دانلود دیجیتال راحت تر است، اما خرید PS5 با درایو دیسک مزایای آشکاری دارد. مهم‌تر از همه، بازی‌های فیزیکی را می‌توان با دوستان و خانواده به اشتراک گذاشت، مجدداً فروخت یا آن را به‌عنوان یک معامله به‌صورت پیش‌مالکانه خریداری کرد.

بسته به اینکه چقدر برای درایو دیسک ارزش قائل هستید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا PS5 معمولی واقعاً 100 دلار اضافی نسبت به نسخه دیجیتال ارزش دارد یا خیر. برای کمک به شما در تعیین اینکه آیا مزایای دیسک ارزشمند است یا خیر، مقایسه دقیقی از دو مدل PS5 ارائه کرده‌ایم.

اصول اولیه: PS5 دیجیتال در مقابل دیسک درایو PS5

قبل از پرداختن به جزئیات، بیایید درک اساسی از آنچه که کنسول های دیجیتال و دیسک درایو PS5 را متمایز می کند، ایجاد کنیم.

PS5 دیجیتال

PS5 دیجیتال، همانطور که از نامش پیداست، فاقد درایو دیسک فیزیکی است. این بدان معنی است که برای دسترسی به بازی کاملاً به بارگیری دیجیتال و پخش جریانی متکی است. همه بازی‌ها، فیلم‌ها و محتوای شما در قالب دیجیتال در حافظه داخلی کنسول یا درایوهای خارجی ذخیره می‌شوند.

دیسک درایو PS5

از سوی دیگر، درایو دیسک PS5 درایو دیسک نوری سنتی را حفظ می کند. این به شما امکان می دهد تا علاوه بر دانلود محتوای دیجیتال، دیسک های فیزیکی بازی، بلوری و دی وی دی را نیز اجرا کنید.

اکنون که تفاوت‌های اساسی را بیان کردیم، بیایید عواملی را که باید هنگام انتخاب بین این دو نسخه PS5 در نظر گرفت، بررسی کنیم.

1. دسترسی و راحتی بازی

دیجیتال

مزایا:

دسترسی فوری به بازی ها: با دانلود دیجیتال، می توانید به محض انتشار بازی، بازی را شروع کنید. بدون نیاز به دیسک فیزیکی: با درهم ریختگی و دردسر ذخیره سازی دیسک های فیزیکی بازی خداحافظی کنید.

فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور

فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور

معایب:

گزینه‌های فروش مجدد محدود: نمی‌توانید نسخه‌های دیجیتالی بازی‌ها را بفروشید یا به اشتراک بگذارید. تخفیف‌های محدود: بازی‌های دیجیتال معمولاً گران‌تر هستند و ممکن است فروش فیزیکی بازی‌ها را از دست بدهید.

دیسک درایو PS5

مزایا:

تطبیق پذیری: بازی های فیزیکی و دیجیتالی و همچنین محتوای رسانه ای مانند Blu-ray و DVD را انجام دهید. فروش مجدد و اشتراک گذاری: می توانید دیسک های فیزیکی بازی را بفروشید یا به اشتراک بگذارید.

معایب:

نیاز به مدیریت دیسک: دیسک های فیزیکی ممکن است گم شوند یا آسیب ببینند. زمان دسترسی طولانی تر: باید منتظر بمانید تا بازی از روی دیسک نصب شود.

2. فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور از لحاظ هزینه

دیجیتال

PS5 دیجیتال عموماً مقرون به صرفه‌تر است و آن را به گزینه‌ای جذاب برای گیمرهایی که از بودجه‌شان آگاه هستند تبدیل می‌کند. با این حال، صرفه جویی در هزینه را می توان با قیمت های بالاتر بازی های دیجیتال در دراز مدت جبران کرد.

دیسک درایو PS5

در حالی که دیسک درایو PS5 با هزینه اولیه بالاتری عرضه می‌شود، به دلیل در دسترس بودن نسخه‌های فیزیکی تخفیف‌خورده بازی‌ها و امکان فروش مجدد بازی‌هایی که دیگر بازی نمی‌کنید، می‌تواند در درازمدت در هزینه شما صرفه‌جویی کند.

3. فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور از نظر اتصال به اینترنت

دیجیتال

برای استفاده حداکثری از PS5 دیجیتال، اتصال سریع و پایدار به اینترنت ضروری است. دانلودها و به‌روزرسانی‌های بزرگ بازی برای اتصال‌های کندتر زمان‌بر است.

دیسک درایو PS5

بازی های فیزیکی برای دسترسی به سرعت اینترنت متکی نیستند، و آنها را به انتخابی مناسب برای کسانی که اتصال به اینترنت محدود یا ناسازگار دارند تبدیل می کند.

4. فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور از لحاظ سلیقه

ترجیحات بازی و سبک زندگی شما نیز نقش مهمی در تعیین نوع PS5 مناسب برای شما دارد.

دیجیتال

دیجیتال را انتخاب کنید اگر:

  • شما راحتی دانلودهای دیجیتال را ترجیح می دهید.
  • شما یک اتصال اینترنتی سریع و قابل اعتماد دارید.
  • شما قصد فروش مجدد یا اشتراک گذاری بازی ها را ندارید.
  • با پرداخت قیمت های بالاتر برای عناوین دیجیتال راحت هستید.

دیسک درایو PS5

درایو دیسک PS5 را انتخاب کنید اگر:

  • از جمع آوری دیسک های فیزیکی بازی لذت می برید.
  • شما گزینه ای برای فروش مجدد یا اشتراک گذاری بازی ها می خواهید.
  • شما دسترسی محدود یا غیرقابل اعتمادی به اینترنت دارید.
  • شما قدردان تخفیف در نسخه های فیزیکی بازی هستید.

5. فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور از نظر بازی

کنسول استاندارد پلی استیشن 5 انتخاب بیشتری برای مکان و نحوه بازی ارائه می دهد، اما هر دو کنسول پلی استیشن 5 مجموعه بازی و کیفیت بازی یکسانی دارند. بازی های روی PS5 اصلی را می توان به صورت دیجیتالی دانلود کرد یا از روی دیسک پخش کرد. در همین حال، نسخه دیجیتال PS5، گزینه های شما را فقط به خرید و استفاده از بازی های دانلود شده محدود می کند.

خریدهای دیجیتال پلی استیشن به حساب سونی شما مرتبط است. فروشگاه‌های خرده‌فروشی مانند GameStop و Best Buy نمی‌توانند به دارندگان نسخه دیجیتال PS5 تخفیف بدهند، زیرا فروشگاه پلی‌استیشن تنها مکانی است که می‌توان عناوین دیجیتالی را در آن خریداری کرد.

فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور

فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور

در حالی که دانلود بازی های دیجیتال مفید است، دیسک های فیزیکی ممکن است برای یک PS5 معمولی خریداری شوند که به شما امکان می دهد بازی های خود را به دیگران قرض دهید یا بفروشید. به دلیل سازگاری به عقب، PS5 معمولی می تواند دیسک های PS4 را نیز پخش کند، اما نسخه دیجیتال PS5 فقط می تواند از طریق فروشگاه PlayStation به چنین عناوینی دسترسی داشته باشد.

اما به خاطر داشته باشید که برای نصب و اجرای بسیاری از بازی‌های فیزیکی، همچنان به یک PS5 با فضای ذخیره‌سازی کافی نیاز است. این بدان معناست که دانلود بازی به جای استفاده از کپی دیسک در یک PS5 معمولی منجر به هارد دیسک بزرگتر نمی شود.

وقتی نوبت به تخفیف‌ها می‌رسد، فروش نسخه‌های فیزیکی غیرمعمول‌تر است، در حالی که بازی‌های فروشگاه دیجیتال به طور منظم در طول سال دارای تخفیف‌های ویژه هستند. با این حال، هنوز برخی از بازی‌ها وجود دارند که می‌توانید معاملات بهتری را در نسخه‌های فیزیکی فرسوده یا قدیمی پیدا کنید. و شما عزیزان میتوانید با اقدام به خرید اکانت قانونی ps5 و ps4 از سایت یانگ سنتر به اورجینال بودن اکانت ها اطمینان حاصل کنید.

2. فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور از نظر اشتراک پلاس

PlayStation Plus یک سرویس دیجیتالی از سونی است که به کاربران امکان می دهد بازی ها را به صورت آنلاین بازی کرده و آنها را روی PS5 خود دانلود کنند. هر دو کنسول PS5 با PlayStation Plus سازگار هستند، با این حال دارندگان نسخه های دیجیتال ممکن است از این برنامه بهره بیشتری ببرند زیرا برخی از اشتراک ها دسترسی راحت و مقرون به صرفه ای را به کتابخانه بزرگی از بازی های PS4 بدون نیاز به درایو دیسک ارائه می دهند.

PlayStation Plus Essential ماهیانه 10 دلار هزینه دارد و بازی های آنلاین و همچنین مجموعه ای از عناوین رایگان ماهانه را در اختیار بازیکنان قرار می دهد که می توانند تا زمانی که مشترک هستند نگه دارند. بیش از 400 بازی PS4 و PS5 با دو سطح بعدی PlayStation Plus، Extra (15 دلار در ماه) و Premium (18 دلار در ماه) در دسترس هستند. Premium همچنین امکان استریم بازی‌ها را مستقیماً روی PS5 و حتی بازی‌های بیشتری از پلتفرم‌های قبلی پلی‌استیشن ارائه می‌دهد.

که میتوانید از یانگ سنتر با تخفیف اشتراک خرید پلاس رو انجام دهید.

تصمیم گیری فرق ps5 دیجیتال با دیسک خور

در پایان، انتخاب بین PS5 دیجیتال و درایو دیسک PS5 به ترجیحات شخصی و عادات بازی شما بستگی دارد. هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد و هر دو نوع یک تجربه بازی فوق العاده را ارائه می دهند. قبل از تصمیم گیری، بودجه، اتصال به اینترنت و سبک زندگی بازی خود را به دقت در نظر بگیرید. هر PS5 را که انتخاب کنید، درگیر ماجراجویی در بازی هستید که شبیه هیچ چیز دیگری نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + یازده =